וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ישראל תצטער אם תמשיך לתקוף בסוריה

27.9.2018 / 13:42

יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי הזהיר כי התגובות להמשך התקיפות "יגרמו למשטר הציוני להתחרט", מבלי לפרט את איומיו. הוא אמר זאת במהלך פגישה עם עמיתו הרוסי בטהראן, ברקע המתיחות בין מוסקבה לירושלים

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

בכיר באיראן אמר היום (חמישי) כי ישראל "תצטער" אם תמשיך לתקוף בסוריה. עלי שמחאני, מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, אמר כי "המשטר הציוני מנסה ליצור משבר בסוריה ופועל לעזור בצורה ישירה לארגוני הטרור ולתקוף את צבא סוריה והכוחות הנאבקים בטרור". לדבריו, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים, "אם זה יימשך, התגובות לכך יגרמו לו להתחרט". הוא לא פירט למה הוא התכוון.

איראן, יחד עם רוסיה, תומכת בכוחותיו של בשאר אסד, אולם התבססותה בסוריה מדאיגה את ישראל. בשנתיים האחרונות, לפי בכיר בצה"ל, תקפה ישראל יותר מ-200 פעמים בסוריה. המועצה, שבראשה עומד הנשיא חסן רוחאני, אחראית למדיניות החוץ והביטחון של איראן, יחד עם המנהיג העליון עלי חמינאי.

שמחאני אמר את הדברים במהלך פגישה עם מקבילו הרוסי, ניקולאי פטרושב, בטהראן. ביום שני הודיעה רוסיה כי היא תספק לסוריה מערכות S-300 בתוך שבועיים, למרות התנגדות ישראל. זאת כשבוע אחרי הפלת מטוס סיור רוסי על ידי מערכות נ"מ של המשטר, בתקרית שאת האשמה עליה מטילה מוסקבה על ירושלים.

נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי בטהראן, 22 בספטמבר 2018. AP
רוחאני במצעד צבאי בטהראן ביום ראשון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully