וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברקע התקיפה בסוריה: "הקווים האדומים שלנו אדומים מתמיד"

16.9.2018 / 14:24

ראש הממשלה הזהיר כי הנחישות של ישראל לאכוף את הקווים האדומים שלה "חזקה מתמיד". זאת, יום אחרי התקיפה בנמל התעופה בדמשק שעל פי דיווחים זרים כוונה נגד מאגרי נשק ובוצעה על ידי ישראל

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי "הקווים האדומים שלנו אדומים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם - חזקה מתמיד". זאת, על רקע התקיפה בנמל התעופה בדמשק אמש שחלק מהדיווחים הזרים מייחסים לישראל.

על פי הדיווח בסאנ"א, סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הסורי, ישראל שיגרה כמה טילים לעבר נמל התעופה בבירה. עוד נטען כי מערכות ההגנה "סיכלו תוקפנות ישראלית". הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי הותקפו מאגרי נשק שהגיעו לאחרונה לנמל, מבלי שדווח על נפגעים.

נמל התעופה הבינלאומי בעיר הותקף פעמים רבות, לפי דיווחים זרים, על ידי ישראל, מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011. לפי דיווחים שונים, הוא משמש את איראן להעברת נשק מתקדם לחיזבאללה, לכוחות הנתמכים על ידו בסוריה או למשטר עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אילון שלו-אמסלם נגד הנהג הדורס: "ירא שמיים בתחפושת"
סמים וזונה בחדר: הלילה הסוער של המתנקשים הרוסים בבריטניה
4 גופות בשבועיים: חבר במשמר הגבול של ארה"ב הפך לרוצח סדרתי

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, ירושלים, 5 באוגוסט 2018. הארץ
"הקווים האדומים שלנו - אדומים מתמיד". נתניהו/הארץ

בסוף החודש שעבר, בטקס בקריה למחקר גרעיני בדימונה, אמר נתניהו כי "צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו, מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לאחרונה להתבססות האיראנית בסוריה ובמזרח התיכון בכלל. "אנחנו עוקבים אחרי כל דבר שקורה בסוריה, וביחס לאיומים האיראניים, אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשטח סוריה", אמר בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" שהתקיימה בתחילת החודש. את ברקע הדיווח שלפיו טהראן העבירה טילים לעיראק ופועלת להקמת מפעלים מקומיים לייצור טילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully