וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד מועמד טראמפ בשימוע בסנאט: "צעקתי"; השופט: "אני חף מפשע"

27.9.2018 / 23:58

המתלוננת הראשית נגד ברט קבנאו הופיעה בפני חברי הקונגרס, שאמורים להכריע אם לאשר את מינוי השופט לבית המשפט העליון. "אני כאן כי אני חושבת שזו חובתי האזרחית לספר מה קרה". קבנאו הכחיש: "מתקפה פוליטית מתוזמרת". טראמפ התייצב מאחוריו: "הראה למה מיניתי אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

האישה המרכזית שטוענת שמועמדו של נשיא ארצות הברית לבית המשפט העליון, ברט קבנאו, תקף אותה מינית סיפרה אמש (חמישי) בשימוע סוער בסנאט כי האירוע שהתרחש לפני 36 שנה "שינה את חייה" בצורה דרמטית.

זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נראית בציבור כריסטין בלייזי פורד מאז חשפה את סיפורה. הפרופסורית בת ה-51 הופיעה בפני חברי הוועדה הנשלטת על ידי הרפובליקנים. לדבריה הנרגשים, ניסיון האונס לכאורה על ידי קבנאו הותיר אותה "מפוחדת ומבוישת". היא אמרה שהיא בטוחה ב-"100%" שהוא התוקף, אחרי ששני אנשים טענו בפני הוועדה שהם אלו שתקפו אותה.

קבנאו, שאמור למלא את המושב התשיעי בבית המשפט העליון ולעצב את דמותו השמרנית למשך שנים רבות, הכחיש על הסף את דבריה ואת טענותיהן של נשים אחרות בשימוע שלו. הוא טען כי מדובר במתקפה פוליטית של הדמוקרטים. "הליך השימוע הפך לחרפה לאומית", אמר קבנאו, בן 53, שהיה נרגש אף הוא במהלך הדיון הדרמטי.


עוד בנושא המועמד של טראמפ לעליון:
על רקע תלונה חדשה: המועמד לעליון קבנאו יטען בשימוע - נעשה לי רצח אופי
מועמד המחלוקת של טראמפ: "אני יודע את האמת - מעולם לא תקפתי מינית"
מועמד טראמפ לעליון ממשיך להסתבך: תלונה חדשה על הטרדה מינית

כריסטין בלייזי פורד מעידה בוועדת הסנאט השופטת בוושינגטון. רויטרס
"שינה את חיי". פורד, היום/רויטרס

בפתח דבריה אמרה פורד: "אני מבועתת, אבל אני כאן כי אני חושבת שזו חובתי האזרחית לספר לכם מה קרה עם השופט קבנאו". היא סיפרה כי גדלה בפרברי וושינגטון ולמדה בבית הספר לבנות, אז פגשה את קבנאו, שאותו כינתה "הנער שתקף אותי מינית". לדבריה, "לא הכרנו היטב, אבל הוא ידע מי אני ואני ידעתי מי הוא".

האירוע המתואר התרחש בקיץ 1982 אחרי בילוי בקאנטרי קלאב, אז היא הגיעה להתאספות בבית של אחד החברים עם ארבעה בנים.

"לא זכור לי בדיוק איך הגעתי למסיבה, אך את פרטי המקרה אני זוכרת היטב. הם נחרטו בזיכרוני", אמרה. "כשהגעתי למסיבה אנשים שתו בירה בקומה הראשונה. שתיתי בירה אחת. ברט וחברו מארק היו שיכורים. עליתי במדרגות לקומה השנייה להשתמש בשירותים. כשהגעתי לשירותים נדחפתי לתוך חדר אחר. לא יכולתי לראות מי דחף אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"צעקתי בתקווה שמישהו ישמע אותי"

בשלב זה, לדברי פורד, "ברט ומארק הגיעו והכניסו אותי לחדר. ברט עלה מעלי, הוא תפס את איברי. צעקתי בתקווה שמישהו ישמע אותי, ניסיתי להיזחל ממנו, הוא ניסה להוריד את בגדיי. חשבתי שהוא יאנוס אותי. ניסיתי לצעוק לעזרה אבל הוא כיסה את פי עם ידו. זה גרם לי לפחד עמוק, שניהם צחקו במהלך התקיפה, נראה שהם נהנו".

היא המשיכה: "ניסיתי לפנות למארק שיעזור לי אבל הוא לא עזר לי. הצלחתי בסופו של דבר להיחלץ לעבר השירותים. נכנסתי לשם ונעלתי את הדלת. חיכיתי שם עד ששמעתי אותם יוצאים מהחדר, צוחקים בקולות. כשלא שמעתי שהם חוזרים יצאתי מן החדר, ירדתי במדרגות ועזבתי את הבית".

"במשך זמן רב פחדתי לספר למישהו את הפרטים הללו", אמרה. פורד סיפרה כי בשנת 2012, בזמן ייעוץ זוגי, סיפרתי זאת לבעלי ומאז ניסיתה להתעלם מן הזכרונות, "מכיוון שזה גרם לי לפאניקה ולחרדה".

לדבריה, "מדי פעם דיברתי על זה וציינתי שמי שתקף אותי היה שופט, אבל עד יולי 2018 מעולם לא נקבתי בשמו מחוץ לחדר התרפיה. זה השתנה כשראיתי שהוא ברשימת המועמדים להיות מועמד לעליון. חשתי שזו חובתי האזרחית לספר על מעשיו כדי שאלו השוקלים את מעשיו יידעו זאת".

השופט ברט קבנאו המועמד לבית המשפט העליון בארה"ב מעיד בשימוע בסנאט 27 ספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
לא מתכוון להסיר את מועמדותו. קבנאו, היום/רויטרס, רויטרס

פורד אמרה כי "ב-6 ביולי החלטתי להעביר את המידע. התקשרתי לחברת הקונגרס המייצגת את המחוז בו אני גרה. שלחתי גם מייל מוצפן לוושינגטון פוסט וסיפרתי על התקיפה. זה היה קשה מאוד עבורי, עבורי אבל חשבתי שאני לא יכולה שלא לעשות זאת".

היא אמרה כי מצד אחד חוותה תמיכה רבה מאז, אך מצד שני ספגה איומים קשים. "משפחתי חוותה איומי מוות, קראו לי בכינויי הגנאי הנוראיים ביותר. נראה שזה חזק יותר מגילויי התמיכה. פרטיי ופרטי משפחתי פורסמו ברשת. משפחתי ואני נאלצנו לעזוב את ביתנו ולעבור למקומות מסתור. הדואר האלקטרוני שלי נפרץ, השבועים האחרונים היו הקשים בחיי. הייתי צריכה לעבור את הטראומה הזו מול עיני העולם".

היא הוסיפה כי היא "רואה אנשים מתעסקים בזה בטוויטר, ברשתות, בלי להכיר אותי. האשימו אותי שאני פועלת ממניע מפלגתי. מי שאמר זאת אין לו מושג מי אני. רציתי שידעו איך קבנאו פגע בחיי כדי שתשקלו איך להתקדם עם המינוי שלו. זה לא תלוי בי להחליט מה תעשו עם המינוי שלו, אבל אני רציתי שתדעו את האמת".

קבנאו: "מתקפה פוליטית מתוזמרת ומחושבת"

קבנאו, שדיבר בפני חברי הוועדה כמה שעות אחרי פורד, הכחיש בתוקף את טענותיה. "מעולם לא תקפתי את ד"ר פורד ולא אף אחד. אני לא מפקפק האם מישהו תקף אותה, אבל זה לא הייתי אני. לא תקפתי בחיי איש", אמר. הוא הוסיף כי כשהוא וחבריו בילו במסיבות, "זה היה בדרך כלל עם בנים מבתי ספר קתוליים".

קבנאו אמר כי "זו מתקפה פוליטית מתוזמרת ומחושבת" והוסיף: "אני שומר את היומנים המפורטים של מה שעשיתי באותן שנים מאז כיתה ט'. אני שומר יומנים 38 שנים. יש שם דברים אישיים, חלק מזה דברים מביכים".

אשלי קבנאו, אשתו של המועמד לבית המשפט העליון של ארה"ב, במהלך שימוע בסנאט, 27 בספטמבר 2018. רויטרס
אשלי קבנאו, אשתו של המועמד, במהלך השימוע/רויטרס

לדבריו, "היא אמרה שזה קרה בסוף השבוע בקיץ, והיומן שלי מראה שהייתי מחוץ לעיר בסופי שבוע למעט סוף שבוע אחד שהייתי עם אבא שלי. היה עוד סוף השבוע אחד שבו הייתי באירוע חברתי עם אנשים אחרים. היומן מאשר שלא היה זמן למסיבות באותו הזמן, שכן יצאתי למחנה פוטבול".

הוא הוסיף. "המשפחה שלי והשם שלי נהרסו. בנוגע לסקס, לא דמיינתי שאי פעם אצטרך לדבר על זה, אבל לא קיימתי יחסי מין בתיכון ולא שנים לאחר מכן. הייתי ביישן בכך שלא הייתיי מנוסה, אבל מנגד גם הייתי גאה בזה. 65 נשים שהכירו אותי בתיכון כתבו מכתב ואמרו שתמיד התייחסתי אליהן בכבוד".

אל פורד הצטרפו נשים נוספות שהתלוננו על התנהגותו של פורד כלפיהן. בשימוע התייחס קבנאו לג'וליה סווטניק, האישה שטענה ביום רביעי כי הייתה עדה לכך שהוא היה משתכר במסיבות ותוקף נשים מינית.

"ההאשמות של סווטניק הן בדיחה. זאת פארסה", אמר. "שתינו בירות, אני אוהב בירה". כשנשאל אם ייתכן ששתה מדי פעם יותר מדי השיב: "בהחלט, אך מעולם לא הייתי בבלאק-אאוט בגלל שתייה, וזו הטענה כלפי".

סנאטור רפובליקני: "מה זה הקשקוש הזה?"

בוועדה חברים 11 סנאטורים רפובליקנים, שאחד מהם משמש גם יושב הראש שלה. כל עשרת הסנאטורים הדמוקרטים קראו לטראמפ לבטל את מועמדותו של קבנאו. הרפובליקנים רוצים להשלים את המינוי לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר, מחשש שיאבדו את הרוב של שני המושבים שלהם בסנאט.

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף בזעם את הדמוקרטים בוועדה: "החזקתם את העדות הזאת שבועות. השופט קבנאו הוא קורבן כמו שד"ר פורד הוא קורבן. מציגים פה בתור ראיה את ספר המחזור שלו מהתיכון? מה זה הקשקוש הזה? מי עוד ירצה לבוא להתמנות כאן אחר כך?".

הוא פנה לחבריו הרפובליקנים ואמר: "אם תצביעו נגד, תכשירו את הדבר הכי מתועב שראיתי. מגיע לך להגיע לבית המשפט העליון ואני מקווה שתגיע לשם".

סנאטור רפובליקני אחר, ג'ון קורנין, אמר לשופט: "אל תוותר", וקבנאו השיב: "אני לא מוותר".

טראמפ, שאמר כי הוא פתוח לאפשרות לבטל את מועמדותו, כינה את השימועים לפני תחילתם "יום חשוב בהיסטוריה של ארצנו". הוא רוצה להשלים את המינוי כדי לעצב את בית המשפט העליון ולקבע את הרוב השמרני בו למשך שנים רבות.

עם סיום השימוע, טראמפ התייצב מאחורי קבנאו וצייץ בתקיפות בחשבון הטוויטר שלו,"השופט קבנאו הראה לאמריקה בדיוק מדוע מיניתי אותו. העדות שלו הייתה עוצמתית וכנה. אסטרטגיית ההרס של הדמוקרטים מבישה וההליך הדוחה הזה נועד לעכב, לחסום ולהתנגד. הסנאט חייב להצביע!". .

(עדכון ראשון: 15:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully