וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לקח סמים": משפחתו של הגבר שמת במסיבת טבע נגד טענות המשטרה

3.10.2018 / 17:30

לאחר שהמסיבה שהתקיימה בצפון הסתיימה במותם של שני מבלים, חשדו גורמי רפואה ומשטרה כי שימוש בסמים הוביל למוות. למרות החשדות, משפחתו של חיים סוסן בן ה-55 טוענת כי הוא מת מוות טבעי. "אבא לא נגע בדברים האלה. הוא היה שמח ולא היה צריך כלום כדי לרקוד"

צילום: יניר יגנה

מסיבת הטבע שהתקיימה בצפון בתחילת השבוע במסגרת פסטיבל "נוורלנד" הסתיימה במותם של שני מבלים, חיים סוסן בן ה-55 וגנאדי שיינקר בן ה-27. המשטרה בודקת עדיין את נסיבות מותם, אולם לפי הערכות ראשוניות סברו גורמי רפואה ומשטרה כי מותם של השניים נגרם כתוצאה משימוש בסמים. למרות ההערכות, במשפחתו של סוסן דוחים את הטענות.

"סמים זה בטוח לא", סיפרה אילנית חיימוביץ', אם ילדיו של חיים. "הוא היה בחור מבוגר, בן 55, אהב לחיות, לשמוח ולרקוד. כל שנה הוא היה הולך עם אנשים נורמטיביים למסיבה הזו. אף פעם לא היו בעיות - היה חוזר בזמן בלי בעיה. הוא לא היה אדם חולה. אולי מהלחץ, מהאבק מהאנשים ומהרעש יכול להיות". המסיבה שהתקיימה בסמוך לקיבוץ להבות הבשן התקיימה ברישיון, וצוותי רפואה נכחו באירוע.

עוד בנושא:
"השמועה על האסון עברה מפה לאוזן": שני גברים מתו במסיבת טבע

חיים סוסן. מערכת וואלה! NEWS
המשפחה טענה כי השמועות חסרות שחר. חיים סוסן/מערכת וואלה! NEWS

"המשטרה אמרה שלטענת מד"א היה שימוש בסמים. מד"א מצאו אותו על הרצפה מפרפר ולא תחת השפעת סמים. אין לכך עילה וזו הוצאת לשון הרע על בן אדם. אם אין ממצא רפואי - אין שום סיבה להוציא דבר כזה החוצה", טענה חיימוביץ'.

גם ספיר, בתו של סוסן דחתה הטענות לפיהן אביה עשה שימוש בסמים שהביאו למותו. "אבא שלי היה בן אדם מדהים, מלא נתינה. עזר לכל בן אדם גם שהוא הכיר וגם שלא. עשו בדיקת דם והגיעו למסקנה שלא היו אלכוהול וסמים. לא יכול להיות קשר לסמים ואלכוהול כי אבא שלי לא היה מספיק זמן במסיבה. אבא שלי היה שם רק חצי שעה. אבא שלי יצא עם סכום כסף בכיס והחזירו לנו את הארנק שלו עם אותו סכום של כסף. לדברי הבת, "בבדיקת דם היה כתוב כי לא נמצאו בגוף לא סמים ולא אלכוהול. אבא שלי לא היה מתקרב ולא היה צריך את הדברים האלה. לאבא שלי הייתה שמחת חיים ובאירועים משפחתיים הוא היה מקפיץ את כולם".

עוד באותו נושא

"רק באו ליהנות": מסיבת טבע בלהבות הבשן שהסתיימה במוות כפול

לכתבה המלאה
משפחתו של ההרוג מאסון מסיבת הטבע בצפון. מערכת וואלה! NEWS
"היה בן אדם מדהים". משפחתו של סוסן, היום/מערכת וואלה! NEWS

במהלך המסיבה צעירה נוספת, בת 20, הובאה לחדר המיון במצב בינוני-קל לאחר שנפלה ונחבלה בפניה. החוגגים המשיכו לרקוד מבלי שידעו על הטרגדיה, והם למדו עליה מהתקשורת, רק אחרי שיצאו מהמקום.

אריאל, בנו של סוסן אמר כי אביו "אהב להינות במסיבות, לרקוד ולשמוח, לצאת לבלות. אבא שלי יצא להרבה מסיבות טבע. אחת הסטיגמות הגדולות בארץ זה שהן מסיבות סמים. אי אפשר לקשר בין מי שאוהב סמים לבין מסיבות טבע, ואבא שלי לא נגע בדברים האלה". הוא הוסיף כי אביו לא עשה שימוש בסמים ואמר כי "הוא היה שמח באופן טבעי ולא היה צריך שום דבר כדי לשמוח ולרקוד. כל מי שהכיר את אבא שלי יודע את זה".

מסיבת טבע בלהבות הבשן - 1 באוקטובר 2018. אסלן אבגנה, מערכת וואלה! NEWS
החוגגים המשיכו לרקוד מבלי שידעו על הטרגדיה. מסיבת הטבע בלהבות הבשן, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אסלן אבגנה

לדברי המשפחה, המשטרה התרשלה בחקירת מותו של סוסן. "התנהלות המשטרה הייתה לקויה. הם יכלו לקצר את כל התהליך ופשוט התעקשו לעשות את הנתיחה הזו בלי שום ממצא רפואי. הייתה למפקד התחנה כוונה טובה בהתחלה, אך בדרך כל אנשי מחוז הצפון עיכבו אותנו. לא הגיוני שהיינו צריכים להפעיל את איציק כהן סגן שר האוצר ואת זק"א שעזרו לנו המון כדי לקדם את הקבורה. פשוט עינו אותנו".

"לא עושים דבר כזה, לא מפיצים שמועות עוד לפני שאנחנו יודעים אם זה הוא או לא הוא. כשיש ראיות - תעשו מה שאתם רוצים. אבל אין ראיות, על סמך המחשבה בלבד - לא עושים דברים כאלה".

מסיבת טבע בלהבות הבשן. מערכת וואלה! NEWS
מסיבת הטבע באלוני הבשן/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה: מעולם לא פרסמנו או קבענו את נסיבות מותם של המנוחים

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מעולם לא פירסמה או קבעה את נסיבות מותם של המנוחים שכן הנושא מצוי עדיין בחקירה יסודית כמתבקש. נהפוך הוא - כשגורם אחר מיהר לדווח פרטים מעין אלו בשוגג המשטרה היא זו שפעלה בכדי שיצא מטעמו דיווח מתוקן. בניגוד לנטען, החוקרים דווקא פעלו ברגישות ובמקצועיות למן תחילת חקירת מקרה המוות, כל זאת במטרה להקל על המשפחה בכאבם מחד ולהגיע לחקר האמת באשר לנסיבות מותם מאידך".

בנוסף אומרים במשטרה כי "בשל התנגדות משפחת המנוח לנתיחה שלאחר המוות החוקרים הסכימו לבדיקות שיערכו ללא נתיחה במכון לרפואה משפטית. למען הסר ספק ולמניעת הטעייה של הציבור- נכון לשעה זו החקירה עדיין מתנהלת וטרם נקבעה סיבת המוות של השניים ורצוי להמתין לסיום החקירה וקביעת הגורמים המוסמכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully