וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב וטורקיה חתמו על הסכם לשחרור הכומר האמריקני

11.10.2018 / 22:52

גורמים בממשל טראמפ אמרו לרשת NBC כי שתי המדינות הגיעו להסכם, שבמסגרתו ישוחרר הכומר אנדרו ברונסון בתמורה להקלת הלחץ הכלכלי על טורקיה. ההערכה היא כי בדיון שייערך בעניינו ביום שישי יבוטלו חלק מסעיפי האישום נגדו. במזכירות המדינה טוענים כי אינם מכירים את ההסכם

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הבית הלבן מצפה כי הכומר האמריקני אנדרו ברונסון העצור בטורקיה ישוב למולדתו בימים הקרובים - כך דווח היום (חמישי) ברשת NBC מפי שני גורמים בכירים בממשל האמריקני ואדם נוסף המעורה בנושא. לפי הדיווח, ברונסון, שנעצר לפני שנתיים בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה נגד נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ב-2016, ישוחרר במסגרת הסכם חדש שנחתם בין המדינות בתמורה להקלת הלחץ הכלכלי על אנקרה.

לצורך החתימה על ההסכם החדש, גורמים רשמיים בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיעו לאחרונה לטורקיה. הצדדים סיכמו כי ברונסון ישוחרר לאחר שיבוטלו חלק מסעיפי האישום נגדו בדיון הבא בעניינו בבית המשפט, שצפוי להיערך ביום שישי. פרטי ההסכם עדיין לא ברורים, אך גורמים המעורים בנושא טענו כי הם כוללים הקלה בסנקציות על טורקיה.

עם זאת, מחלקת המדינה של ארצות הברית מסרה הערב כי בוושינגטון לא מכירים הסכם לשחרורו של הכומר.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שנמצאו מהימנות: יחודשו הדוחות ממצלמות המהירות שפסלו
בגלל תאונת אימונים בארה"ב: חיל האוויר מקרקע את מטוסי ה-F-35
אחרי שפרש מצה"ל: תת-אלוף מדרכי כהנא ימונה לתפקיד בכיר במל"ל

הכומר האמריקני אנדרו ברונסון משוחרר מבית הכלא במערב טורקיה, יולי 2018. רויטרס
נעצר לפני כשנתיים בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה. ברונסון/רויטרס

עם זאת, ממשל טראמפ לא בטוח בכך שטורקיה תעמוד בהסכם, מאחר שאנקרה הייתה קרובה להתחייבות על שחרורו של ברונסון כבר לפני כמה חודשים, אך המאמצים כשלו. "אנחנו מאמינים שהכומר ברונסון חף מפשע, ושהשימוע ביום שישי הוא הזדמנות נוספות למערכת המשפט הטורקית לשחרר אזרח אמריקני", אמר גורם שלישי בממשל האמריקני.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו התייחס אתמול למעצרו של ברונסון בנאומו בפני המכון היהודי לביטחון לאומי והביע תקווה כי הוא ואשתו ישוחררו בקרוב. פומפאו אמר כי זה יהיה צעד חיובי מצד טורקיה בדרך להשבת היחסים בין המדינות למסלולם, שהיה צריך לקרות כבר מזמן. הכומר, הוסיף, כלל לא היה צריך להיעצר.

עוד באותו נושא

על גאווה וכומר עצור: תולדות הקרע בין ממשל טראמפ ומשטר ארדואן

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך קונגרס מפלגתי באנקרה, טורקיה 7 באוקטובר 2018. רויטרס
מעצרו של הכומר נמצא במחלוקת בין ארה"ב לבין טורקיה. ארדואן/רויטרס

למרות הדיווח, ארדואן טוען כי "לפולטיקאים אין מילה בפסק הדין" או יכולת להתערב בנעשה בבית המשפט. הכומר, שהועבר ביולי למעצר בית אחרי 21 חודשי מעצר, מואשם בעבירות טרור ואם יורשע עונשו המקסימלי יהיה 35 שנות מאסר.

מעצרו של ברונסון הביא לפרוץ משבר בין ארצות הברית לבין טורקיה. טראמפ כתב בחודש אוגוסט בטוויטר כי "לא נשלם דבר עבור שחרורו של אדם חף מפשע", וטען כי טורקיה ניצלה את ארצות הברית. באותו החודש הוא הכריז על סנקציות עד אנקרה אחרי כישלון השיחות וקרא לארדואן לשחרר את העצור: "הוא הוחזק במעצר זמן רב מדי. הוא לא עשה שום דבר רע. והמשפחה שלו זקוקה לו!".

(עדכון ראשון: 21:15)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה 11.10.18. רויטרס, רויטרס
הטיל סנקציות על טורקיה אחרי כישלון השיחות לשחרורו של ברונסון. טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully