וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוזיציה לוחמת? הסכם שיתוף הפעולה בין העבודה לליכוד בבחירות ברחובות

29.8.2018 / 19:32

למרות היריבות המרה בכנסת, שתי המפלגות חתמו על הסכם שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS לפיו העבודה תשלב ברשימתה בעיר שני נציגי ליכוד במקומות גבוהים, תמורת מימון. במקביל הליכוד ימשיך בתמיכה ובמימון רשימה נוספת בעיר שבראשה עומד ראש העיר המכהן רחמים מלול

עריכת וידאו:ניר חן

מפלגות הליכוד והעבודה צפויות לשתף פעולה באופן חריג בבחירות המקומיות בעיר רחובות. במסגרת חוזה שנחתם לפני כשבועיים בין ח"כ דוד ביטן מהליכוד למזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני ונחשף לראשונה בוואלה! NEWS סוכם כי שתי המפלגות ישתפו פעולה בבחירות הבאות בעיר, כך שמפלגת העבודה תשלב ברשימתה המקומית שני נציגי ליכוד במקומות גבוהים תמורת מימון של הליכוד את הבחירות.

לפי החוזה, שתי המפלגות ירוצו יחד ברשימה משותפת בבחירות לעיריית רחובות, זאת בעוד הליכוד תתמוך ותממן רשימה נוספת בעיר שבראשה עומד ראש העיר המכהן רחמים מלול. שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות או התמיכה הכפולה של הליכוד בשתי הרשימות אינם מנוגדים לחוק, שמאפשר למפלגה לתמוך ולממן שתי סיעות מתחרות באותה עיר. כך גם במקרה זה, הליכוד תומכת וממנת את רשימת הליכוד שבראשה מכהן מלול וכך גם את הרשימה הזו שבה חברים שניים מנציגיה.

עוד על הבחירות לרשויות המקומיות:
40% מהתושבים - 1% מהמצביעים: הקולות הנעלמים של ירושלים
"הנושא הכי בוער": בבחירות בעפולה רבים תחילה על "הצביון היהודי"
רק מילה טובה: מתמודדים לרשויות המקומיות הסכימו לא ללכלך על יריבים

ראש עיריית רחובות רחמים מלול. עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
יעמוד בראש רשימה נוספת במימון הליכוד. ראש עיריית רחובות רחמים מלול/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

לפי החוזה בין הצדדים, הרשימה המשותפת תיקרא 'סיעת לב', ושני נציגיה הראשונים יהיו יניב מרקוביץ' ורוני באום ממפלגת העבודה. במקום השלישי והרביעי יוצבו רועי שרעבי וגלעד מזרחי מהליכוד, ובשאר המקומות תימשך החלוקה עם נציגים משתי המפלגות. שרעבי שיוצב במקום השלישי כיהן כראש המטה של השר יריב לוין והורשע בעבר בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה ונידון למאסר על תנאי ולשירות לתועלת הציבור.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חתימות בחוזה בין הליכוד והעבודה. רויטרס
ההסכם שנחתם בין המפלגות/רויטרס

המסמך מגלה כי מי ששילם את "המחיר הגבוה" תמורת הריצה המשותפת היא דווקא הליכוד. זאת, על פי גורמים בעיר, "בשל סיכויים נמוכים של הנציגים שרעבי ומזרחי להיכנס למועצת העיר ללא ריצה משותפת עם רשימה קיימת. בהתאם לכך, חלקה של הליכוד במימון הבחירות יהיה 70% מסך כל ההוצאות, בעוד מפלגת 'העבודה' תשלם רק 30% בלבד.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן 3.9.17. ראובן קסטרו
"דבר מקובל", ביטן/ראובן קסטרו

"הצדדים מעוניינים לשתף ביניהם פעולה בבחירות ולאחריהן לקראת עמידה באתגרים העומדים לפתחה של העיר", נכתב בפתח ההסכם שעליו חתומים ביטן וחרמוני. בהמשך נכתב כי הסיעה המשותפת "תפעל לטובת העיר ולרווחת תושביה, על פי כללי מנהל תקין, יושר אישי ושקיפות על פי כל דין".

"לא משהו חריג"

שיתוף הפעולה בין המפלגות מעורר תהיות לגבי היחסים ביניהן השנייה בזירה הפוליטית הארצית, שכן יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מתבטא בהזדמנויות שונות נגד הליכוד. כך למשל, על רקע חקירות ח"כ ביטן אמר לאחרונה גבאי בראיונות לתקשורת כי "הסיפור האמיתי זה לא ביטן, אלא תרבות שחיתות שמובלת על ידי הממשלה הזאת. הליכוד היא מפלגה שכולה מושחתת. הסיפור הוא התרבות".

ערן חרמוני מזכ"ל מפלגת העבודה בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"שיתוף פעולה רק ברחובות". חרמוני/ראובן קסטרו

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני מסר בתגובה כי בבחירות לרשויות המקומיות מתקיימים מדי פעם שיתופי פעולה בין מפלגות ולטענתו זהו אינו "משהו חריג". עם זאת, חרמוני ציין כי ריצה משותפת עם הליכוד מתקיימת רק ברחובות בבחירות הנוכחיות.

ח"כ ביטן טען כי "זה דבר מקובל לעשות רשימות משותפות. ראש העיר ברחובות רץ במחל כמועמד וגם למועצת העיר. הרשימה הנוספת היא בהסכמתו ובידיעתו. בשיטה הזו אנחנו יכולים למקסם את מחל במועצת העיר. אנחנו אומנם משקיעים בהסכם הזה כסף לטובת הרשימה המשותפת אבל נקבל אותו בחזרה אחרי הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully