וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולטימטום מצרי לאבו מאזן: שתף פעולה או שנדבר רק עם חמאס"

בעיתון "אל ערבי א-ג'דיד" דווח כי ראש המודיעין המצרי יבקר בישראל, בירדן וברמאללה כדי להתקדם במאמצי ההסדרה והפיוס הפלסטיני. גורמים במצרים טענו כי הוא יציב לאבו מאזן אולטימטום: או שישתף פעולה, או שקהיר תיסוג מהמשא ומתן ותעבור לפעול מול חמאס בלבד

בווידאו: א-סיסי בנאום באו"ם - "העם הפלסטיני ראוי לממש את זכויותיו"/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: נשיא מצרים א-סיסי בעצרת האו"ם)

ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ייצא לסבב שיחות באזור, שבהן הוא יבקר בין היתר גם בישראל - כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון "אל ערבי א-ג'דיד". על פי הדיווח, שנמסר מפי שני גורמים במצרים, כאמל ייצא לסבב שיחות בתל אביב, ברמאללה ובירדן כדי לדון במאמצי הפיוס הפלסטיני וההסדרה בין ישראל לבין חמאס. במסגרת שיחות אלה הוא צפוי להציב אולטימטום ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

השיחות יכללו את "חיזוק ההודנה ברצועת עזה ואי הסלמה מצד ישראל או חמאס עד להגעה להסכם שיוביל להסדרה ארוכת טווח", והן אמורות להכריע לגבי כמה נושאים שעדיין נמצאים במחלוקת. בין היתר, הוא ייפגש עם אבו מאזן ועם בכירים בפתח. כאמל יתייעץ עם אבו מאזן לגבי הסעיפים שהציגה הרשות הפלסטינית בתגובה להסכם שהציעה מצרים בנושא הפיוס.

עוד בוואלה! NEWS:
גם במחיר משבר אזורי, ליורש העצר הסעודי אין גבול ברדיפת אויביו
דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את אמו ושתי אחיותיו של המחבל מברקן
דיווח: בכיר לשעבר במטה טראמפ ביקש מחברה ישראלית להכפיש את יריביו

ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל. AP
יציב אולטימטום לאבו מאזן. ראש המודיעין המצרי/AP

הגורמים הדגישו כי קיים רצון אזורי להתקדם בהסדרה מול ישראל ובשיפור חייהם של מיליוני האנשים החיים ברצועה. לטענתם, מבחינת כל הנושאים הצדדים מוכנים מאי פעם להשגת הסכם, והמכשול היחיד הוא עמדת אבו מאזן הבלתי מוצדקת בעיני קהיר.

הפעם, על פי הדיווח, יעביר ראש המודיעין המצרי מסר ברור באישורו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי: או שישתף פעולה במסלול המשא ומתן, שבו חמאס פעל בשיתוף פעולה עם מצרים, או שמצרים תיסוג באופן מוחלט מהמשא ומתן ותפעל מול חמאס בלבד בנושא הגבול המזרחי ומעבר רפיח.

הגורמים ציינו כי מצרים מנהלת שיחות בדרגים בכירים עם ירדן, הנחשבת לתומכת הגדולה ביותר של אבו מאזן, בניסיון לרכך את עמדת הרשות הפלסטינית ולזרז את מסלול הפיוס. זאת, לדבריהם, במטרה למנוע מלחמה שכל הצדדים יישאו בהשלכותיה.

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
במצרים מאשימים אותו בכישלון השיחות. אבו מאזן בעצרת האו"ם/מערכת וואלה! NEWS, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully