וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינתנו זו החזרה האמיתית לשגרה": המטיילים חוזרים לעוטף עזה

27.9.2018 / 17:29

לאחר המכה הקשה שהתיירות בנגב המערבי ספגה בשנה האחרונה בצל המתיחות הביטחונית, חופשות החגים החזירו בחופש האחרון את המטיילים אל הדרום: "עברנו קיץ לא פשוט אבל לשמחתנו הוא מאחורינו". כעת קוראים בדרום לתושבי כל הארץ: "חייבים להגיע לתמוך דווקא בזמן הזה"

צילום: שי מכלוף עריכת וידאו: ניר חן

אחרי המכה האנושה שענף התיירות בנגב המערבי ספג בשנה האחרונה בעקבות המתיחות הביטחונית, חופשות החגים החזירו בחופש האחרון את המטיילים אל הדרום. אל מול סבבי הלחימה הארעיים ברצועת עזה, טרור עפיפוני ובלוני התבערה ששוגרו אל שטח ישראל וההפגנות שנערכו מדי שבוע סמוך לגדר המערכת, הצימרים בעוטף עזה התרוקנו ממבקרים, פסטיבלים נותרו מיותמים עקב החשש של המטיילים.

בעלי עסקי התיירות בעוטף מרגישים לאחרונה בשינוי, אך הדרך עדיין ארוכה עד לימים שלפני השריפות. בפסטיבלים שנערכים במועצות האזוריות בשדרות ובסביבתה עדיין משתתפים בעיקר תושבי האזור, אך לדברי אורי שבילה ביריד בשדרות: "מגיעים גם ממרכז הארץ להזדהות. אחרי שנה קשה אנחנו מקווים שהשנה הבאה תהיה שקטה ותחזיר לאזור הזה, שיש לו הרבה מה להציע, את התיירים והמטיילים".

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: ישראל תצטער אם תמשיך לתקוף בסוריה
מבוכה באיראן: חיילי צה"ל בשלט לציון המלחמה עם עיראק
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן

חול המועד בעוטף עזה. דובורות עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
מרגישים בשינוי אך הדרך עוד ארוכה. יריד בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דובורות עיריית שדרות

לבנת גיזנבורג, רכזת התיירות במועצות האזוריות, העידה כמה קשה היה מצבם של אתרי התיירות. "חייבים להגיע לעוטף, לתמוך ולחבק, ובעיקר לחזק את התיירות דווקא בזמן הזה", אמרה.

"עברנו קיץ לא פשוט אבל לשמחתנו הקיץ מאחורינו, חגי תשרי כבר פה והחצבים פורחים", הוסיפה גינזבורג. "לכבוד חג האסיף הכינו אתרי התיירות באזור אוסף של פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה. הפעם אין אצלנו אירועי ענק, אבל יש אוסף של אתרים קטנים, פעילויות נחמדות ובעיקר תושבים שישמחו מאוד לארח".

היא הזמינה תושבים מכל הארץ "לעשות סלפי עם יען, לרכוב על אופניים או טרקטורון, להפריח יוני דואר, לקטוף עגבניות או פירות יער, ובעיקר לחבק את העסקים שספגו פגיעה קשה בחודשים האחרונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חול המועד בעוטף עזה. דובורות עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
"עברנו קיץ לא פשוט אבל לשמחתנו הקיץ מאחורינו". תיירות בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, דובורות עיריית שדרות

הנתונים מעודדים אך לא מספקים: לאחר ירידה חדה בתפוסת הצימרים, כעת היא עלתה ל-60% לעומת 90% בשנים שעברו. אף על פי שחלה ירידה בתפוסת הצימרים בכל הארץ, בעוטף עזה היא הורגשה במיוחד. "עם ישראל ידוע בהתגייסות, בחיבוק ובתמיכה שלו, כפי שידענו בעבר. החיים פה חוזרים למסלולם, ומבחינתנו החזרה האמיתית לשגרה היא חזרתם של המטיילים", הוסיפה גינזבורג . "אנחנו רואים לאט-לאט איך המטיילים חוזרים לאזור, הטלפון מתחיל לצלצל ויש ביקושים. אמנם אנחנו עדין לא בתפוסה מלאה אבל בהחלט במגמת שיפור. גם אין פקקים, אין עומסים ואין תורים ויש חוויות עם ערך מוסף".

כעת בעלי העסקים חוששים כי אחרי חול המועד שגרת השריפות תחזור - ויחד איתה קריסת התיירות. בשדרות נושמים לרווחה אחרי שהפסטיבלים שנערכו לאחרונה בעיר משכו אלפי מבלים, אבל בעיר מבינים כי רקטה אחת יכולה לשנות את המצב לחלוטין.

חול המועד בעוטף עזה. דובורות עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
התפוסה בצימרים עומדת על 60% לעומת 90% בשנים שעברו/מערכת וואלה! NEWS, דובורות עיריית שדרות

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הסביר כי אם יהיה שקט, המטיילים יחזרו בהמוניהם. "כיף גדול לראות את עם ישראל במיטבו, מגיע ליהנות יחד איתנו בפסטיבל 'סוכה למחשבה' וביריד 'עוטף בכיף' שזימנו יחד עם משרד הכלכלה. תושבי שדרות שמחים לארח את כולם ומאחלים שהחג ימשיך להיות שמח ושקט", הצהיר דוידי.

חול המועד בעוטף עזה. דובורות עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
חול המועד בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, דובורות עיריית שדרות
  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully