וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אסתכל בראש פתוח על תכנית השלום של טראמפ"

29.9.2018 / 10:37

ראש הממשלה סירב להתחייב לפתרון שתי המדינות, אך הבהיר בראיון ל-CNN כי הוא "מעדיף לדבר על תוכן ולא על תגיות". לדבריו, אם הסמכות הביטחונית לא תישאר בידי ישראל, "ישתלטו על האזור טרוריסטים אסלאמיסטיים"

צילום: CNN

אחרי התייחסותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון שתי המדינות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי) בראיון ל-CNN כי הוא יבחן "בראש פתוח" את תכנית השלום של הממשל האמריקני. "אני ללא ספק הולך להסתכל עליה עם ראש פתוח, כי אני יודע שיש חברות חזקה עם ישראל", אמר נתניהו. "תמיד אמרתי שאני מוכן להסתכל על תכניות שלום שהוצגו על ידי ארצות הברית".

נתניהו סירב להתחייב לגבי פתרון שתי המדינות, אך הסביר: "גיליתי שאם אתה משתמש בתגיות, אתה לא מגיע רחוק כי אנשים שונים מתכוונים לדברים שונים כשהם אומרים 'מדינות'. אז במקום לדבר על תגיות, אני מעדיף לדבר על התוכן".

עוד בוואלה! NEWS:
הצונאמי באינדונזיה גובה קורבנות: 384 הרוגים ומאות נוספים פצועים
קבלת השבת של נתניהו בניו יורק: שירי מימון שרה, רגב וקרא שיבחו את הנאום
הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
"מעדיף תוכן ולא תגיות". נתניהו בפגישתו עם טראמפ בשולי עצרת האו"ם/רויטרס

הראיון התקיים על רקע הצהרותיו האחרונות של טראמפ, שאמר כי הוא אוהב את פתרון שתי המדינות, אך "בשורה התחתונה, אם הם ירצו מדינה אחת זה בסדר מצדי ואם הם ירצו שתי מדינות זה בסדר מצדי. אני אהיה מרוצה עם מה שהם יהיו מרוצים איתו, אני רק המתווך".

ביום רביעי נתניהו התייחס לדברים במסיבת עיתונאים שבה אמר: "אני מוכן שלפלסטינים יהיו סמכויות הדרושות להם להגן על עצמם, בלי הסמכות לפגוע בנו. המשמעות היא שהסמכות הביטחונית תישאר בידינו".

בראיון ל-CNN חזר נתניהו על עמדתו והדגיש כי השליטה הביטחונית באזור צריכה להיות ישראלית. "לא האו"ם, לא המשטרה הקנדית, ולא, אני לא יודע, כוחות אוסטריים או אוסטרליים", אמר. "הכוחות הישראליים צריכים לשלוט בביטחון, אחרת ישתלטו על המקום הזה טרוריסטים אסלאמיסטיים, בין אם דאעש, חמאס או איראן, או כולם ביחד". לדבריו, "זה התנאי שלי".

עוד באותו נושא

נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

לכתבה המלאה
פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
אוהב את שתי המדינות, גם מדינה אחת זה בסדר. טראמפ/רויטרס

אמש הודיעה הרשות הפלסטינית כי היא הגישה תביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ארצות הברית בעקבות העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. ההחלטה של טראמפ להעביר את השגרירות הגיעה כחלק ממאמציו להשיג את "עסקת המאה" עם ישראל וגרמה לנתק בין וושינגטון לבין רמאללה. הוא התעקש כי על הפלסטינים לקבל זאת ואמר כי גם ישראל "תצטרך לשלם", אחרי שלטענתו סוגיית ירושלים ירדה משולחן המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully