וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: ישראל לא הפילה את המטוס, אירעה שרשרת תקלות

נשיא רוסיה אמר כי המטוס הופל בעקבות שרשרת תקלות טראגיות והוסיף כי ינקטו צעדים להגנת הכוחות הרוסיים בסוריה. "כולם ישימו לב לצעדים האלו", הבטיח. סגנית שגריר ישראל ברוסיה זומנה לשיחת הבהרה

צילום: טוויטר, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי ישראל לא הפילה את המטוס הרוסי בסוריה, אך הוסיף כי בתגובה תגביר מוסקבה את אמצעי הבטיחות שלה במדינה. במהלך מסיבת עיתונאים במוסקבה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ציין הנשיא כי "המטוס הופל בשל שורת תקלות טראגיות", והוסיף: "ננקוט צעדים להגנה על כוחותינו בסוריה, כולם יבחינו בהם".

מטוס הסיור מדגם איליושן 20, ועליו 15 אנשי צוות, הופל על ידי מערכות ההגנה של צבא סוריה, אך משרד ההגנה האשים את חיל האוויר באחריות לכך אחרי שלטענתה מטוסי הקרב שתקפו באותה עת בלטקיה השתמשו במטוס כדי להתחמק מטילי הנ"מ של אסד.

התקרית גרמה לזעם רב במוסקבה, שזימנה את סגנית השגריר קרן כהן-גתזומנה לשיחת הבהרה במשרד החוץ.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: סוריה הפילה בשוגג מטוס שלנו בגלל התקיפה של ישראל בלטקיה
דיווח: מחסני תחמושת הותקפו בלטקיה שבצפון-מערב סוריה

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פוטין ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

צה"ל הביע צער על מותם של אנשי צוות המטוס הרוסי שהופלו בידי צבא אסד. על פי ההודעה, מטוסי חיל האוויר הם שביצעו את התקיפה. עם זאת, מטילה ישראל את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד, ובהודעה נמסר כי ישראל "באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה". בצה"ל הדגישו כי "כאשר צבא סוריה שיגר את הטילים שפגעו במטוס הרוסי, מטוסי חיל האוויר כבר היו בשטח ישראל".

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הדגיש בשיחה עם כתבים צבאיים כי יעד התקיפה הלילה בסוריה היה מפעל סורי, שבו מכונות שנועדו לעבור ללבנון כחלק מפרויקט המפעלים של כוח קודס האיראני וחיזבאללה. מפעל זה, הסביר, אמור לייצר נשק מדויק עבור חיזבאללה מלבנון. עוד אמר כי מנגנון חיכוך בין צה"ל והצבא הרוסי הוכיח את עצמו מספר רב של פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטוס אליושין IL-20 שהופל בתקיפה בלטקיה. Alexey Reznichenko, Wikimedia, Creative Commons
מטוס מסוג אילושין, אילוסטרציה/Creative Commons, Alexey Reznichenko, Wikimedia

מוקדם יותר היום דווח כי שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, שוחח עם מקבילו אביגדור ליברמן ואמר לו כי ישראל פעלה בחוסר אחריות. לפי סוכנות הידיעות הרוסיות, הוא האשים את ישראל באחריות למותם של 15 אנשי הצוות שהיו על מטוס הסיור, שהיה בדרכו לבסיס הרוסי בחמימים בלטקיה. במשרד הביטחון אישרו כי התקיימה שיחה, אך לא פירטו על תכנה.

זו תקרית חריגה וראשונה מסוגה מאז התערבה רוסיה במלחמה ב-2015 והקימה קו תיאום עם ישראל כדי להימנע מהיתקלויות כאלו. בשנים האחרונים נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוטין פעמים רבות כדי לדון במצב באזור ועל התנגדותה של ישראל להתבססות איראן בסוריה.

(עדכון ראשון: 13:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully