וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פירוק הגרעין של צפון קוריאה - עד ינואר 2021

פומפאו, המוביל את המו"מ עם פיונגיאנג, אמר כי וושינגטון מוכנה להתניע את השיחות שנתקעו בעקבות הפסגה של קים ונשיא הדרום. זהו תאריך היעד המדויק ביותר שהוצב על ידי אחד הצדדים מאז החלו המגעים וגם סוף כהונתו הראשונה של טראמפ

רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר אתמול (רביעי) כי וושינגטון מוכנה לחדש את שיחות הגרעין עם פיונגיאנג במטרה לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני עד ינואר 2021, סוף כהונתו הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ. זהו התאריך הספציפי ביותר שניתן עד כה על ידי אחד מהצדדים להשלמת התהליך המורכב, כשרבים עדיין מטילים ספק בנכונותו של מנהיג הצפון לוותר על הארסנל שפיתחה ארצו במשך עשרות שנים.

המשא ומתן בין היריבות נותר תקוע מאז הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית למנהיג הצפון קים ג'ון און שהתקיימה ביוני בסינגפור. עם זאת, קים נתן תקווה להתנעת התהליך אחרי שהבטיח במהלך פסגה שקיים בשלושת הימים האחרונים עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין בפיונגיאנג לפרק אתר לשיגור טילים ושב על מחויבותו לפירוז חצי האי מגרעין.

לקריאה נוספת בנושא
פסגת הקוריאות: קים הבטיח לפרק אתר ניסויי טילים
קים לנשיא דרום קוריאה: הפסגה עם טראמפ ייצבה את האזור

קים ג'ונג און ומון ג'ה-אין בפסגה בפיונגיאנג. רויטרס, רויטרס
קים ומון חותמים על הצהרות במהלך הפסגה, שלישי/רויטרס, רויטרס

פומפאו אמר כי הוא הזמין את שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג-הו, להיפגש עם בניו יורק בשבוע הבא, לצד הזמנה לדיונים בין נציגי שתי המדינות בווינה.

שר החוץ האמריקני, המוביל את המשא ומתן עם המשטר הקומוניסטי, כי "זה יסמל את תחילת המשא ומתן לשינוי את היחסים דרך תהליך של פירוז גרעיני מהיר של קוריאה הצפונית, שיושלם עד ינואר 2021, כפי שהבטיח היושב ראש קים ולביסוס משטר של שלום קבע בחצי האי הקוריאני".

בפסגה בין קים למון, השלישית ביניהם מתחילת השנה, התמקדו מנהיגי השכנות בפירוק הגרעיני. קים הביע נכונות גם לסגור את המתקן הגרעיני ביונגביון, אם ארצות הברית תנקוט צעדים בעצמה. ככל הנראה מדובר בחתימה על הסכם שלום שיסיים באופן רשמי את מלחמת קוריאה, שהסתיימה רק בשביתת נשק. הוא אף אמר כי אתר הניסויים טונגצ'ג-רי, שכבר נמצא בתהליכי פירוק לפי צילומי לוויין, ייסגר "בנוכחות מומחים ממדינות רלוונטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב טראמפ חוזר לבית הלבן, 19 בספטמבר 2018. רויטרס
שיבח את תוצאות הפסגה. טראמפ, אתמול/רויטרס

טראמפ שיבח את מון ואת קים על תוצאות הפסגה ואמר כי יש "התקדמות אדירה". זאת אחרי שהבנות שאליהן הגיע עם קים ביוני היו מעט מאוד פרטים קונקרטיים פרט להצהרה הכללית הקוראת לפירוז חצי האי מגרעין. נשיא ארצות הברית ומנהיג קוריאה הצפונית הביעו את נכונותם להיפגש שוב בקרוב.

למרות הצהרותיו של קים, מומחים מזהירים כי יש סבירות גבוהה לכך שפיונגיאנג מסתירה כורים נוספים שבנה לייצור נשק גרעיני וכי היא עדיין מסוגלת לערוך ניסויים דרך משגרים ניידים. ביוני הכריזה קוריאה הצפונית כי היא פוצצה את אתר הניסויים הגרעיני המרכזי שלה בפונגיי-רי, אך היא לא אפשרה למומחים בינלאומיים לוודא זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully