וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לרפואה לצמד חוקרים שגילו פריצת דרך לטיפול בסרטן

1.10.2018 / 20:52

נציגי מועצת הפרס בחרו בשני פרופסורים, אמריקני ויפני, כזוכים בתואר היוקרתי בעקבות תגליות חדשות בחקר הסרטן. תוצאות הטיפול שפיתחו שינו את חייהם של חולים מתקדמים במחלה. הפרס יוענק לצמד החוקרים בטקס חגיגי בשטוקהולם בחודש דצמבר

רויטרס

מועצת הנובל בשבדיה הודיעה היום (שני) כי פרס הנובל ברפואה יוענק השנה לצמד החוקרים ג'יימס אליסון מארצות הברית וטסוקו הונג'ו מיפן, על תגליותיהם פורצות הדרך בטיפול במחלת הסרטן. המדענים החלו את מחקרם בנושא בשנות ה-90 ומאז הצליחו לבסס טיפולים חדשניים בסרטן הריאות והעור באמצעות שיטות שפיתחו הגורמות למערכת החיסונית להילחם במחלה.

"התגליות החשובות של שני חתני הפרס הן אבן דרך במאבק העולמי בסרטן", אמרו היום נציגי מועצת הפרס. "אליסון והונג'ו הראו כיצד שחרור מעצורי המערכת החיסונית עשוי לסייע בתקיפת התאים הסרטניים. תוצאות הטיפול שינו את חייהם של חולים מתקדמים".

פרופסור הונג'ו בן ה-76 מאוניברסיטת קיוטו אמר במסיבת עיתונאים כי זהו כבוד לזכות בפרס, אך עבודתו טרם הסתיימה. "אני אשמח להמשיך במחקר שלי, על מנת שהטיפול במערכת החיסונית יוכל להציל עוד חולי סרטן", אמר הונג'ו. פרופסור אליסון מאוניברסיטת טקסס אמר כי שמע על זכייתו בנובל מבנו שעות לאחר ההכרזה. "כמדען, לדעת שעבודתי באמת משפיעה על אנשים היא רק אחד מהדברים הטובים ביותר", סיפר אליסון. "אני חושב שזה חלומו של כל אחד ואני בר מזל כדי לעבוד שמועילה לאנשים".

עוד בוואלה! NEWS
בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי: איראן תקפה חמושים בסוריה
"גופות רבות מתחת להריסות": באינדונזיה מנסים למצוא ניצולים
לאחר איומי טראמפ: ארה"ב, קנדה ומקסיקו חתמו על הסכם סחר חדש

הכרזה על פרס נובל לרפואה. רויטרס
ההכרזה על הפרס בשוודיה, היום/רויטרס

החוקר האמריקני זכה בשנה שעברה בפרס וולף הישראלי ברפואה. אליסון הגיע לארץ לטקס חגיגי שנערך במשכן הכנסת במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שם קיבל מענק בסך 100 אלף דולרים. ועדת הפרס נימקה את זכייתו בכך שהצית מהפכה בטיפול בסרטן בעקבות גילויו של מחסום הבקרה החיסונית.

טקס הענקת הפרס יתקיים בדצמבר בשטוקהולם בנוכחות מלך שבדיה. בנוסף לתואר המכובד, יזכו השניים כמיטב המסורת במיליון דולרים. מחר צפויים להכריז על הזוכים בפרס נובל לפיזיקה וביום רביעי יוכרזו הזוכים בכימיה. בנוסף ביום שישי יוכרזו באוסלו הזוכים בפרס נובל לשלום, ובשבוע הבא יוכרזו הזוכים בפרס נובל לכלכלה.

השנה לא יוענק פרס בתחום הספרות, לאחר שאחד מחברי ועדת הפרס, הצלם הצרפתי ג'ין קלוד ארנו, הורשע בשני מקרי אונס. היום בית המשפט השבדי גזר עליו שנתיים מאסר. בעקבות הפרשה כמה מחברי ועדת הפרס פרשו.

(עדכון ראשון: 13:21)

  • עוד באותו נושא:
  • פרס נובל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully