וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו אחרי הפגישה עם קים: יש התקדמות עם צפון קוריאה

7.10.2018 / 11:44

שר החוץ של ארה"ב סיים ביקור רביעי בפיונגיאנג מתחילת השנה ושוחח עם הרודן על יישום הבנות הפסגה שקיים עם טראמפ ביוני. שני המנהיגים רוצים להיפגש שוב בקרוב

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר היום (ראשון) בתום פגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי הושגה התקדמות במשא ומתן על פירוזה של המדינה הקומוניסטית מגרעין, על בסיס הפסגה בסינגפור. זה היה ביקורו הרביעי של פומפאו במדינה מאז תחילת השנה.

"היה לי ביקור מוצלח בפיונגיאנג שבו נפגשתי עם היושב ראש קים", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו. "אנחנו ממשיכים להתקדם על בסיס ההסכמים שנעשו בפסגה בסינגפור. תודה על האירוח שלי ושל צוות מחלקת המדינה שלי".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקים נפגשו לפסגה היסטורית בסינגפור לפני כארבעה חודשים, אך מאז הושגה התקדמות מועטה ביישום ההבנות ביניהם, כששני הצדדים מתקשים עוד להסכים על ההגדרה של עצם הפירוז הגרעיני. עם זאת, שני המנהיגים הביעו את רצונם לקיים פגישה נוספת בקרוב כדי להאיץ את התהליך.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר בדרום קוריאה: לצפון קוריאה יש עד 60 פצצות גרעין
טראמפ: אני וקים התאהבנו, הוא כתב לי מכתבים יפים
שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם: לא נתפרק מנשקנו ללא אמון בארה"ב

שר החוץ של ארה"ב פומפאו ומנהיג צפון קוריאה קים בפיונגיאנג, 7 באוקטובר 2018. הטוויטר של פומפאו, אתר רשמי
פומפאו וקים, היום/אתר רשמי, הטוויטר של פומפאו

קים ופומפאו נפגשו למשך שעתיים, כולל לארוחת צהריים. "זהו ים יפה מאוד שמבטיח עתיד טוב עבור שתי המדינות", אמר קים, דרך מתורגמן, בזמן ארוחת הצהריים".

פומפאו השיב: "תודה על האירוח, הנשיא טראמפ שולח את ברכותיו. היה לנו בוקר מוצלח, כך שאני מודה לך וממתין לזמן שלנו כאן בארוחת הצהריים".

גורם אמריקני שהיה במשלחת של פומפאו אמר שהביקור היה מוצלח יותר מהביקור הקודם ביולי, אז כינתה קוריאה הצפונית את דרישותיו כ"גנגסטריות" וקים סירב להיפגש עם קים. עם זאת, הגורם הוסיף כי יש עוד "דרך ארוכה". הביקור היה אמור להתקיים עוד באוגוסט, אך בוטל בהוראת טראמפ בשל חוסר התקדמות בין הצדדים.

פומפאו, שביום שישי ביקר ביפן, המשיך מקוריאה הצפונית לדרום, שם הוא אמור להיפגש עם הנשיא מון ג'ה-אין ועם שרת החוץ המקומית. הוא ימשיך לסין, שלטענת טראמפ מקשה על התהליך, לפני שישוב לארצות הברית מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"מתואמים באופן מלא" - שר החוץ של ארה"ב: נדון עם קוריאה הצפ' בנושאי הפירוק  מנשק גרעיני, ביולוגי וכימי. רויטרס
ימשיך לביקורים גם בסין. פומפאו, היום/רויטרס

בדרכו לאסיה, סירב פומפאו לפרט אם יסכים לדרישותיה של קוריאה הצפונית להכרזה על סיום המלחמה או להימנע, כפי שהמליצה קוריאה הדרומית, ללחוץ על קים לפירוט גודלו של הארסנל הגרעיני של המשטר.

בנוסף לכך, שר החוץ האמריקני מוביל את המאמצים הבינלאומיים לשימור על משטר הסנקציות הקיים על פיונגיאנג, חרף קריאותיה של סין ושל רוסיה להקל עליהן לנוכח הפסקת השיגורים והצעדים שנקטה בשנה האחרונה.

בחודש שעבר אמר שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו כי המשך אכיפת הסנקציות מעמיק את חוסר האמון של המשטר ביחס לארצות הברית וכי אין סיכוי שפיונגיאנג תוותר על הנשק הגרעיני שלה בתנאים כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully