וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בדרום קוריאה: לצפון קוריאה יש עד 60 פצצות גרעין

2.10.2018 / 11:32

במהלך תדרוך לחברי פרלמנט, חשף לראשונה השר האחראי על איחוד חצי האי את ההערכות הרשמיות של סיאול. במשרדו מיהרו להבהיר כי אין בכך הכרה בהיותה של השכנה מעצמה גרעינית וכי המאמצים הדיפלומטיים יימשכו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בכיר בקוריאה הדרומית אמר אתמול (שני) לחברי פרלמנט כי קוריאה הצפונית מחזיקה בעד 60 פצצות גרעין. הערכתו של השר לאיחוד, צ'ו מיונג-גיון, היא האומדן הרשמי הראשון של סיאול לארסנל הסודי של שכנתה מצפון. היא נמסרה בזמן ההפשרה ביחסים בין סיאול לפיונגיאנג והניסיונות להתניע מחדש את המשא ומתן עם ארצות הברית.

השר אמר בתשובה לשאלה של אחד המחוקקים כי לפי הערכות המודיעין, למשטר הקומוניסטי יש בין 20 ל-60 פצצות גרעין. שירות המודיעין הלאומי, סוכנות הביון המרכזית של הדרום, טרם התייחסה לדבריו של השר.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם: לא נתפרק מנשקנו ללא אמון בארה"ב
טראמפ: אני וקים התאהבנו, הוא כתב לי מכתבים יפים

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במכון טכנולוגי בפיונגיאנג, 29 בספטמבר 2018. רויטרס
ספק אם יוותר על הארסנל הגרעיני. קים בסיור במכון טכנולוגי בפיונגיאנג, שבת/רויטרס

ייתכן שצ'ו חשף את גודל הארסנל בשוגג. משרדו אמר היום כי בדבריו של השר אין משמעות לכך שהדרום יקבל את הצפון כמעצמה גרעינית, וכי המאמצים הדיפלומטיים יימשכו. הערכת קוריאה הדרומית אינה שונה בהרבה מהערכות של גופים אזרחיים, המתבססות על כמות החומר הגרעיני שייצרה פיונגיאנג, שככל הנראה מפעילה מתקנים חשאיים להעשרת אורניום בנוסף לאלו המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית.

בהמשך החודש יצא לקוריאה הצפונית שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, כהכנה לקראת פסגה שנייה בין הנשיא דונלד טראמפ ומנהיג הצפון קים ג'ונג און. טראמפ טוען להתקדמות משמעותית בין האויבות מאז הפסגה ההיסטורית בסינגפור בחודש יוני האחרון, אולם גורמים אחרים ספקניים יותר לגבי נכונותו של קים לפרק לחלוטין את הארסנל הגרעיני שלו. וושינגטון מתנה את ההקלות בסנקציות על פיונגיאנג בהשלמת ההליך, בעוד שבפיונגיאנג דורשים שיהיה זה תהליך הדרגתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully