וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה תקדימית: תיעוד ממצלמות חנייה לצורך אכיפה אינו חוקי

7.10.2018 / 17:11

נהג שערער על דוח טען כי עיריית תל אביב אינה מוסמכת לאכוף את חוקי החנייה באמצעות מצלמות שמותקנות על בניינים ומצלמות את הרחוב, בשל הפגיעה בפרטיות. השופט קיבל את הטענה, פסל את הראיות נגדו וזיכה אותו. "מדובר בסיטואציה דמויות האח הגדול", פסק השופט

בית המשפט לעניינים מקומיים פסק היום (ראשון) באופן תקדימי נגד עיריית תל אביב, וקבע כי אינה מוסמכת להפעיל מצלמות המתעדות את הנעשה ברחוב לשם אכיפת דוחות. משום כך, פסל בית המשפט ראיות כנגד נאשם שקיבל דוח, וזיכה אותו.

דוד מזרחי ערער לבית המשפט לעניינים מקומיים על דוח שקיבל בגין עבירה של חנייה כפולה, לאחר שתועד לפני כשלוש שנים חונה ברחוב יפת ביפו על ידי מצלמות אבטחה של עיריית תל אביב שתיעדו את הרחוב והבניינים. במסגרת הערעור טען מזרחי, בין היתר, כי העירייה אינה מוסמכת לאכוף את חוקי החנייה באמצעות מצלמות שמותקנות על בניינים ומצלמות את הרחוב. הוא הפנה לשורת מסמכים שמתארים שימוש כזה במצלמות כבעל פוטנציאל לפגיעה בפרטיות, ולכן כזה המחויב בהסמכה המפורשת בחוק. השופט איתי הרמלין קיבל את טענותיו, וכאמור, זיכה אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
זיו עמד לחגוג יום הולדת, קים הייתה אם לתינוק: סיפורי הנרצחים בפיגוע
משפט שרה נתניהו: השופט הציע לצדדים להיפגש כדי לנסות להגיע לפשרה
יועצו של ארדואן: 15 סעודים מעורבים ברצח העיתונאי באיסטנבול

רכבים חונים כאוות נפשם ביום ללא אכיפה בתל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
עבירות חנייה בתל אביב/דרור עינב

בפסיקתו קבע בית המשפט כי "בטכנולוגיה של רישום דוחות תוך שימוש במצלמות המותקנות על בניינים ומצלמות את הרחוב ללא נוכחות של פקח בשטח, לא נוצרת אינטראקציה בין הפקח לבין האדם היושב במכוניתו החונה במקום אסור, והנהג אינו מוזהר בטרם רישום הדוח. התוצאה של אי-מתן אזהרה, היא שמי שעומד במקום אסור יעמוד בו ליותר זמן תוך הפרעה לתנועה". פסק הדין קבע כי שיטה זו אפקטיבית, אם כן, רק כשאנשים מודעים לקיומה של המצלמה ועל כן נמנעים מלבצע עבירות תנועה בגללה, וכי היום המצב הוא אינו כזה.

"הצבת רמקול ברחוב לכריזה מרחוק לנהגים חונים היושבים במכוניתם תדגיש את העובדה שמדובר בסיטואציה דמויות האח הגדול האורווליאני", פסק השופט הרמלין, "הואיל וכוונתי שהעירייה לא הייתה מוסמכת להפעיל מצלמות וידאו המתעדות את הנעשה ברחוב בשם אכיפת דיני החנייה, פסלתי את הראיות שנאספו נגד הנאשם. הואיל והנאשם עצמו הכחיש כי ביצע את העבירה בה הואשם החלטתי לזכותו בהעדר ראיות קבילות המוכיחות את אשמתו".

יונים ברחוב יפת ביפו, 10 באוקטובר 2014. ראובן קסטרו
רחוב יפת/ראובן קסטרו

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "מדובר אך ורק במצלמות חניה ייעודיות ולא במצלמות המשמשות לאכיפת נתיבי תחבורה ציבורית או לכל מטרה אחרת. העירייה סבורה כי מצלמות החניה הן כלי חוקי ולגיטימי לאכיפת חניה אסורה וכמקובל תשקול הגשת ערעור על פסק הדין. ראוי לציין כי הנושא של הגנת הפרטיות עלה בבית המשפט העליון והמדינה בתגובתה הצטרפה לעמדת העירייה, לפיה האכיפה באמצעות מצלמות החניה חוקית ומבוצעת כדין ואף הסדירה את הנושא בנוהל. אכיפת החניה בעיר תל אביב-יפו באמצעות מצלמות החניה תימשך כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully