וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם: לא נתפרק מנשקנו ללא אמון בארה"ב

30.9.2018 / 4:45

רי יונג הו תקף את המשך הסנקציות האמריקניות על ארצו למרות הצעדים שלדבריו נקטה ארצו למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. "אין סיכוי שנתפרק ראשונים באופן חד-צדדי", אמר בנאומו בעצרת הכללית, שהיה למרות הכול מתון יותר בהשוואה לאשתקד

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, אמר אתמול (שבת) בפני העצרת הכללית של האו"ם כי המשך הסנקציות האמריקניות על פיונגיאנג מעמיקות את חוסר האמון של המדינה הקומוניסטית כלפיה. זאת למרות המגעים לקיום פסגה שנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און.

"ללא אמון בארצות הברית, לא יהיה אמון בביטחון הלאומי שלנו, ותחת נסיבות אלו אין סיכוי שנתפרק ראשונים באופן חד-צדדי מנשקנו", אמר רי, שנפגש השבוע בשולי העצרת בניו יורק עם עמיתו האמריקני מייק פומפאו.

לדבריו, ארצו נקטה "צעדים משמעותיים מתוך רצון טוב", כולל עצירת ניסויי הגרעין ושיגורי הטילים, פירוק אתר הניסויים הגרעיניים והבטחה שלא להפיץ טכנולוגיה גרעינית. "עם זאת, לא ראינו תגובות הולמות מצד ארצות הברית", אמר.

למרות דרישתו המוכרת מצד המשטר לפירוז גרעיני הדרגתי, הוא לא דחה על הסף פירוק גרעיני חד-צדדי כפי שנהגה פיונגיאנג לעשות בעבר. בנוסף לכך, הטון של שר החוץ של המשטר הקומוניסטי היה מתון בהרבה בהשוואה לאשתקד, אז איים לתקוף את ארצות הברית בטילים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: פירוק הגרעין של צפון קוריאה - עד ינואר 2021
ההאקר שלא היה: צפון קוריאה תוקפת את ארה"ב בשל אישום נגד אחד מאזרחיה
גורמים אמריקניים טוענים: צפון קוריאה ממשיכה בייצור נשק גרעיני

שר החוץ של צפון קוריאה, רי יונג הו, בניו יורק, ספטמבר 2017. AP
תקיף, אך מתון יותר. רי יונג הו בניו יורק, בשנה שעברה/AP

עוד הזהיר רי: "ההנחה שהסנקציות יכולות להוריד א ותנו על הברכיים היא אשליה של אנשים בורים ביחס אלינו, אבל הבעיה היא שהמשך הסנקציות מעמיק את חוסר האמון שלנו".

הוא לא ציין את התכניות לקיים פסגה שנייה בין מנהיגי ארצות הברית וקוריאה הצפונית, אך כן שלוש הפגישות בין קים לבין נשיא הדרום מון ג'ה-אין. "אם הצד לסוגיית הפירוז הגרעיני הייתה קוריאה הדרומית ולא ארצות הברית, אז פירוז חצי האי הגרעיני אל היה מגיע לכזה מבוי סתום", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו. רויטרס
רוצים להיפגש שוב. קים וטראמפ בפסגה בסינגפור, יוני/רויטרס

קוריאה הצפונית רוצה להכריז על סיום רשמי למלחמת קוריאה, אולם ארצות הברית אומרת כי עליה להתפרק קודם מנשקה הגרעיני ומסרבת להקל על הסנקציות המוטלת עליה. מנגד, רוסיה וסין, קרא בדיון שהתקיים ביום רביעי במועצת הביטחון לתגמל את פיונגיאנג על המהלכים שעשתה עד כה.

עם זאת, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי "אכיפת הסנקציות חייבת להימשך בנחישות וללא פגמים, עד שנבסס פירוז גרעיני מלא, מוחלט ובר-אימות". הוא נועד עם רי בשולי עצרת האו"ם ואמור לבקר בפיונגיאנג שוב בחודש הבא כדי לתכנן את הפסגה השנייה בין טראמפ לקים.

ביום רביעי אמר נשיא ארצות הברית כי הוא לא מציב לוח זמנים לפירוק הארסנל של קוריאה הצפונית, אחרי הצהרות סותרות במהלך החודשים שחלפו מאז הפסגה ביוני. "אם זה ייקח שנתיים, שלוש שנים או חמישה חודשים - זה לא משנה", אמר טראמפ, שבשנה שעברה איים "להשמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית מעל בימת האו"ם והשנה שיבח את ההתקדמות שלדבריו נעשה במשא ומתן בין האויבות הוותיקות. עם זאת, הוא הדגיש כי נותרה עבודה רבה לעשות עד להשלמת התהליך.

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully