וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סבא"א חייבת לחקור את טענות נתניהו על המחסן הסודי האיראני

28.9.2018 / 10:28

בהודעה מטעם משרד החוץ האמריקני נמסר כי חובתה של הסוכנות לאנרגיה אטומית להבטיח לקהילה הבינלאומית כי באיראן לא מתקיימת פעילות גרעינית לא מוצהרת. עם זאת, גורם אמריקני בכיר דווקא הסתייג מחשיפת רה"מ: "טענותיו מטעות, המחסן מוכר והוא מכיל ארונות מסמכים וניירות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

במשרד החוץ האמריקני קראו היום (שישי) לסוכנות הבינאלומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לנהל חקירה בעקבות טענות נתניהו כלפי איראן וכלפי הסוכנות, כפי שהוצגו אמש בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. בהצהרה מטעם פקיד במשרד נכתב כי על סבא"א מוטלת חובה "לממש את סמכויותיה במטרה לספק לקהילה הבינלאומית ביטחון בכך שאין באיראן פעילות או חומרים גרעיניים שאינם מוצהרים".

בנאומו בעצרת טען אתמול נתניהו כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. "זה מעולם לא נחשף פומבית", הבהיר. הוא גם חשף שלושה אתרי טילים סודיים סמוך לשדה התעופה בביירות בתיעוד שהגדיר כ"תמונה ששווה אלף טילים". "למה שלאיראן יהיה מתקן אטומי סודי?" תהה נתניהו. "התשובה פשוטה - בגלל שהוא נועד לפיתוח נשק גרעיני. כשהזמן יהיה מתאים יהיה אפשר לפתח פצצה אטומית. אבל זה לא יקרה - כי כל מה שאיראן מחפשת, ישראל תמצא". "יש לי גם מסר לטהראן", המשיך. "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה. ישראל לעולם לא תתן למשטר שקורא להשמדתנו לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו. לא בעוד עשור. לעולם לא".

עוד בוואלה! NEWS:
לא עוד גימיק: "הסקופ" של נתניהו בבמה האהובה עליו בעולם
דיווח בבריטניה: מרגל רוסי שלישי זוהה בפרשת הרעלת הסוכן לשעבר
חסימות ועומסים: כל הפרטים על מרוץ האופניים "סובב תל אביב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
נתניהו מציג את המתקן בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, אמש/רויטרס

בתוך כך, גורם אמריקני שדיבר בעילום שם אמר לסוכנות רויטרס כי ארצות הברית הייתה מודעת למתקן הגרעיני שתיאר נתניהו ותיאר אותו כ"מחסן" המשמש לאכסון "רשומות וארכיונים" של התכנית הגרעינית של איראן.

עם זאת, גורם אמריקני אנונימי בכיר נוסף אמר לסוכנות כי דברי נתניהו "מטעים למדי". "ראשית, אנחנו מכירים את המתקן הזה זמן מה, והוא מלא בארונות מסמכים וניירות, לא צינורות אלומיניום בשביל צנטריפוגות", אמר הגורם, "ושנית, למיטב ידיעתנו, אין בו שום דבר שיאפשר לאיראן לפרוץ את מגבלות ההסכם עמה מהר יותר ממה שיכלה בלעדיו".

עוד באותו נושא

איראן לועגת לחשיפת נתניהו: "העולם יצחק בקול, נאום חסר משמעות"

לכתבה המלאה
שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, לפני פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, משרדי האו"ם בניו יורק באפריל2018. רויטרס
מוחמד זריף, שר החוץ האיראני/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקום מחסני הגרעין האיראני שהוצגו אמש על ידי נתניהו בנאומו במועצת האו"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיראן הגיבו בזלזול לנאום. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אף מופע אמנותי לא יצליח להטעות. ישראל היא המדינה היחידה באזורנו בעלת תכנית גרעין סודית ובלתי מוצהרת - כולל נשק אטומי ממשי. הגיע הזמן שישראל תציג את הנשק הגרעיני הבלתי חוקי שלה לעיון הפקחים הבין לאומיים".

גם דובר משרד החוץ האיראני, באהרם קאסאמי, הגיב הלילה לדברים ואמר כי העולם יצחק על טענותיו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנוגע למחסן הגרעין הסודי בטהראן, כפי שטען בנאומו בעצרת. "העולם רק יצחק בקול על סוג כזה של נאום חסר משמעות, חסר חשיבות ומוטעה", אמר קאסאמי לסוכנות הידיעות האיראנית פארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully