וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: פתחנו מחדש מעבר סחורות מרכזי בגבול עם ירדן

29.9.2018 / 12:52

משטר אסד הודיע כי חודשה תנועות הסחורות במעבר נאסיב, שהמורדים סגרו לפני שלוש שנים, אך בירדן הכחישו. המעבר נהג לשמש מאות משאיות שהובילו סחורות בין טורקיה לבין לבנון ומדינות המפרץ, וסגירתו פגעה בכלכלה האזורית במיליארדי דולרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת סוריה הודיעה היום (שבת) כי היא פתחה מחדש את מעבר הגבול בינה לבין ירדן, שלוש שנים אחרי שנסגר על ידי המורדים במדינה. מעבר נאסיב, הנחשב לנתיב סחר מרכזי, נכבש על ידי כוחות האופוזיציה בשנת 2015 לאחר ששימש מדי יום מאות משאיות שנשאו סחורות בין טורקיה לבין לבנון ומדינות המפרץ.

בהתאם לכך, משרד התחבורה הודיע היום כי תנועת המשאיות חודשה. דובר הממשלה בירדן הכחיש את טענת סוריה, וטען כי המעבר עדיין לא נפתח לתנועת סחורות ולבני אדם.

לפני תחילת מלחמת האזרחים בשנת 2011, המעבר שימש לסחר בשיעור של מיליארדי דולרים וסגירתו פגעה בכלכלת סוריה והמדינות השכנות. בחודש יולי, בראיון לסוכנות רויטרס, שר הכלכלה של לבנון תיאר את המעבר כ"עורק חיוני" עבור כלכלת מדינתו וקרא לפתוח אותו מחדש.

עוד בוואלה! NEWS:
הצונאמי באינדונזיה גובה קורבנות: 384 הרוגים ומאות נוספים פצועים
נתניהו: "אסתכל בראש פתוח על תכנית השלום של טראמפ"
בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"

כוחות צבא סוריה באזור מעבר נסיב בגבול ירדן, 7 ביולי 2018. AP
כוחות צבא סוריה במעבר נאסיב, לפני שבועיים/AP

בחודש ספטמבר קיימה הממשלה בדמשק שיחות עם עמאן בנושא פתיחת המעבר. זאת, לאחר שהמשטר בראשותו של בשאר אסד השיב לשליטתו את רוב שטחי המדינה כשהוא מגובה בכוחות רוסיים.

מעוז המורדים המרכזי שמולו אסד מתמודד כעת הוא מחוז אידליב. סגן שר החוץ, פייסל מקדאד, אמר ביום שלישי השבוע כי המשטר ישתלט על אידליב באמצעים צבאיים או בדרכי שלום.

בין טורקיה לבין רוסיה נחתם הסכם שנועד למנוע מתקפה באזור, שאמור להוביל ליצירת אזור חיץ בין המשטר לבין האופוזיציה, בנוסף לנסיגת ארגונים "קיצוניים" מאידליב עד לאמצע החודש הבא. מקדאד תיאר את ההסכם כחלק ממהלך דיפלומטי רחב שיצר כמה אזורי "אי-הסלמה" והוסיף: "אנחנו ננצח באידליב כמו שניצחנו בכל חלק בסוריה וזהו מסר ברור מאוד לכל מי שנוגע בדבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully