וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מילה טובה: מתמודדים לרשויות המקומיות הסכימו לא ללכלך על יריבים

10.8.2018 / 16:55

עשרות מתמודדים מרשויות מקומיות מהצפון ועד הדרום חתמו על אמנה לפיה יתחייבו שקמפיין הבחירות שלהם יהיה נטול השמצות, זאת לאחר ששורה של קמפיינים שליליים כבר עלו בכמה מהערים והמועצות המקומיות. יוזם האמנה: "הציבור מאס בהכפשות"

פתיחת הקלפיות בבחירות החוזרות בנצרת, מרץ 2014. ערן גילווארג
בחירות מקומיות בנצרת, 2014/ערן גילווארג

כשלושה חודשים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, עשרות מתמודדים ומתמודדות חתמו על אמנה המחייבת בקמפיין נטול השמצות. על האמנה הקוראת ל"קמפיינים לא משמיצים הצטרפו כבר עשרות מתמודדות ומתמודדים לרשויות מצפון הארץ ועד לדרומה, זאת לאחר שורה של מקרים בהם מתמודדים הושמצו ברשתות החברתיות ובשלטי חוצות.

החתומים על האמנה הייחודית מתחייבים לשמור על קמפיין נקי מהתבטאויות שליליות ופרסומים נגטיביים כלפי עמיתיהם. על פי עיקרי האמנה, המתמודדים נדרשים "לנהל קמפיין פוזיטיבי ברשתות החברתיות ובכלל מרחבי הפעולה ולהוביל שיח פרודוקטיבי ואחראי שאינו משמיץ את האחר, לטובת חיזוק השלטון המקומי ולטובת הציבור אשר בשמו אנו פועלים".

בין החותמים על האמנה: סגן השר ז'קי לוי המתמודד לראשות העיר בית שאן, שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית, המתמודד לראשות עיריית יבנה, מורן ישראל המתמודד לראשות עיריית חולון, חיים גורן המתמודד למועצת העיר תל אביב, עדי שטרנברג המתמודד לראשות עיריית רמלה, אבי אלקבץ המתמודד לראשות עיריית עפולה ועוד.

עוד בנושא:
"פה להישאר": ראש העיר המושעה של אשקלון לא מתרגש מהאישום נגדו
"זו לא בדיחה": אסף הראל יתמודד לראשות עיריית תל אביב
לאחר שהורשע במרמה ראש עיריית רמת השרון יודיע: אתמודד בבחירות

אמנה ראשי הרשויות בבחירות המקומיות. -, מערכת וואלה! NEWS
האמנה עליה חתמו המתמודדים בבחירות/מערכת וואלה! NEWS, -
מאיר שטרית פרש מהכנסת: "הייתה לי זכות גדולה לשרת את המדינה והעם". צילום מסך
שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית, המתמודד לראשות עיריית יבנה חתם אף הוא על האמנה/צילום מסך

בפרק הזמן שחלף עד כה במסגרת המרוץ לראשויות המקומיות הופיעו לא מעט קמפיינים שבמכרזם עמדה השמצת מתמודדים יריבים בזירות השונות. כך למשל, במהלך השבוע האחרון פורסם בירושלים קמפיין של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בעיר, המזהיר מהתחרדותה ומהפיכתה לבני ברק. בתמונה שהופצה מופיעים המועמדים לראשות העיר זאב אלקין, משה לאון ועופר ברקוביץ' עם מגבעות ופאות מוצמדות לראשיהם. אחרי הפרסום התנערו בבית היהודי מהקמפיין ואמרו כי אין להם דבר וחצי נגד חרדים אך מציאות החיים הוכיחה שהפיכת ירושלים ליותר ויותר חרדית מרחיקה ממנה את הציבור.

בתל אביב, נראה קמפיין נגד שומרי מסורת במסגרתו חולקו מדבקות הקוראות לפתיחת חנויות בניגוד לחוק בתשעה באב. במודיעין מכבים-רעות הושחתו שלטים של חבר מועצה אילן בן סעדון המתמודד לראשות העיר. "שלטי בחירות שלי הורדו מבתיהם של תושבים. הם ואני עמדנו חסרי מילים לנוכח הברוטליות והיעדר ערכים מינימליים של כבוד וחברות" כתב בעמוד הפייסבוק שלו." עד כמה שמחזה זה היה מביש ומקומם, כינסתי את תומכיי ופעיליי וביקשתי מהם בכל לשון של בקשה לשמור על איפוק ולא להיגרר להתנהגויות שכאלה".

קמפיין נוסף התפרסם באשדוד, בו הוצגו חרדים מטיילים ברחבי העיר תחת הכותרת "השקר של לסרי" (ראש עיריית אשדוד המכהן - ד"י) בעברית וברוסית. במסגרת הקמפיין הופץ סרטון של ראש העיר אומר שהאופי של אשדוד לא ישתנה בשנים הבאות וכי הסטטוס קוו ישמר לטובת כלל האוכלוסיות בעיר.

ז'קי לוי, לשעבר ראש עיריית בית שאן וחבר כנסת מכהן מטעם הליכוד. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
סגן השר ז'קי לוי המתמודד לראשות העיר בית שאן חתם על האמנה/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

סגן השר ז'קי לוי המתמודד לראשות העיר בית שאן, אמר על האמנה: "דווקא בעידן הרשתות החברתיות חשוב מאד שנשמור על שיח הולם. הצעירים מביטים עלינו ומושפעים מאד מהנעשה ברשת. חייבים להפסיק עם לשון הרע ברשת ובכלל ולתת לדמוקרטיה להגיד את דבריה בבחירות.

מורן ישראל, יו"ר תנועת צעירים ומתמודד על ראשות עיריית חולון, הוסיף: "התנהלות לא ערכית ומשמיצה של מועמדים פוגעת בכולנו, מעבר לכך שהיא יוצרת הפרדה וריחוק בינינו כאנשים, היא מבריחה את הציבור הרחב משיח פוליטי וכשאין לנו כח לפוליטיקה גם ביקורת ברורה, נוקבת ולגיטימית עלולה להיתפס כמוטה. יש לנו אחריות כנבחרי ציבור, המטרה שלשמה כל אחד מאיתנו חשובה מאוד אך גם הדרך חשובה לא פחות".

"לשמחתנו הרבה אנחנו עדים לרוח אחרת שנושבת במערכת הבחירות הנוכחית, חיובית יותר מבעבר", אמר יוזם האמנה, יועץ התקשורת והאסטרטגיה נדב שטראוכלר. "מתמודדים רבים אותם אנו מלווים מזהים שהציבור מאס בהכפשות ובשימוש בקמפיינים נגטיביים, וכמי שמובילים מגוון של קמפיינים ברחבי הארץ, אנחנו תמיד מובילים לקו החיובי של הבלטת הערכים והיכולות של המתמודד ולא השחרה של מתמודד אחר. לשמחתנו כלל המועמדים איתם אנו עובדים חתמו על האמנה ומכאן אני קורא לכל מאות המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף אלינו ולהוביל קמפיינים אחראיים ופוזיטיביים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully