וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולונל מעוטר: נחשפה זהותו האמיתית של אחד ממרעילי המרגל הרוסי

אתר תחקירים פרסם כי מי שזוהה על ידי הרשויות בבריטניה כי רוסלן בושירוב הוא למעשה אנטולי צ'פיגה, קצין בכיר במודיעין הצבאי הרוסי. הוא הגיע לבריטניה עם שותפו עם דרכון מזויף כדי לנסות ולחסל את סרגיי סקריפל

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

זהותו האמתית של אחד האזרחים הרוסים שנאשמים על ידי בריטניה בהרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל נחשפה אמש (רביעי) בשורת דיווחים בכמה כלי תקשורת.

לפי אתר התחקירים "בלינגקט גרופ", מי שזוהה כרוסלן בושירוב הוא למעשה קולונל אנטולי צ'פיגה, שלחם בעבר בצ'צ'ניה וקיבל את העיטור הגבוה ביותר, גיבור הפדרציה הרוסית, אות שלרוב מוענק על ידי הנשיא עצמו. שני גורמי ביטחון אירופיים אמרו לסכונות הידיעות רויטרס כי זאת אכן זהותו האמתית של בושירוב.

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן
גם הדוד מאמריקה לא יציל את ישראל: החיים החדשים של חיל האוויר בסוריה

אחד מהסוכנים הרוסיים אשר הרעיל את המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו. מערכת וואלה! NEWS
אנטולי צ'פיגה/מערכת וואלה! NEWS

בושירוב ושותפו אלכסנדר פטרוב הגיעו לבריטניה, לפי הרשויות בממלכה, עם דרכונים רוסיים כשהם נושאים שמות בדויים. לפי ממשלת בריטניה, הם קצינים בסוכנות המודיעין הצבאית (GRU), שבה שירת סקריפל כשהחל לשתף פעולה עם הביון הבריטי.

רוסיה מכחישה כי השניים הם סוכני מודיעין ואף שידרה מוקדם יותר החודש ריאיון עמם ברשת RT, הנחשבת לשופר של הקרמלין. הם טענו כי הם הגיעו לסולסברי כתיירים ושהם אנשי עסקים.

בריטניה אמרה כי מדובר בשקרים וכי מעורבתו של הצמד בניסיון החיסול מבוסס היטב.

(עדכון ראשון 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully