וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: מרגל רוסי שלישי זוהה בפרשת הרעלת הסוכן לשעבר

28.9.2018 / 8:32

ב"טלגרף" דווח כי קצין המודיעין הצבאי הרוסי הגיע לסייר בסולסברי כחלק מהתכנית להתנקש בחייו של סרגיי סקריפל. בהמשך הצטרפו שני החשודים המרכזיים, שהביאו עמם את גז העצבים הקטלני

המודיעין הבריטי חשף: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

היחידה ללוחמה בטרור ושירותי הביטחון של בריטניה זיהו קצין מודיעין צבאי רוסי שלישי שהיה מעורב בניסיון החיסול של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל - כך דיווח הבוקר (שישי) הטלגרף הבריטי.

לפי ההערכות, הסוכן ביקר בסולסברי כדי לעזור לגיבוש התכנית, לפני ששניים מעמיתיו הביאו את גז העצבים לממלכה כדי לנסות ולהתנקש בחייו של סקריפל.

סרגיי סקריפל ובתו יוליה נפגעו מהחומר הקטלני נוביצ'וק במרץ. הם נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל בסולסברי ב-4 במרץ ואושפזו במצב קשה במשך שבועות עד ששוחררו מבית החולים.

לקריאה נוספת על הפרשה
קולונל מעוטר: נחשפה זהותו האמיתית של אחד ממרעילי המרגל הרוסי

צילומי אבטחה של החשודים הרוסים אשר ניסו לרצוח את המרגל הסובייטי לשעבר וביתו - סרגיי סקריפל ויוליה. רויטרס
שני החשודים בהרעלת סקריפל בסולסברי, מרץ/רויטרס

מאז זיהתה בריטניה את שני החשודים המרכזיים בהרעלה, שנכנסו לממלכה עם שמות בדויים. אחד מהם, רוסלן בושירוב, זוהה השבוע כקולונל בסוכנות המודיעין הצבאית (GRU) ששמו האמתי הוא אולג צ'פריקה. הוא אף זכה בעיטור הגבוה ביותר ברוסיה, גיבור הפדרציה הרוסית, שלרוב מוענק על ידי הנשיא עצמו.

הנשיא ולדימיר פוטין טוען כי השניים, שהופיעו בתחילת החודש בריאיון ביזארי ברשת RT, הם אזרחים רגילים ללא עבר פלילי. רוסיה מכחישה כל קשר לניסיון החיסול של סקריפל, שגרם למשבר ביחסים עם בריטניה ולגירוש עשרות דיפלומטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully