וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישורת האחרונה: השר ארדן ייפגש עם שלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל

10.10.2018 / 14:50

ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן יגיעו היום למשרד ראש הממשלה בירושלים ויציגו בפני השר לביטחון פנים את תוכנית העבודה שהם מתכננים במשטרה בין השאר על הפשיעה הערבית והמלחמה בתאונות הדרכים. מחר יתייצב במשרד המועמד השלישי ניצב צ'יקו אדרי

עריכת וידאו:ניר חן

ניצבי המשטרה המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה יגיעו בזה אחר זה למשרד ראש הממשלה בירושלים שם יציגו בפני השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, את תוכניות העבודה שלהם במידה שיתמנו לתפקיד הבכיר בארגון. תחילה יתייצבו היום (רביעי) אחר הצהריים שניים מהם ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן. הנושאים המרכזיים עליהם ירצה השר ארדן לראות את תוכניות העבודה של המתמודדים הם אלימות ורצח במשפחה, הגברת האכיפה בכבישים, הגנה על ילדים ונוער ברשת והחברה הערבית. כמו כן גם הגברת הסיור הרגלי, המשמעת, הנראות וחיזוק אמון הציבור במשטרה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי הגיע ראשון היום בצהריים לראיון אצל השר. שלוש שעות לאחר מכן בשעה 16:30 יתייצב במשרד מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן. המועמד השלישי ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי יציג את תוכנית העבודה שלו בפני השר מחר בבוקר.

עוד בוואלה! NEWS:
"מבצע מורכב": יחידת החיסול של העיתונאי הסעודי בטורקיה נחשפת
צבי ואפרת נלכדו בחדר השינה ונספו בדליקה: אסון השריפה בביתר עילית
בפתח מושב החורף: ישראל ביתנו דורשת לקדם מחדש את עונש מוות למחבלים

יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי במשטרה. אוגוסט 2015. משטרת ישראל, אתר רשמי
מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי/אתר רשמי, משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים ביקש מכל אחד מהמועמדים להציג לו במסגרת הראיונות שהוא מקיים כיצד הם מתכוונים להתמודד עם הפשיעה הערבית, תאונות הדרכים, הפשיעה הקשה ופשיעת הרחוב, וכן באלימות במשפחה.

ניצב יורם הלוי שירת בצנחנים, ולאחר מכן שירת בימ"מ, כשלבסוף שירת כמפקדה. לאחר מכן מילא שורת תפקידים בדרגת ניצב, ובהם מפקד יחידת להב 433, ראש אגף סיור ושיטור, מפקד המחוז הדרומי, ובארבע השנים האחרונות פיקד על מחוז ירושלים. הוא בן 55, ואב לשלושה ילדים.

גורם במשטרה אמר על הלוי כי "הוא המועמד עם הניסיון הרב ביותר, ויכול להיות שהוא המתאים ביותר, אבל השר נרתע ממנו בשל העובדה כי מדובר בסוס דוהר שקשה לשלוט עליו ולרסנו.

עוד באותו נושא

הדעתן, זה שלא עושה צרות, והפייבוריט של השר: המועמדים למפכ"לות

לכתבה המלאה
ניצב דוד ביתן  01/02/2018. ראובן קסטרו
מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן/ראובן קסטרו

ניצב דוד ביתן הוא מפקד מחוז תל אביב, שאת רוב שירותו במשטרה עשה במחוז הדרומי. הוא שימש כמפקד משטרת אשקלון, מפקד מרחב לכיש בתקופת ההתנתקות, ומילא תפקיד באגף המבצעים. לאחר מכן שימש כמפקד המחוז הדרומי של המשטרה ובשנה וחצי האחרונות פיקד על משטרת מחוז תל אביב. ביתן תושב אופקים, נחשב לקצין מוערך מאוד במשטרה. הוא בן 59 ואב לשישה.

קצין במשטרה אמר עליו כי הוא "כנראה המועמד המועדף על הפוליטיקאים. מדובר באיש נעים הליכות וצנוע ונאמן לדרג שמעליו".

ניב משה צ'יקו אדרי 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מנכ"ל משרד הביטחון ניצב צ'יקו אדרי/ראובן קסטרו

ניצב צ'יקו אדרי נולד עזב את צה"ל בדרגת רס"ן לאחר מבצע "כחול וחום" בדרום לבנון, שבו נהרג מפקד הסיירת אמיר מיטל. הוא היה מפקד משטרת כפר סבא, מפקד יחידת אתג"ר, מפקד מרחב ירקון בתקופת המחאה החברתית של 2011, וכיהן כמזכיר ביטחוני לשר לביטחון הפנים. לאחר מכן מונה למפקד מחוז ירושלים. לאחר מכן מונה למפקד מחוז תל אביב, ולפני מספר חודשים מונה למנכ"ל למשרד לביטחון פנים. הוא בן 51 ואב לשלושה.

במשטרה אומרים כי "מדובר בקצין מוכשר מאוד, איש ערכי שיודע לקחת אחריות. אך לצ'יקו יש צלקת אחת והיא תקופת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים" במהלכה נרצחה הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בעיר.

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully