וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו באים אלייך": שיחת האיומים שקיבלה אשת נשיא האינטרפול

10.10.2018 / 15:37

גרייס מנג נחשפה באופן חריג ואמיץ מול התקשורת, וסיפרה כי ימים לפני שנודע על הדחת בעלה מהתפקיד הזהיר אותה אדם מסתורי כי שני צוותים נשלחו אחריה. בעקבות זאת, היא הושמה תחת הגנת משטרה. "סכנה גדולה"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

השיחה הגיעה באמצע הלילה. היא הייתה מבהילה.

"תקשיבי, אבל אל תדברי", אמר אדם בצדו השני של הקו. "אנחנו מגיעים בשתי קבוצות, שתי קבוצות רק עבורך".

בריאיון אישי ראשון שלה מאז היעלמות בעלה בסין, תיארה אשתו של נשיא האינטרפול לשעבר את השיחה המאיימת שהובילה את הרשויות בליון, שבה שוכן מטה ארגון השיטור הבינלאומי, להציב אותה תחת הגנה משטרתית.

צרפת עדיין מנסה לקבוע אם סין אכן שלחה סוכנים כדי לתפוס את גרייס מנג, אשתו של מנג הונגוויי. עם זאת, יש לה סיבה טובה לדאוג - חשיפת גורלו של בעלה, לשעבר בכיר בבייג'ינג שעכשיו חשוד בשחיתות, עלולה להוביל לזעם במדינה הקומוניסטית. ולכן, לדבריה, היא ב"סכנה גדולה".

למרות זאת, היא הביעה תקווה שדבריה יעזרו למשפחות אחרות הנמצאות בסיטואציה דומה. "הוא נעלם למשך זמן כה רב ואף אחד לא מסר לי מידע עליו", היא אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי. "זה מאוד נפוץ עכשיו בסין. אני חשה שיש לי אחריות להיאבק בכך. רק כשאתה חווה סבל כזה, אתה מבין שיש עוד אנשים שסובלים".

עוד בוואלה! NEWS
סין לא לוקחת שבויים במלחמתה בשחיתות. היא מעלימה אותם
סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון
צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

אשתו של נשיא האינטרפול המודח בריאיון מבית מלון בליון, צרפת, אוקטובר 2018. AP
לא סיפרה לילדים על מעצר אביהם. אשתו של מנג בריאיון במלון/AP

ממלון בליון היא סיפרה כי השיחה המאיימת התקבלה בעת שהשכיבה את שני ילדיה לישון. היה זה שבוע לאחר הפעם האחרונה ששוחחה עם בעלה בן ה-64 וקיבלה ממנו הודעה מסין ובה אמוג'י של סכין, וכך רמז לה שהוא בסכנה.

לדבריה, מי שהתקשר אליה דיבר בסינית וחשף רק שהוא עבד בעבר עבור מנג, ששימש סגן השר לביטחון הציבור. הוא אמר גם שהוא יודע היכן היא נמצאת. "הייתי כל כך מפוחדת", אמרה גרייס מנג. עוד היא אמרה כי היא לא מאמינה לחשדות שהציגו הרשויות נגד בעלה, הנחקר בגין עבירות שוחד. היא סבורה כי זהו תירוץ להחזיק אותו במעצר ממושך.

"כאשתו, אני חושבת שהוא לא מסוגל לכך", אמרה מנג, שהוסיפה כי היא תהיה מוכנה לחשוף את חשבונות הבנק שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הודעה ששלח נשיא האינטרפול המודח מנג לאשתו. סין, אינטרפול, רויטרס
ההודעה שקיבלה גרייס מבעלה/רויטרס, סין, אינטרפול

מנג סירבה לגלות את שמה האמתי בריאיון בשל החשש לביטחונם של קרוביה בסין. נשים בסין לא נוטות לאמץ את שמות בעליהן והיא אמרה כי עשתה זאת כדי להביע סולידריות עם בעלה. שמה הלועזי, גרייס, משמש אותה זמן רב. היא גם לא רצתה לשער מדוע בעלה נרדף לכאורה על ידי הרשויות, שתחת שלטונו של הנשיא שי ג'ינפינג הגבירו את מאבקן במבקרי הממשלה .

היא תיארה את בעלה כאדם צנוע, חמישי מתוך שישה ילדים של הורים מורים. לדבריה, הוא התקדם בסולם הדרגות בזכות כירושיו ונותר תומך הדוק של שלטון החוק בסין. כשהיא דומעת, היא אמרה כי היא לא הצליחה לספר לילדיהם על מעצר אביהם.

גורם משפטי צרפתי, ששמר על עילום שם, אישר כי המשטרה אכן חוקרת את שיחת האיומים, אולם עדיין לא הצליחה לקבוע אם אכן נשלחו צוותים סיניים לליון.

משרד החוץ של סין לא הגיב לדבריה.

CNN: סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון. רויטרס
נפל קורבן למערכת שבה צמח. מנג/רויטרס

הדחתו הפתאומית והחשאית של נשיא האינטרפול מתפקידו הבינלאומי הייתה מהלך חריג אפילו עבור ממשלו של שי. פעילי זכויות אדם במדינה, שנרדפים תכופות על ידי המשטר, אמרו כי מנג נפל קורבן למערכת החשאית שאינה ניתנת לפיקוח הנמצאת בידי מפלגת השלטון הקומוניסטית.

"אם אשתו לא הייתה בצרפת כדי לספר לתקשורת על כך, המקרה שלו היה ננעל בקופסה שחורה", אמר חו ג'יה, פעיל זכויות אדם מבייג'ינג שנשלח פעמים רבות למעצר בית בשל הערותיו הביקורתיות. "אילולא היה נשיא האינטרפול, לאנשים לא היה מושג איזו אימפריית משטרה סין הפכה להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully