וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח מושב החורף: ישראל ביתנו דורשת לקדם מחדש את עונש מוות למחבלים

10.10.2018 / 9:40

לוואלה! NEWS נודע כי יוזם ההצעה, ח"כ רוברט אילטוב, דורש לקיים את ההצבעה בתחילת מושב החורף של הכנסת ביום שני הקרוב. "עברו למעלה מתשעה חודשים והוועדה עדיין לא קיימה דיון אחד בנושא", טען

צילום: "אם תרצו", עריכה: ניב מעוז

פחות משבוע לפני שהכנסת חוזרת מפגרה ארוכה, מפלגת ישראל ביתנו דורשת לקדם מחדש את חוק עונש מוות למחבלים, כך נודע הבוקר (רביעי) לוואלה! NEWS. יו"ר הסיעה ויוזם החוק ח"כ רוברט אילטוב דורש לקיים את ההצבעה על החוק בתחילת מושב החורף של הכנסת שייפתח ביום שני הקרוב.

"עבר מעל ומעבר הזמן הסביר הדרוש, מרגע ההצבעה במליאה בקריאה טרומית, והבקשה לדון על הצעת החוק בקבינט", טען אילטוב. "מאז עברו 10 חודשים, במהלך התקופה הזאת פנינו מספר פעמים לראש המל"ל בבקשה להעלות את הצעת החוק לדיון מכריע בקבינט. לכן, אנו נחושים להתקדם הלאה עם הצעת החוק, בהתאם להסכמים הקואליציוניים".

עוד בוואלה! NEWS:
צבי ואפרת נלכדו במרפסת הבית ונספו בדליקה: אסון השריפה בביתר עילית
"פוטנציאל לקטסטרופה": אמריקה מחכה להוריקן "מייקל"
"מבצע מורכב": נחשפו תמונות החשודים בחיסול העיתונאי הסעודי בטורקיה

רוברט אילטוב, ישראל ביתנו, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
יוזם החוק, ח"כ רוברט אילטוב/ניב אהרונסון

בהמשך לכך, דרש השבוע ח"כ אילטוב מיו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) להעביר את הדיונים בהצעת החוק מוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת לוועדת חוץ וביטחון משום שלטענתו "החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה קבעה כי הצעת החוק זו אשר מתירה להטיל עונש מוות על מחבלים גם ברוב רגיל, תחול על בתי דין צבאיים בלבד ולא על בתי משפט אזרחיים".

במכתב הוא ציין כי ההצעה אושרה כבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת בתחילת חודש ינואר השנה, הועברה להכנה לקריאה ראשונה בוועדה החוקה אך מאז "עברו למעלה מתשעה חודשים והוועדה עדיין לא קיימה דיון אחד בנושא".

עוד באותו נושא

השר דרעי מעריך: "הבחירות יוקדמו, אין רצון לפתור את משבר הגיוס"

לכתבה המלאה
בני משפחת סלומון ,אלעד אב המשפחה נרצח בפיגוע בחלמיש יולי 2017. באדיבות המשפחה
מאז הפיגוע בחלמיש הדרישה להטלת עונש מוות חזרה. משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

עונש מוות למחבלים הוא חוק הדגל של ישראל ביתנו והוא נועד להרחיב את השימוש בעונש מוות כלפי מורשעים בעבירות טרור. בחודש יולי אשתקד, מאז הפיגוע בבית משפחת סלומון בחלמיש ופיגועים נוספים שהתרחשו מאז, הדרישה להטיל עונש מוות על מחבלים חזרה שוב לסדר היום, ומעת לעת, פוליטיקאים דורשים ממספר מפלגות דורשים לקדמו.

הצעת החוק אושרה בקריאה טרומית בתנאי שתקודם בכפוף לדיון מעמיק שיתקיים בקבינט המדיני ביטחוני. הדיון עד כה לא התקיים ושר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים בעבר את ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת בכך שהוא מונע את הדיונים בכך שהוא מסיר את הנושא מסדר היום פעם אחר פעם.

עם זאת, שרי הקבינט וחברי הכנסת יודעים שכדי להטיל עונש מוות על מורשעים בטרור לא צריך חוק חדש. כבר היום, צו הוראות הביטחון בשטחים מאפשר להטיל עונש מוות אם ההחלטה בנושא התקבלה פה אחד על ידי הרכב השופטים. המכשול העיקרי באי יישום ההחלטה כיום היא ההתנגדות של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט לאור חוסר הבהירות במדיניות הממשלה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully