וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: עוקב מקרוב אחרי היעלמותו של העיתונאי הסעודי

7.10.2018 / 15:27

נשיא טורקיה אמר כי הוא מקווה שתוצאות חקירת היעלמותו של שג'מאל חאשוקג'י יהיו חיוביות, אחרי שגורמים אמרו כי העיתונאי הגולה נרצח בקונסוליה באיסטנבול על ידי קבוצה של 15 סעודים, שהוציאו את גופתו. בריאד ממשיכים להכחיש

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (ראשון) כי הוא מקווה שהעיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י עוד בחיים. זאת אחרי שגורמים טורקיים רשמיים המעורבים בחקירה אמרו כי הוא ככל הנראה נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, שאליה נכנס ביום שלישי ומאז נעלמו עקבותיו.

ארדואן אמר עוד כי נמלי התעופה בעיר והקונסוליה תחת פיקוח הדוק. "אינשאללה שלא נתמודד עם סיטואציה שאנחנו לא חפצים בה", אמר לכתבים באנקרה. הוא כינה את העיתונאי "חבר" והוסיף כי הוא יכריז על תוצאות החקירה בזמן המתאים. "אני עדיין מצפה לתוצאה חיובית".

ריאד מכחישה את הטענות. לטענתה, חאשוקג'י, שהיה בעבר יועץ של בכירים בבית המלוכה וגלה בארצות הברית מחשש לביטחונו, עזב את הקונסוליה, זמן קצר אחרי שנכנס כדי להשלים את הליך הגירושים שלו על מנת להתחתן עם ארוסתו הטורקית, חדיג'ה צ'נגיז.

היא לא ראתה את חאשוקג'י מאז שהפקיד בידיה את הטלפונים שלו ביום שלישי בצהריים ואמרה כי היא לא קיבלה אישור לדבריהם של הגורמיים הטורקיים. "ג'מאל לא נרצח ואני לא מאמינה שהוא נרצח", כתבה בטוויטר שלה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: העיתונאי הסעודי נרצח בקונסוליה באיסטנבול, גופתו הוברחה

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
לא נראה מאז יום שלישי. חאשוקג'י בכנס בלונדון בחודש שעבר/רויטרס

יאסין אקטאי, יועצו של ארדואן במפלגת השלטון "הצדק והפיתוח", אמר לרויטרס כי הרשויות הטורקיות סבורות כי 15 אזרחים סעודים "כמעט בוודאות" היו מעורבים ברצח. הוא הוסיף כי הצהרותיהם של גורמים סעודיים רשמיים, ולפיהן המצלמות במקום לא פעלו, לא היו כנות.

לרשת CNN בשפה הטורקית אמר כי גופתו של חאשוקג'י הוצאה מהמקום ב"דרכים לא טבעיות". "התחושה שלי הוא נרצח", אמר היועץ, שתיאר את עצמו כחבר של העיתונאי הנעדר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך קונגרס מפלגתי באנקרה, טורקיה 7 באוקטובר 2018. רויטרס
מסוכסך עם סעודיה בשל תמיכתו בקטאר. ארדואן, היום/רויטרס

הפרשה עלולה להחריף את המשבר ביחסים בין שתי המדינות המוסלמיות, שהתרחקו מאז פרץ המשבר עם קטאר אשתקד. ארדואן התייצב לצד הנסיכות, בעוד שבן סלמאן מוביל את החרם האזורי עליה.

גורם במחלקת המדינה מסר כי ארצות הברית ממשיכה לאסוף מידע. "אנחנו לא יכולים לאשר את הדיווחים האלו, אך אנחנו עוקבים אחריהם מקרוב", אמר.

"מעשה מפלצתי"

חאשוקג'י הוא דמות מוכרת בתכניות האירוח בערוצים הערביים ושימש יועץ של טורקי אל-פייסל, ראש המודיעין הסעודי לשעבר שהיה גם השגריר בארצות הברית ובבריטניה. בשנה האחרונה הוא כתב טורים לעיתונים שונים, כולל ל"וושינגטון פוסט", שבהם ביקר את מדיניות הממלכה ויורש העצר ביחס לקטאר, לקנדה, למלחמה בתימן ולדיכוי מתנגדי השלטון.

עורך מדור הדעות של "וושינגטון פוסט", פרד היאט, אמר כי "אם הדיווחים על הרצח של ג'מאל נכונים, זהו מעשה מפלצתי". הוא הוסיף: "ג'מאל היה, אני מקווה שהוא עדיין, עיתונאי מחויב ואמיץ. הוא כתב מתוך אהבה לארצו ואמונה עמוקה בכבוד האדום וחירותו".

הוועד להגנה על עיתונאים מסר כי הוא מודאג מהדיווחים על גורלו של חאשוקג'י. "על הרשויות הסעודיות לדווח מיד, באופן אמין ומקיף, על מה קרה בתוך הנציגות הדיפלומטית שלה", נמסר מהארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully