וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דרעי מעריך: "הבחירות יוקדמו, אין רצון לפתור את משבר הגיוס"

9.10.2018 / 21:15

ההחלטה בנושא חוק הגיוס צפויה להכריע את עתיד הכנסת הנוכחית, ולפי שר הפנים "לא ניתן למנוע את הבחירות, שייערכו בחודש מרץ". דרעי אמר לוואלה! NEWS כי המועד הסופי ייקבע לאחר הבחירות לרשויות המקומיות. גם ליצמן מאמין: "אנחנו מתקרבים להחלטה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב (שלישי) בשיחה עם וואלה! NEWS לאפשרות שיוקדמו הבחירות לכנסת בעקבות משבר חוק הגיוס. דרעי שהשתתף באירוע פתיחת מטה הבחירות של ראש העיר בית שמש משה אבוטבול אמר כי הוא "לא חושב שניתן למנוע את הבחירות, מעריך שהן יתקיימו בסוף החורף הקרוב".

לדבריו, "סוגיית הגיוס פתירה מאוד אבל צריך שמישהו יפתור אותה. אני לא רואה שמישהו לוקח את העניינים לידיים כדי לפתור אותה ולכן אני מבין שכולם משלימים לקראת בחירות בחודש מרץ". דרעי העריך כי "אחרי הבחירות לרשויות המקומיות יתכנסו ויגיעו למועד מוסכם לבחירות לכנסת". כשנשאל האם הוא חש שנתניהו כבר החליט להקדים את הבחירות השיב כי "נתניהו אמר היום באופן ברור שאם לא יהיה חוק גיוס אז צריכים ללכת לבחירות. אני אומר שהחוק החדש לא ייפול מהשמיים".

עוד בוואלה! NEWS:
הרבה שאלות, הרבה ערפל: הביבי שואו לא פיזר את עננת הבחירות
בעקבות רשלנות: פיזיותרפיסט שנאשם במעשה מגונה ימשיך בעבודתו
הבחירות לעיריית ת"א: קרב צמוד בין זמיר לחולדאי, 29% עדיין מתלבטים

אריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
דרעי באירוע הבחירות בבית שמש, היום/ראובן קסטרו

ש"ס בראשה עומד דרעי תומכת בנוסח חוק הגיוס שהציע שר הביטחון אביגדור ליברמן, בכפוף לשינויים מינוריים. לעמדה זו הצטרפה גם סיעת דגל התורה המייצגת את הזרם הליטאי בתוך מפלגת יהדות התורה. לעומתן, סיעת אגודת ישראל שבראשה מכהן סגן השר ליצמן מתנגדים לנוסח החוק, ודיון נוסף בעניין יתקיים על כך עם התכנסות מועצת גדולי התורה של הסיעה ביום ראשון הקרוב.

באירוע שנערך מוקדם יותר היום לרגל פתיחת מטה הסיעה בעיר אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי את החלטה תקבל ההנהגה הרוחנית של הסיעה. "בשבוע הבא תהיה ישיבה של מועצת גדולי התורה ואנחנו נדע אם יש חוק או אין חוק, בחירות או לא בחירות". ליצמן התייחס לדברים שאמרו השבוע גורמים בקואליציה לכך שראש הממשלה נתניהו החליט להקדים את הבחירות. "יש שמועות שביבי החליט על הבחירות, לי לא יודע על כך אבל אנחנו מתקרבים להחלטה". ליצמן הוסיף כי הוא "לא מבין את ההיסטריה", מאחר ו"גם אם יש בחירות זה רק הוקדם בכמה חודשים".

סגן השר מאיר פרוש הוסיף כי "לנו יש החלטה של מועצת גדולי התורה בעניין הגיוס שאם זה הולך כך (החוק יקודם בנוסח הנוכחי) אז אנחנו צריכים לפרוש". פרוש הוסיף, "יכול להיות שמועצת גדולי התורה תגיד לנו אחרת, אז זה מה שנעשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
מועצת גדולי התורה תכריע. חברי יהדות התורה באירוע הבחירות בבית שמש, היום/ראובן קסטרו
משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
גפני ודרעי קובעים מזוזה בבית שמש, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully