וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נורבגיה מתווכת בעסקת השבויים; גורם מדיני הכחיש

ברקע התגברות הפרות הסדר ברצועת עזה, וכעס חמאס על נאום אבו מאזן באו"ם, דווח בלבנון כי נורבגיה החלה לתווך בין ישראל לחמאס בעסקת השבויים. גורם מדיני הכחיש ואמר כי הדיווח "אינו נכון". מקור בחמאס אמר כי בחודש שעבר שליח מטעם המדינה ביקר ברצועת עזה

צילום: דובר צה"ל

נורבגיה מתווכת בין ישראל וחמאס בנושא חילופי שבויים - כך דווח היום (שני) בעיתון אל אח'באר הלבנוני. עוד דווח כי עמדת חמאס נשארה בעינה - עסקת חילופי שבויים בדומה לעסקת שליט. בדיווח מפי מקור בחמאס נמסר כי הנורבגים קיבלו תשובה חיובית מחמאס שבירכה על התערבותם בתיווך דרך השליח שלהם שביקר בחודש שעבר ברצועת עזה. עם זאת, גורם מדיני ישראלי הכחיש את הדברים ואמר כי "הדיווח על כך שנורבגיה מתווכת בעניין השבויים והנעדרים אינו נכון".

בנוסף דיווח העיתון כי מספר ההרוגים הגדול באירועי יום שישי האחרון היה מכוון מראש מצד ישראל בכוונה לגרור את חמאס להסלמה. עוד הוסיף כי ישראל רצתה לנצל את ההסלמה בתזמון עם כינוס האו"ם בכדי לגבש דעת קהל עולמית בצורך לחסל את ההתנגדות ולהכין לאפשרות של "מלחמה ישראלית חדשה".כמו כן הוסיף המקור כי ישראל רצתה גם לחזק את ההרתעה נגד המפגינים לאור התגברות מספר המשתתפים בשבועות האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS
בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי: איראן תקפה חמושים בסוריה
"גופות רבות מתחת להריסות": באינדונזיה מנסים למצוא ניצולים
לאחר איומי טראמפ: ארה"ב, קנדה ומקסיקו חתמו על הסכם סחר חדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לפעולות נורבגיה ביום שבת דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי משלחת בראשות סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-אערורי, יצאה למצרים להמשך השיחות להסדרה עם ישראל.

ביום חמישי האחרון, אחרי נאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם, גינו בחמאס את התעלמותו מצעדות השיבה ואת אמירתו כי הוא לא יקבל דבר פרט ל"חוק אחד, רשות אחת, שלטון ונשק לגיטימי אחד ולא מדינת מליציות" ברצועת עזה. בארגון אמרו כי דבריו כ"מתן אור ירוק להמשך הפשעים של הכיבוש" והאשימו אותו ב"דקירת סכין בגב העם הפלסטיני" וב"מתן פרס חינם לכיבוש".

בחודש יולי דווח בעיתון "אל חיאת" כי גם גרמניה מתווכת בין חמאס לישראל במגעים לקראת עסקת חילופי שבויים. על פי הדיווח, המיוחס למקורות מערביים, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לקבלת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול וכן שני האזרחים הישראליים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד דווח כי המגעים בין ישראל לגרמניה מתקיימים מזה שלוש שנים, באופן דומה לאלו שבהם תיווכו הגרמנים בעסקת שליט ב-2011. לדברי המקורות, שני שליחים מטעם ממשלת גרמניה ביקרו בעת האחרונה ברצועת עזה כמה פעמים באופן חשאי ונפגשו עם מנהיגים בחמאס שהוסמכו לנהל משא ומתן עם ישראל דרך צד שלישי. זאת, בשני מישורים - הן דרך הנציגים הדיפלומטיים של גרמניה בישראל וברשות הפלסטינית; והן באמצעות מתווך גרמני הפועל מברלין.

(עדכון ראשון: 12:04)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש ממשלת נורבגיה, ארנה סולברג. רויטרס
ארנה סולברג, ראש ממשלת נורבגיה נואמת באו"ם, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully