וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצביעים שחיתות: המאבק למנהל תקין בזירה המקומית מגיע ללוד

8.10.2018 / 18:18

אחרי שהפך את לוד למובילה מבחינת מנהל תקין, ראש העיר יאיר רביבו הגיע לכנס של התנועה לאיכות השלטון. בנוסף לרביבו, איש ליכוד המקורב לנתניהו, מתמודדים גם בכיר בעירייה מטעם סיעת בת של "העבודה" ופעיל בחברה הערבית המתחרה ברשימה הוותיקה יותר של המגזר

יותם רונן

פחות מחודש לפי שתושבי לוד ילכו לקלפיות, עשרה מתמודדים למועצה, מתוכם שלושה המתמודדים על ראשות העיר, השתתפו הערב (שני) בכנס "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

במהלך הכנס אמר ראש העיר המכהן עו"ד יאיר רביבו כי "לפני 5 שנים עמדתי והבטחתי לתושבים שהם לא יפתחו טלוויזיה ויראו את ראש העיר שלהם נחקר. ובגלל זה אני מקדם את כל נןשא המנהל התקין".

מערכת הבחירות בלוד נחשבת למנומנמת, כששלושה מועמדים בלבד הגישו את מועמדותם לראשות. ראש העיר הנוכחי, יאיר רביבו, נבחר ב-2013 מטעם סיעת הליכוד לאחר שבע שנים שבהם העיר נוהלה תחת ועדה קרואה של משרד הפנים בגלל ניהול כושר ברמה הארגונית והכספית. עצם בחירתו של רביבו הביאה לתושבים את התחושה שסוף סוף יש שם ופנים למי שעומד בראשם. מדובר באחת הוועדות הקרואות הארוכות בתולדות המדינה, שאותה ניהלו שלושה מנהלי ועדות - אריה ביבי, אילן הררי ומאיר ניצן.

רביבו הגיע לזירה הפוליטית בלוד לאחר שמונה על ידי ניצן להיות מנכ"ל העירייה בתקופת הוועדה הקרואה. בשנת 2013 החליט שר הפנים דאז גדעון סער לפזר את הוועדה הקרואה, ולוד הלכה לבחירות. רביבו ניצח בסבב הזה את חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו. אחרי שנה בתפקידו זכתה לוד בפרס הניהול התקין של משרד הפנים - לראשונה בתולדותיה.

עוד בנושא הבחירות לרשויות המקומיות:
ברגע האחרון: הטעות שכמעט פסלה את מועמדות ראש עיריית בית שמש
אפילו עומר אדם גויס: כשראשי הרשויות עושים הכול כדי להיבחר מחדש
אופוזיציה לוחמת? הסכם שיתוף הפעולה בין העבודה לליכוד בבחירות ברחובות

עו"ד יאיר רביבו, ראש העיר הנוכחי המתמודד לראשות העיר לוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
מתגאה בזכיית הפרס למנהל תקין מדי שנה. רביבו בכנס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

מאז, מתגאה רביבו כי היא זוכה בכל שנה בפרס הזה, כשלוד הפכה לדוגמה לעיר שהייתה במקום הנמוך ביותר מבחינת מנהל תקין והפכה לדוגמה ומופת. רביבו, איש ליכוד, נחשב כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו והוא שימש בבחירות הארציות האחרונות כאחד מראשי המטה של נתניהו בבחירות לכנסת.

בנוסף אליו, מתמודד גם משה בונפיל, בן 58, הממונה על אגף התפעול, הלוגיסטיקה ושיפור פני העיר בעיריית לוד מזה שנה וחצי מטעם "מגדלור", סיעת בת של מפלגת העבודה. בונפיל משמש גם כמזכיר חטיבה ארצית בהסתדרות. "אני חושב שאני יכול לשנות הרבה יותר", אמר. "אני חושב שבמשך חמש שנים העיר לא התקדמה ולא השתנתה ולכן החלטתי להתמודד כי לראש העיר יש עוד מה ללמוד".

הערב אמר בונפיל כי "שמענו עשרות פעמים על ראשי ערים שיושבים בכלא ונחקרים, זה גורם להרס של אמון הציבור. אם אי פעם אחקר אני אשים את המפתחות ואתפטר. אני כראש עיר לא אסתיר דבר מהציבור"

מתמודד נוסף הוא פכרדין שרעייה מרשימת "אללד בלדנה", מהנדס בנייה וקבלן עצמאי הפעיל בחברה הערבית. לטענתו, הוא הקים את הרשימה בחודש ספטמבר השנה בעקבות תחושה של אכזבה, היעדר ייצוג וחוסר שקיפות מצד הרשימה הערבית המאוחדת, "נדא אל ערבי".

במהלך הכנס אמר שרעייה כי "שחיתות זה כל מה שאדם מוכן לעשות כדי לעגל פינות ולהגיע לכסף קל. כולם יודעים מה זה מכרז תפור. אני בעד אנשים חלשים, קבלנים קטנים, תחרות בשוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
משה בונפיל, מתמודד לראשות העיר לוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
משה בונפיל נואם בכנס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

בנוסף למתמודדים לראשות העיר, בכנס ישתתפו גם שורה של מועמדים ומועמדות למועצת העיר, שיעלו לבמה ויענו על כל השאלות והתשובות - מה המצע שלהם בנושא שחיתות ואיך הם מתכננים להיאבק למען מנהל תקין - ובסוף הם יחתמו על האמנה של התנועה לאיכות השלטון.

בין המועמדים: שימי אדיאזשווילי ("לוקחים אחריות"), יוסי הרוש ("הבית היהודי"), אליהו ממן, אליברה קוליחמן ("לוד ביתנו"), רפי יקותיאל ("יש עתיד" ו"כולנו"), מיכל חן ספיר, טל לינוי ועו"ד מאיר אסולין ("ש"ס").

בכל עיר שבה מתקיים הכנס המתמודדים גם מציגים את תפיסתם בנושא טוהר המידות והשקיפות השלטונית ברשויות המקומיות. כחלק מהאמנה שעליה הם חותמים, הם מתחייבים להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד הם מתחייבים לאמץ עקרונות ליישום המאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגורה ולהימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה וממינויים פוליטיים.

שראיעה פכרידין, מתמודד לראשות העיר לוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
פכרדין שרעייה במהלך הכנס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully