וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מחסני תחמושת הותקפו בלטקיה שבצפון-מערב סוריה

בסוריה מדווחים כלי תקשורת על פיצוצים במחוז לטקיה, ולפי כמה מהדיווחים מערכות הגנה אוויריות יירטו טילים וכלי טיס בלתי מאוישים באזור. הרקע לתקיפה לא ברור, אך היא מגיעה ברקע תקיפה בנמל התעופה בדמשק בסוף השבוע האחרון, שיוחסה לישראל

צילום: טוויטר, עריכה: שניר דבוש

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש (שני) על פיצוצים שנשמעים במחוז לטקיה שבצפון-מערב המדינה. לפי סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הסורי סאנ"א, הרקע התקיפה אינו ידוע, וייתכן כי מדובר בתקיפות של המורדים נגד המשטר הסורי. עם זאת, דיווחו כי הטילים הגיעו מכיוון הים.

לפי סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, מערכות ההגנה האווירית יירטו כמה טילים וכלי טיס בלתי מאוישים באזור. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הטילים השמידו מחסני תחמושת במתקן שהותקף במחוז.

דובר הפנטגון שון רוברטסון הכחיש את הספקולציות שעלו לפיהן ארצות הברית אחראית לתקיפה. "אני יכול להגיד באופן חד משמעי שלא אנחנו תקפנו", אמר הדובר.


עוד בוואלה! NEWS:
קריאות במערכת הפוליטית להשעיית יועץ נתניהו: "שתיקת רה"מ - הסכמה"
נתניהו ברקע התקיפה בסוריה: "הקווים האדומים שלנו אדומים מתמיד"
נתניהו מסמן מטרה: "35 מנדטים בבחירות יהיו מספר סביר, היעד - 40"

תקיפה בצפון מערב סוריה (לטקיה). -, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד התקיפה בסוריה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -

בסוף השבוע האחרון הותקף נמל התעופה בדמשק, ודיווחים זרים ייחסו זאת לישראל. ברקע התקיפה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה כי "הקווים שלנו אדומים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם - חזקה מתמיד".

על פי הדיווח בסאנ"א על התקיפה בשבת, ישראל שיגרה כמה טילים לעבר נמל התעופה בבירה. עוד נטען כי מערכות ההגנה "סיכלו תוקפנות ישראלית". הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי הותקפו מאגרי נשק שהגיעו לאחרונה לנמל, מבלי שדווח על נפגעים.

נמל התעופה הבינלאומי בעיר הותקף פעמים רבות, לפי דיווחים זרים, על ידי ישראל, מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011. לפי דיווחים שונים, הוא משמש את איראן להעברת נשק מתקדם לחיזבאללה, לכוחות הנתמכים על ידו בסוריה או למשטר עצמו.

עוד באותו נושא

נתניהו ברקע התקיפה בסוריה: "הקווים האדומים שלנו אדומים מתמיד"

לכתבה המלאה

המתקן הבוער בלטקיה

בסוף החודש שעבר, בטקס בקריה למחקר גרעיני בדימונה, אמר נתניהו כי "צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו. מי שמאיים עלינו בכליה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לאחרונה להתבססות האיראנית בסוריה ובמזרח התיכון בכלל. "אנחנו עוקבים אחרי כל דבר שקורה בסוריה, וביחס לאיומים האיראניים, אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשטח סוריה", אמר בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" שהתקיימה בתחילת החודש, ברקע הדיווח שלפיו טהראן העבירה טילים לעיראק ופועלת להקמת מפעלים מקומיים לייצור טילים.

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully