וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי ואפרת נלכדו בחדר השינה ונספו בדליקה: אסון השריפה בביתר עילית

כוחות הכיבוי לא הצליחו לחלץ את בן השנתיים ואחותו בת הארבע שנלכדו בשריפה ונמצאו ללא רוח חיים במיטותיהם. "שמענו צרחות, האחיות הגדולות הגיעו רועדות עם פנים שחורות", סיפרה שכנה. למרות הטענות על עיכוב בהגעת הכוחות, בשירות הכבאות טוענים כי הגיעו לזירה במהרה

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

בביתר עילית מנסים השכנים להתאושש מהערב הקשה שעבר אמש (שלישי) על דיירי בניין המגורים בעיר, לאחר ששריפה שפרצה במקום הביאה למותם של האחים צבי ואפרת גינזבורג בני השנתיים והארבע ולפציעתם בדרגות שונות של 12 בני אדם נוספים. על פי עדויות השכנים, מדובר בבניין בן חמש קומות, והשריפה פרצה בדירה בקומה השנייה, שנשרפה כליל. כוחות הכיבוי סרקו אחר לכודים, וכשהגיעו לחדר השינה זיהו את האחים ממשפחת גינזבורג כשהם ללא רוח חיים.

הלווית הילדים שנספו בשריפה, תיערך היום בנוכחות משפחתית מצומצמת. לבית החולים שערי צדק שבירושלים פונו שלושה נפגעים בוגרים ושני ילדים בני שש. הילדים ושני בוגרים שוחררו. הנפגע השלישי, צעיר בן 22 שמצבו בינוני נותר להשגחה.

בהניין שבו פרצה השריפה בביתר עילית. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
הלווית הילדים תיערך בהמשך היום. הבניין שבו פרצה השריפה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודניצ'אנו

משירות הכבאות נמסר כי הצוות הראשון הגיע לזירה לאחר כארבע דקות ממועד הקריאה. הכבאים החלו בסריקות לאיתור לכודים בתוך מבנה אפוף עשן וזיהו שלושה לכודים מאחורי סורגים בחלון בחזית המבנה. במקביל נעשו פעולות חילוץ של שני הילדים הלכודים ששהו במרפסת, אך לא עלה בידם לחלצם והם נספו.

"הבנות הגיעו אלי שחורות ורועדות וביקשו שיגיעו אל האחים שלהן צבי ואפרת שנשארו בפנים", סיפרה הבוקר אחת השכנות. "נתתי להן לשתות ושטפתי להן את הפנים, נתתי להן שמיכה והן עלו לאמבולנס. הבנתי אחר כך מההצלה הבנתי שאין מה להציל. הילדים היו לבד בדירה ומדי פעם נכנסה שכנה לבדוק מה שלומם. הם רצו להזעיק עזרה כשנשרפה המנורה אבל זה היה מאוחר מדי". אותה שכנה חזרה על הטענה כי כוחות ההצלה התעקבו בהגעה לזירה "20 דקות חיכינו ולא היו מכבי אש", אמרה.

דבורה, שכנה המתגוררת בבניין סיפרה כי היא מיהרה לצאת מהבניין עם ילדיה. "שמענו צרחות, ופתחנו את הדלת להציץ מה קורה, ואיזה שכן אמר: 'יש אש, מהר הילדים תקועים בפנים'. אז הוצאתי את הילדים שלנו, אמרנו שנצא מהעשן. אז הבנו שזה לא קרוב אלינו. אנשים מיד יצאו עם בקבוקים ושמיכות", סיפרה.

עוד באותו נושא

אסון בביתר עילית: בן שנתיים ובת חמש נספו בשריפה בדירת מגורים

לכתבה המלאה
שריפה פרצה בבניין מגורים בביתר עילית 9 באוקטובר 2018. דוברות זק"א, זק"א
כוחות הצלה בזירת השריפה/זק"א, דוברות זק"א
שריפה בביתר עילית 9 באוקטובר 2018. דוברות כבאות יו"ש, דוברות כב"ה
שכנים מנסים להגיע לדירה הבוערת דרך המרפסת, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כבאות יו"ש

שכן נוסף, איציק המתגורר באותה קומה, שחזר את הרגעים הקשים בשריפה אמש. "אני יוצא לחדר המדרגות, רואה עשן סמיך. באתי כדי להתקרב - אתה לא יכול לנשום אחרי שניה. אשתי לפני כן הוציאה כבר ילדה אחת. עוד שכן הוציא שני ילדים של אותה משפחה. אני ברחתי הביתה, הוצאתי את הילדים שלי ויצאתי מכניסה צדדית", סיפר.

"הכבאים פעלו בנחישות תוך סיכון עצמי והצליחו בדקות הראשונות לחלץ שמונה מהלכודים. מדובר באירוע מורכב אבל הם פעלו בדיוק כפי שאנחנו מצפים", אמר טפסר ישעיהו בר דוב מפקד מחוז יו"ש של הכבאות. מהתחקיר עולה כי הכבאים הציבו סולם, חדרו פנימה וחילצו שמונה לכודים, תוך שהם מפרקים סורגים. "התורה המבצעית שלנו אומרת שקודם כל מחלצים את מי שרואים שנמצא במצוקה. צריכים להבין שהעשן הוא הסכנה המרכזית בשריפה שכזו, שכן אנשים נחקנים למוות במהירות בשל הפחמן הדו חמצני", הוסיף בר דוב.

שריפה בבניין מגורים בביתר עילית 9 באוקטובר 2018. דוברות הכבאות יוש, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בביתר עילית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכבאות יוש

בסריקה באחד החדרים נמצאו ילדים כשהם שכובים במיטותיהם. במכבי האש אומרים כי התבצעו סריקת לתוך המבנה בהתאם לדיווחים שהתקבלו מהאזרחים על בני משפחה לכודים. במהלך הסריקות אחר לכוד אחד נמצא לכוד אחר עליו לא ידעו והוא חולץ במצב בינוני. במכבי האש ציינו גם כי ההתגודדות של מאות אזרחים סביב המבנה הקשתה על גישתם למקום של כוחות הכיבוי וההצלה וסרבלה את עבודתם. תחקירי האירוע התבססו בין היתר על הקלטות מכשירי הקשר, ניתוח צייני המקום של הכבאות והכבאים ומתחקור הכבאים. התחקירים ימשכו במהלך היום.

מעדות נוספת של אחת השכנות עולה כי כמה הילדים ששהו בדירה והוריהם לא שהו במקום בזמן שפרצה האש. על פי עדותה, מנורת לילה שנשברה הציתה את האש באחד מחדרי הבית, שהתפשטה במהרה לחלקיו האחרים. יקי הרשקופ, חבר מועצת העיר שהגיע מהראשונים לזירה סיפר כי בתחילה התמקדו בטעות כוחות הכיבוי בדירות אחרות בבניין.

שריפה בביתר עילית 9 באוקוטבר 2018. דוברות כב"ה יו"ש, דוברות כב"ה
דלת הכניסה לדירה שבה פרצה השריפה, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה יו"ש

"זה ארוע עצוב מאוד, המראה היה קשה", סיפר פרמדיק מד"א דרור עיני. "הגענו למקום עם כוחות גדולים וראינו עשן סמיך יוצא מדירה בקומה מינוס 2 ומחדר המדרגות. בחוץ הייתה המולה, דיירים חולצו על ידי עוברי אורח ועל ידי כוחות הכיבוי. חילצו אלינו 12 ילדים ובוגרים מהם ארבעה ששאפו עשן. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, אחד מהם צעיר כבן 22 שסבל מקוצר נשמה ומצבו הוגדר בינוני אישה כבת 35 ושתי ילדות כבנות 7 ו-9 במצב קל ובהמשך פינינו אותם לבית החולים שערי צדק, שמונה אנשים ששהו במקום וחשו ברע נבדקו ולא נזקקו לפינוי".

הבניין שבו פרצה השריפה בביתר עילית. מערכת וואלה! NEWS
הבניין שבו פרצה האש בביתר עילית, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS
שריפה בביתר עלית. מאיה הורידניצ'אנו, מערכת וואלה
שכנים וכוחות הצלה מחץ לבניין שבו פרצה השריפה/מערכת וואלה, מאיה הורידניצ'אנו
נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי מקבל סקירה בבניין בביתר עילית 9 באוקטובר 2018. כבאות מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
נציב כבאות והצלה דדי שמחי מקבל סקירה בזירה/דוברות כב"ה, כבאות מחוז יו"ש
שריפה בבניין מגורים בביתר עילית 9 באוקטובר 2018. דוברות הכבאות יוש, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בביתר עילית/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכבאות יוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully