וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת הקוריאות: קים הבטיח לפרק אתר ניסויי טילים

מנהיג קוריאה הצפונית ושכנו מדרום, חתמו על הצהרה בה הסכים קים לפרק מתקני נשק גרעיני, זאת תחת פיקוח חיצוני, על מנת להפוך את חצי האי הקוריאני ל"ארץ של שלום". עוד הוסיף כי הוא יבקר בסיאול שבקוריאה הדרומית - צעד היסטורי שלא נעשה מעולם בין המדינות

רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר היום (רביעי) במהלך פסגה עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, כי מדינתו תפרק את מתקני הנשק הגרעיני, אם ארצות הברית "תנקוט בצעדים תואמים". השניים הוסיפו כי מטרתם להפוך את חצי האי הקוריאני ל"ארץ של שלום ללא נשק גרעיני ואיומים גרעיניים".

בהצהרה משותפת עליה חתמו שני המנהיגים הסכים הרודן הצפון קוריאני לפרק מתקן לניסויי טילים ומתקן שיגור בדונגצ'נג-רי, שבצפון מערב מדינתו, ולאפשר למבקרים מבחוץ לבדוק את תהליך הפירוק. עוד הבטיחה קוריאה הצפונית לנקוט בצעדים נוספים, כולל פירוק קבוע של מתקנים במתחם הגרעיני הראשי שלה אם ארצות הברית תנקוט בצעדים תואמים.

עוד בוואלה! NEWS
פוטין: ישראל לא הפילה את המטוס, אירעה שרשרת תקלות
צה"ל: סוריה אחראית להפלת המטוס הרוסי; מביעים צער על מות אנשי הצוות
"נזק מאוד משמעותי": עבודות מאיימות על בית הכנסת הראשון בנווה צדק

קים ג'ונג און ומון ג'ה-אין בפסגה בפיונגיאנג. רויטרס, רויטרס
מנהיגי קוריאה הצפונית והדרומית חותמים על ההסכם היום/רויטרס, רויטרס

במהלך הפסגה קרא קים לארצות הברית להצטרף לשתי הקוריאות בהכרזה משותפת על סיום מלחמת קוריאה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך את ההתחייבויות שפרסמו המעצמות על פירוק מתקני הנשק והכנסת בוחנים חיצוניים ואמר שאלו "חדשות טובות מאוד". כשנשאל לגבי קים ג'ונג און אמר הנשיא: "הוא רגוע ואני רגוע, אז נראה מה יקרה".

גם ברוסיה שיבחו את הצעדים של המנהיגים הקוריאנים לפתרון המשבר הגרעיני. בקרמלין מסרו כי ההסכמים הם "צעדים יעילים לקראת הסדר מדיני".

עוד באותו נושא

קים לנשיא דרום קוריאה: הפסגה עם טראמפ ייצבה את האזור

לכתבה המלאה

במסיבת עיתונאים עם הרודן הצפון קוריאני, אמר מון כי הוא מצפה שקים יבקר בסיאול, בירת דרום קוריאה "בזמן הקרוב". ביקור זה עתיד להיות הראשון של מנהיג צפון קוריאה אי פעם, צעד שמחזק את ההתחממות ביחסים בין המדינות במסגרת המאמצים לפרז את צפון קוריאה מנשקה הגרעיני.

בפתח הפסגה אתמול אמר קים כי המפגש עם טראמפ לפני כשלושה חודשים הובילה ליציבות פוליטית באזור, והוסיף שהוא מקווה להתקדמות נוספת במגעים על פירוז חצי האי מגרעין.

למרות ההבנות שהושגו בין טראמפ לקים, בפועל הושגה התקדמות מועטה מאוד בין וושינגטון לפיונגיאנג מאז. סוכנויות המודיעין האמריקניות מדגישות כי קוריאה הצפונית לא נטשה את פיתוח תכנית הגרעין שלה והממשל הטיל בחודשים האחרונים סנקציות על חברות רוסיות וסיניות שלטענתו מפרות את משטר הסנקציות על המדינה הקומוניסטית המבודדת.

קים ג'ונג און ומון ג'ה אין בפסגה בפיוניאנג. רויטרס, רויטרס
בדרך ל"ארץ של שלום" - קים ג'ונג און ומון ג'ה אין/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully