וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תל אביב: המחאה נגד מצלמות החנייה מגיעה גם לבני ברק

10.10.2018 / 13:38

בעקבות הפסיקה התקדימית נגד עיריית תל אביב לפיה תיעוד ממצלמות חנייה לצורך אכיפה אינו חוקי, תושבי בני ברק מתארגנים להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה במידה ותמשיך לבצע אכיפה דומה. הביקורת בעיר התעצמה לאחר שראש העירייה נראה חונה בחנייה אסורה בכמה הזדמנויות

צילום: מתוך דף הפייסבוק "שיטור עירוני בני ברק", עריכה: תום זואילי

אחרי שבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב קבע השבוע כי תיעוד ממצלמות חנייה לצורך אכיפה אינו חוקי, לוואלה! NEWS נודע כי תושבים בעיר בני ברק מתארגנים להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה במידה וזו תבצע אכיפת עבירות חנייה באמצעות המצלמות.

בשנה האחרונה ספגה עיריית בני ברק ביקורת קשה מצד תושבים בעיר שטענו כי פקחים עירוניים הפעילו מדיניות קשה באמצעות חלוקת דוחות חנייה. הביקורת התעצמה עוד יותר לאחר שפורסמו סרטונים שבהם נראה כי ראש העיר חנוך זייברט עובר על החוק פעם אחר פעם בכך שחונה בחנייה אסורה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיקי הגן הקטנים נותרו מיותמים: תיעוד הבית אחרי השריפה בביתר עילית
מהנחיתה ועד הבריחה: נחשפה יחידת החיסול של העיתונאי הסעודי בטורקיה
בפתח מושב החורף: ישראל ביתנו דורשת לקדם מחדש את עונש מוות למחבלים

ניר אריאל, יו"ר יחד בני ברק. מערכת וואלה! NEWS
עומד בראש המחאה. ניר אריאל, יו"ר "יחד" בני ברק/מערכת וואלה! NEWS

בנוסף לכך, העירייה התקינה מצלמות בצירים מרכזיים בעיר הפועלות למניעת חנייה במקומות אסורים כמו בתחנות אוטובוסים, קטעי "אדום לבן" ועוד. כעת, אחרי הפסיקה שניתנה השבוע נגד המצלמות בעיר תל אביב, יוזמים גורמים בעיר ובראשם יו"ר רשימת "יחד", היזם ואיש ההייטק ניר אריאל, תביעה ייצוגית נגד העירייה במידה ולא תפסיק את האכיפה באמצעות אותן מצלמות.

אריאל פנה לעירייה בדרישה "לדעת האם עיריית בני ברק מחזיקה באישור מוסדר להפעלת מצלמות עבור חנייה" וכן ביקש לאור פסק הדין "להפסיק אכיפה זו לאלתר לאור הבעייתיות המשפטית הרבה הכרוכה בה". בפנייתו הוא ציין כי "במידה והעירייה תחליט להמשיך לאכוף לאחר הינתן פסק זה, הרי שהיא צפויה לתביעה ייצוגית הכוללת הן פגיעה בכיסם של האזרחים והן בפרטיותם".

עוד הוסיף אריאל כי גם אם בעירייה יוחלט להפסיק את האכיפה באמצעות המצלמות, "אין בכך לבטל את זכותנו לתביעה ייצוגית רטרואקטיבית מיום הקמת המצלמות" זאת במטרה להשיב את הכספים עבור "ציבור הנעשקים", כלשונו. בנוסף, כתב כי ידרוש "פיצוי כספי על הפגיעה בפרטיותם ובכוונתנו לפעול לכך לאלתר".

עוד באותו נושא

פסיקה תקדימית: תיעוד ממצלמות חנייה לצורך אכיפה אינו חוקי

לכתבה המלאה
רכבו של חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק. 21 בדצמבר 2016. תמונות גולשים
רכבו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט חונה שלא כחוק/תמונות גולשים

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה שהוגשה נגד עיריית תל אביב אצל השופט איתי הרמלין. בהתאם לחוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה אין צורך באישור להפעלת מצלמות. העירייה גם אינה מחויבת להפסקת השימוש במצלמות, שכן התביעה הייתה נגד עיריית תל אביב ולא נגד עיריית בני ברק. ידוע גם שאמנם היה פסק דין בבית המשפט השלום בתל אביב, אך עיריית תל אביב עומדת לערער עליו בבית המשפט מחוזי ואם גם שם יידחה הערעור, היא תפנה בערעור לבית המשפט העליון".

בית המשפט לעניינים מקומיים פסק בתחילת השבוע באופן תקדימי נגד עיריית תל אביב-יפו וקבע כי אינה מוסמכת להפעיל מצלמות המתעדות את הנעשה ברחוב לשם אכיפת דוחות. משום כך, פסל בית המשפט ראיות כנגד נאשם שקיבל דוח וזיכה אותו. השופט איתי הרמלין קבע בהחלטתו כי הבעיה בשימוש במצלמות רחוב נעוצה בכך שנאספים בהן פרטים רבים שאינם נדרשים כלל לשם אכיפת עבירות החנייה. החלטת בית המשפט יכולה להשפיע גם על רשויות אחרות בארץ שאוכפות חנייה בעזרת מצלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully