וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פגם טכני: זוכי מחיר למשתכן ישלמו מאה אלף שקל יותר

14.10.2018 / 11:50

חברה קבלנית טוענת כי הצעתה במכרז לבניית 84 יחידות דיוק באילת נפסלה - אף שהיתה זולה משמעותית מההצעה שזכתה. זאת, לאחר שנפסלה במכרז בשל פגם טכני. כעת היא מבקשת מבית המשפט לקבוע כי ניצחה במכרז בשל האינטרס הציבורי בהורדת מחירי הדיור

פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון. אבי כהן
אתר בנייה במסגרת מחיר למשתכן בראשון לציון/אבי כהן

החברה הקבלנית ''אברהם עמרם חברה לבניין'' עתרה השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בבקשה לשקול מחדש את המנצחת במכרז מחיר למשתכן לאחר שנפסלה בשל פגם טכני. לטענת החברה התובעת, המחיר הסופי שהציעה זול יותר בכמאה אלף שקלים לכל דירה, וזול יותר בכחמישה מיליון שקלים בפרויקט כולו.

בעתירה שהוגשה על ידי עו''ד אילן בומבך נכתב כי החברה זכתה בעבר בעשרה מכרזי מחיר למשתכן ברחבי הארץ, לפני שניגשה למכרז המדובר לבניית 84 יחידות דיור בשכונת שחמון באילת. בערב יום כיפור פורסם באתר האינטרנט של רשות ''מקרקעי ישראל'' כי החברה לא זכתה במכרז, משום שהערבות שהגישה ''אינה לפי הנוסח הנדרש".

בחברת ''עמרם אברהם'' טוענים כי להצעה שהגישו במכרז צורפה בטעות נוסח ערבות לביצוע החוזה, במקום נוסח ערבות לקיום הצעת המכרז.

עוד בוואלה! NEWS:
"הזכות להיבחר": ראש עיריית רמת השרון לשעבר עתר נגד פסילת מועמדותו
200 מ' בתוך שטח ישראל: צה"ל חשף מנהרה שעברה מחאן יונס
סערת קמפיין הליכוד בת"א: מרצ עתרה בבקשה לפסילתו

לדברי החברה, ההבדל הזה "לא פגע בשוויון בין המתמודדים במכרז, לא שינה את תוכן הערבות או את אופן מימושה, ולא הקנה לה כל יתרון על פני שאר המתמודדים במכרז. הערבות שהגישה הייתה תקינה וכללה את התנאים המהותיים שנדרשו לקיום הצעתה במכרז, ובכלל זה, סכום ערבות תקין ומשך תוקף הערבות כנדרש".

עוד הוסיפה החברה כי המחיר שהציעה עמד על כ-68 אלף שקלים למ''ר, בעוד המחיר שננקב בהצעה שזכתה לבסוף היה כ-7,500 שקלים למ''ר. המשמעות, בסופו של דבר, היא ייקור של כמאה אלף שקלים לדירה ויותר מחמישה מיליון שקלים בפרויקט כולו. בעתירה נטען כי במקרה כזה, ובייחוד לאור האינטרס הציבורי שעומד מאחורי התכנית מחיר למשתכן - הורדת מחירי הדיור - על ועדת המכרזים להפעיל שיקול דעת ולקבל בכל זאת את הצעת החברה.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "התביעה טרם הגיעה לידנו, וכשתגיע נלמד אותה ונגבש עמדתנו''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully