וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות בחוף, הריסות בתים והצפות: 384 הרוגים בצונאמי באינדונזיה

אלפי מבנים קרסו בעקבות רעידת האדמה באינדונזיה, שלאחריה בא צונאמי בגובה שני מטר ושטף אל החוף גופות וכלי שיט. מנהל בית חולים התחנן לעזרה בטוויטר: "אנחנו צריכים תרופות, בדים ואוהלים". עובד בשדה תעופה מקומי נשאר לפקח על מטוס שהמריא בזמן האסון - ושילם בחייו

צילום: רויטרס

יותר מ-384 בני אדם נהרגו מאתמול (שישי) ויותר מ-540נפצעו בעקבות צונאמי בגובה שני מטרים שהכה בעיר קטנה באי סולוואסי שבאינדונזיה. הצונאמי הגיע לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.5 הורגשה באזור שבדרום-מזרח אסיה, והותיר אחריו הרס רב בכמה מערי החוף התיירותיות.

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו אמר כי הוא הורה לשר הביטחון לעבוד עם הממשלה על ההתמודדות עם האסון. בנוסף אליו, הוא הורה גם לצבא לסייע במאמצי הפינוי והחילוץ הדרושים. סגן הנשיא, יוסוף קאלה, אמר כי מניין ההרוגים עלול לעלות לאלפים.

רעידת האדמה גרמה לקריסת בניינים, ניתוקי חשמל ולהיסחפות כלי שיט אל החוף. "גופות רבות נמצאו לאורך קו החוף בגלל הצונאמי", סיפר דובר סוכנות הסיוע לאסונות באינדונזיה, סוטופו פרו נגרוהו. "הנזק קשה, אלפי בתים, בתי חולים, קניונים ובתי מלון התמוטטו". הוא העריך כי "מספר ההרוגים צפוי לעלות".

עוד בעולם בוואלה! NEWS
ארה"ב: נישאר בסוריה כל עוד איראן שם - אך לא בהכרח צבאית
מטוס התרסק בחופי מיקרונזיה, הנוסעים חולצו בשלום מהמים
הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

תיעוד הצונאמי:

ההריסות אחרי רעידת האדמה והצונאמי בפאלו שבאינדונזיה 29 ספטמבר 2018. AP
הרס באינדונזיה, היום/AP

בין היתר קיים חשש לחייהם של עשרות אלפי משתתפים בפסטיבל שנערך על החוף בעיר התיירותית פאלו, שהוצפה באשפה ביממה האחרונה. בנוסף לכך, הרעידה גרמה לנפילת תשתיות החשמל ולהשבתת שדה תעופה מקומי, מה שמקשה על פעולות החילוץ והצלה. עשרות פצועים טופלו באוהלים רפואיים מאולתרים שהוקמו מחוץ לבית החולים. "אנו מקווים שנוכל לפתוח את שדה התעופה בקרוב לטיסות סיוע לאסון", אמרו בארגון "איירנב" המקומי.

ד"ר קומאנג עדי סוג'נדרה, מנהל בית החולים אונדטה שבפאלו, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו ביקש סיוע מהציבור: "נכון לעכשיו, בבית החולים שלנו, החשמל נותק בכל רחבי פאלו, הכבישים סדוקים, ורשת הטלפונים לא עובדת. אנחנו מקווים לכל עזרה... אנחנו צריכים אוהלים, תרופות, בדים, אחיות".

אדם נושא גופת ילדה אחרי הצונאמי בפאלו שבאינדונזיה 29 ספטמבר 2018. AP
הקורבנות באינדונזיה, היום/AP
גופות בעיר פאלו שבאינדונזיה אחרי רעידת האדמה והצונאמי 29 ספטמבר 2018. רויטרס
גופות באינדונזיה, היום/רויטרס

אנטוניוס גונוואן, בן 21, מת בבית החולים אחרי שקפץ ממדל הפיקוח בשדה התעופה בפאלו, מאחר שהוא חשב שהמבנה עומד לקרוס. עמיתיו פונו מהמקום כשאירעה רעידת האדמה, אך הוא נשאר כדי לוודא שהמטוס שעליו פיקח ממריא בשלום. "חשנו שבורי לב", סיפר דובר חברת התעופה "אייר נאב".

דוויקטוריטה קרנוואטי, העומד בראש סוכנות המטאורולוגיה והגיאופיזיקה של אינדונזיה, הודיע כי הצונאמי הסתיים אך הוסיף כי "המצב כאוטי, אנשים רצים ברחובות והבניינים קרסו. יש ספינה שנסחפה אל החוף".

(עדכון ראשון: 9:04)

הריסות בעיר פאלו שבאינדונזיה אחרי רעידת האדמה והצונאמי 29 ספטמבר 2018. רויטרס
הרס והצטפות בפאלו, היום/רויטרס
הריסות בעיר פאלו שבאינדונזיה אחרי רעידת האדמה והצונאמי 29 ספטמבר 2018. רויטרס
הריסות באינדונזיה בעקבות הצונאמי ורעידות האדמה/רויטרס
הריסות מסגד שנפגע ברעידת האדמה והצונאמי בפאלו במרכז האי סולוואסי שבאינדונזיה 29 ספטמבר 2018. AP
תוצאות הצונאמי באינדונזיה, היום/AP
הריסות בעיר פאלו שבאינדונזיה אחרי רעידת האדמה והצונאמי 29 ספטמבר 2018. רויטרס
ההרס והגופות בעיר פאלו שבאינדונזיה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully