וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזכות להיבחר": ראש עיריית רמת השרון לשעבר עתר נגד פסילת מועמדותו

11.10.2018 / 19:15

לאחר שמנהלת הבחירות במשרד הפנים החליטה לפסול את התמודדותו של איציק רוכברגר, שהורשע במרמה והפרת אמונים, עתר לבית המשפט המחוזי. ראש העיר לשעבר של רמת השרון ביקש לקבוע כי ההחלטה בטלה וכי הוא כשיר וזכאי להתמודד בבחירות הקרובות

גזר דין של יצחק רוכברגר. צילום מסך
הורשע במרמה והפרת אמונים. רוכברגר ב-2015/צילום מסך

איציק רוכברגר הגיש היום (חמישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שמנהלת הבחירות במשרד הפנים החליטה לפסול את התמודדותו לראשות עיריית רמת השרון. רוכברגר פנה בבקשה לקבוע כי החלטת משרד הפנים בטלה, וכן לקבוע כי הוא כשיר וזכאי להתמודד בבחירות הקרובות בראש רשימת ''רמת השרון שלנו''. הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בעוד פחות מחודש.

לאחר הפרסום הראשון בוואלה! NEWS כי ראש עיריית רמת השרון לשעבר, איציק רוכברגר, שהורשע במרמה והפרת אמונים, פנה אל ועדת הבחירות בבקשה לקבוע את תום תקופת הקלון על מנת להתמודד שוב בבחירות לרשויות המקומיות. בתגובה לבקשה, השופט ניל הנדל דחה את בקשתו וטען כי אין בסמכותו לאשר זאת, וכי על מנהלת הבחירות ברמת השרון לקבוע החלטה זו. כאמור, משרד הפנים דחה את בקשתו.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח אשתו בנתניה הודה בחקירה: דקרתי אותה במהלך ויכוח
פיגוע בשומרון: חייל נפצע בינוני מדקירה ואישה נפצעה קל; המחבל נמלט
מאות אלפים ללא חשמל: הוריקן "מייקל" הותיר הרס בפלורדיה

אינפו - בחריות ברמת השרון. מערכת וואלה! NEWS
המתמודדים לראשות העיר ברמת השרון/מערכת וואלה! NEWS

טענתו המרכזית של רוכברגר היא שהוא לא ריצה עונש של למעלה משלושה חודשי מאסר בפועל, אלא עבודות שירות בלבד, ולכן יחס ההמרה לתקופת הקלון שונה ממי שמרצה מאסר בפועל. לדבריו, "הרי שיש לראות בעונש של שישה חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות כשווה ערך לחודשיים מאסר בפועל", ולכן יש לראותו ''לכל הפחות, כשווה ערך לשלושה חודשי מאסר".

לטענת רוכברגר בעתירתו: ''נוכח מעמדה הרם של הזכות להיבחר, ככל שישנן ספקות לגבי הגישה הפרשנית, הרי ספקות אלה צריכים להכריע את הכף לטובת אישור מועמדותו של העותר'', וכי מעמד הבכורה של זכותו להיבחר מחייבת ''פרשנות מצמצמת לכל ניסיון לפגוע בזכות או לצמצם אותה''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון. קובי אליהו
עתר נגד ההחלטה לפסול את מועמדותו. רוכברגר ב-2017/קובי אליהו

לאור טענות אלו רוכברגר עתר כי ההחלטה לפסול את מועמדותו בשל העבירה בה הורשע בעבר - פסולה. לפי רוכברגר ניתן למנוע את התמודדותו של המועמד רק אם העונש שהוטל עליו עולה על שלושה חודשי מאסר בפועל. ואולם, "תנאי זה איננו מתקיים בעניינו, שכן, כאמור, לכל היותר ניתן לראות בעונש עבודות השירות שהוטל על העותר כשווה ערך לשלושה חודשי מאסר בפועל, ולא מעל לכך'', נכתב בעתירתו.

מעבר לכך, הדגישו עורכי דינו רנאטו יאראק, דנה יאראק זהרוביץ ואוהד יאראק ממשרד מ. פירון ושות' כי "נוכח מעמדה של הזכות להיבחר, ככל שישנן ספקות לגבי הגישה הפרשנית הנטענת כאן, הרי ספקות אלה צריכים להכריע את הכף לטובת אישור מועמדותו של העותר''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully