וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצילות נפש יוצאת דופן": איבריו של ארי נשר נתרמו ל-5 אנשים

משפחתו של הנער בן ה-17, שמת חמישה ימים לאחר שנפגע בתאונת פגע וברח על ידי שחקן הכדורגל יצחק אספה בתל אביב, תרמה את איבריו לחמישה אנשים שונים. הניתוחים בוצעו במספר בתי חולים ברחבי הארץ. "מתוך אמונה שאין דבר חשוב יותר מהצלת חיי אדם"

עריכת וידאו:נועה לוי

איבריו של ארי נשר, הנער בן ה-17, שמת אתמול חמישה ימים לאחר שנפגע בתאונת פגע וברח על ידי שחקן הכדורגל יצחק אספה בתל אביב נתרמו היום (שישי) לחמישה אנשים. משפחתו של הנער שמת יום אחרי שחגג את יום הולדתו ה-17, תרמה את איבריו והיום בשעות הבוקר המוקדמות החלו ניתוחי ההשתלה בגופם של חולים שונים.

ליבו של ארי הושתל בגופו של גבר כבן 60 בבית החולים שיבא, ריאותיו בגבר בן 50 בבית החולים בלינסון, הכבד שלו בגופו של בן 36 בבית החולים איכילוב, כליה אחת בבן 17 בשניידר וכליה נוספת בבן 10 בבית החולים רמב"ם.

"מתוך אמונה שאין דבר חשוב יותר מהצלת חיי אדם, משפחת נשר - באצילות נפש יוצאת דופן ובשעתה הקשה ביותר - החליטה לתרום את איבריו של ארי, בתקווה שיצילו חיים של אחרים", נמסר מהמרכז להשתלות. קרניות עיניו של ארי נשר יושתלו בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק ישראל: המסר התוקפני ביותר של אבו מאזן נועד לאוזני חמאס
שותים והורגים: יותר מאלף נהגים שיכורים נתפסו במרכז מתחילת 2018
המשנה ליועמ"ש: שב"כ לא חרג מסמכותו בתחקור פעילי שמאל

ארי נשר בבכורת הסרט "סיפור אחר" של אביו, אבי נשר, ב-22 בספטמבר, בפסטיבל חיפה. רפי דלויה
"אין דבר חשוב יותר מהצלת חיי אדם". ארי ואבי נשר/רפי דלויה

אביו של חטאב רפיק בן ה-17, ממזרח ירושלים שבגופו הושתלה אחת הכליות, אמר לוואלה! NEWS: "זה היה מאד מרגש לקבל את השיחה הזאת מבית החולים. כבר שנתיים אנחנו 'מבלים' ארבע -חמש שעות, שלוש פעמים בשבוע, בדיאליזה. לראות אותו עכשיו מחייך קורא 'אבא אבא' זה פשוט מרגש".

האב, ששוחח עם וואלה! NEWS רגעים ספורים לאחר שבנו יצא מניתוח שיתף בשמחת משפחתו על מציאת הכיליה לבנו נוכח העצב של משפחת נשר על מות בנה. "אנחנו מאד עצובים על מותו של הילד, גם אם זה הציל אותנו. דברו אתנו בצהריים אתמול שכנראה יש תורם, בדרך כלל לא אומרים מי התורם אבל בגלל העניין התקשורתי הגדול הבנו שמדובר בו".

לדבריו, אתמול צפה כל הלילה בסרטונים של ארי נשר ואף שלח אותם לחברים של המשפחה. "הבנו שהוא ילד מוכשר וקולנוען, שזה בן של קולנוען דגול. פרסמו את התמונה של שניהם (אבי וארי נשר, ר"ב) מחובקים אתמול, והסתכלתי עליה מיליון פעם. הסתכלתי לאבא הזה בעיניים, זה שבר לי את הלב. אני מקווה שאלוהים בשמיים יפצה אותם על הכאב הנורא הזה. אני יודע איך מרגיש אבא שהילד שלו בצרה ואין לך איך לעזור לו, ליבי יוצא אליו. זו באמת החלטה אמיצה של האבא הזה, אדם שבשיא הכאב והאבל רצה לשים קץ לסבלם של אחרים. אני מוריד בפניו את הכובע. אני מת לפגוש אותו אישית ולהודות לו, באמת מכל הלב. אני מתכנן לו מתנה גדולה. מותו של ילד בן 17 שזה הבן היחיד של אבא שלו זה כואב לי אפילו יותר".

ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במחלקת השתלות ואחראית השתלות כליה בבית החולים שניידר, ניתחה את חטאב רפיק. "הניתוח הסתיים לא מזמן. הכול עבר כשורה. מדובר בילד שעבר השתלה שנייה. יש לו מחלת כליה מולדת שעם הזמן גורמת לכליה לחדול מלעבוד", סיפרה לוואלה! NEWS.

"הוא עבר השתלה ראשונה לפני שנה, שלא צלחה, הוא חזר לדיאליזה ולכן הוא גם חזר לראשית רשימת ההשתלה. הפעם הוא קיבל כליה תואמת לגילו, למזלו ולצערם של הוריו של ארי נשר המשמעות היא מבחינת גודל הכליה - הוא מתאים יותר ומבחינת גיל כליות, כליות צעירות הרבה יותר טובות מכליות בוגרות. הכליה הזו שהשתלנו הבוקר נראתה יפה. צריך לזכור שהשתלה לעומת ניתוחים אחרים זה לא 'ניתוח וגמרנו', עדיין יכולים להיות בעיות בדרך. עכשיו צריך לעקוב אחריו שאין סיבוכים. הוא יהיה מאושפז פה כשבועיים".

עוד באותו נושא

שותים והורגים: יותר מאלף נהגים שיכורים נתפסו במרכז מתחילת 2018

לכתבה המלאה
ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
"משפחת מד"א המומה וכואבת עם לכתו"/מד"א, מד"א

"עשה את כל המוטל עליו בכישרון ובמקצועיות ומהלב"

גם במד"א התאבלו על מותו של נשר, שהתנדב בארגון מזה שנה וחצי. "משפחת מד"א המומה וכואבת עם לכתו של מתנדב נוער מד"א ארי נשר", נמסר בהודעת הארגון, לפני כשנה וחצי החליט ארי נשר להתנדב במד"א והחל ללמוד קורס מגישי עזרה ראשונה לנוער בתחנת מד"א בתל אביב. ארי סיים את הקורס בהצלחה ומיד לאחר מכן השתלב כחלק ממתנדבי הנוער בתחנת מד"א בתל אביב. הקפיד להגיע בכל שבוע למשמרות באמבולנס ולקחת חלק בפעילות ההומניטרית שהתקיימה בתחנה. במסגרת התנדבותו באמבולנס סייע ארי לחובשים ולפראמדיקים להעניק טיפול רפואי ועזרה ראשונה לחולים ולפצועים רבים שחייהם ניצלו".

כמה מחבריו לעבודה במסגרת זו ספדו לו. ילון שמעוני, תלמיד כיתה י"א, סיפר כי נשר "היה בחור מיוחד, מצחיק מאוד ומלא בכריזמה. תמיד השרה אווירה טובה סביבו ובכל מקום שאליו נכנס. כששמענו על האסון סירבנו להאמין שזה ארי וקשה מאוד לעכל את זה. לא אשכח את החיוך שלו ואני כבר מתגעגע אליו מאוד".

אודי קטינא, חובש בכיר בתחנה, אמר כי נשר היה "נער מיוחד מאוד, יצירתי ובעל חוש הומור, חינני ומחויך. היחס החם והאנושי שלו לחולים ולפצועים מאוד בלט בזמן שישב ליד מיטתם באמבולנס בדרך לבית החולים וניתן היה להבחין ברוגע שהשרה עליהם. נער שיכולתי לסמוך עליו. הוא עשה את כל המוטל עליו בכישרון ובמקצועיות והכי חשוב, מהלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully