וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אני וקים התאהבנו, הוא כתב לי מכתבים יפים

30.9.2018 / 13:29

נשיא ארה"ב שיבח את הרודן הצפון קוריאני ודחה את הטענות על כך שהוא לא מתנהג כמצופה מנשיא. "לא ויתרתי על כלום, היינו בדרך למיליוני הרוגים במלחמה, אבל עכשיו יש לנו יחסים נהדרים", אמר לתומכיו בעצרת בווירג'יניה המערבית

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי הוא ומנהיג קוריאה הצפונית "התאהבו" אחרי שבתחילה השיחות ביניהם היו קשות. בעצרת בווירג'יניה המערבית, אמר טראמפ: "הוא כתב לי מכתבים יפים והם היו מכתבים נהדרים. התאהבנו".

הוא צחק על הביקורת שספג בחלק מכלי התקשורת על כך שדבריו הם "לא נשיאותיים" ועל כך שהוא כל כך חיובי ביחס למנהיג הצפון. "מדוע הנשיא טראמפ ויתר על כל כך הרבה", אמר כשהוא מחקה בלעג קול של מגיש חדשות. "לא ויתרתי על כלום". הוא ציין שקים מעוניין בפסגה שנייה אחרי פגישתם הראשונה ביוני, שלפי הנשיא אמר הייתה צעד גדול לקראת פירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם: לא נתפרק מנשקנו ללא אמון בארה"ב

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בחירות בווירג'יניה המערבית, 30 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ בעצרת הבחירות, הלילה/רויטרס

על אף שמאז הפסגה המשא ומתן בין וושינגטון לפיונגיאנג הגיע למבוי סתום, טראמפ הביע אופטימיות לגבי ההמשך. "אנחנו עושים עבודה נהדרת עם קוריאה הצפונית", אמר. "היינו בדרך למלחמה עם קוריאה הצפונית. מיליונים היו נהרגים, ועכשיו יש לנו יחסים נהדרים". הוא הזכיר את הפסקת ניסויי הטילים, שחרור השבויים והשבת שרידי חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמה.

הוא גם הגן על גישתו במגעים מול הרודן הצפון קוריאני. "זה מאוד קל להיות נשיאותי, אבל אז במקום שיהיו עשרת אלפים אנשים בחוץ מנסים להיכנס לאולם הצפוף הזה, היו כאן רק 200 איש", אמר הנשיא, שהצביע ישירות על הקהל שעמד מולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully