וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע תלונה חדשה: המועמד לעליון קבנאו יטען בשימוע - נעשה לי רצח אופי

27.9.2018 / 6:05

בתלונה אנונימית חשפה אישה נוספת כי המועמד לעליון דחף את חברתה של בתה "בצורה אגרסיבית ומינית". בהצהרת הפתיחה שלו צפוי קבנאו לומר כי ההאשמות נגדו הן "הכפשות של הרגע האחרון". לפניו תעיד בפני הוועדה המתלוננת כריסטין בלייזי פורד. טראמפ: האשמות שקריות

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ברט קבנאו, מועמדו של הנשיא דונלד טראמפ למשרת שופט בבית המשפט העליון, צפוי להתייצב היום (חמישי) לשימוע בפני ועדת המשפט של הסנאט. קבנאו ינסה לשכנע את חברי הוועדה כי לא תקף מינית נשים בעת שהיה שיכור במהלך לימודיו בתיכון ובקולג'. אמש אישה נוספת טענה כי ראתה אותו מטריד מינית נשים כשהוא שיכור במסיבות במהלך שנות ה-80 והלילה פורסמה תלונה חדשה.

בהצהרת הפתיחה שלו, אשר שוחררה לתקשורת, צפוי קבנאו לומר כי ההאשמות כנגדו הן "הכפשות של הרגע האחרון" ו"רצח אופי גרוטסקי". לפניו תעיד בפני הוועדה כריסטין בלייזי פורד, שהתלוננה כי המועמד לעליון תקף אותה מינית במסיבה בעת שהשניים היו תלמידי תיכון בשנת 1982.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על פתרון שתי המדינות: "רוב הישראלים מסכימים איתי"
קולונל מעוטר: נחשפה זהותו האמיתית של אחד ממרעילי המרגל הרוסי
תקועים בשלג, נואשים לעזרה: המכתב ששלחו המטיילים שנלכדו בהודו

ברט קבנאו המועמד לשופט בית המשפט העליון בארה"ב. רויטרס, רויטרס
"רצח אופי גרוטסקי". קבנאו/רויטרס, רויטרס

אמש, הודיעה אישה נוספת בשם ג'ולי סווטניק כי הייתה עדה לכך שקבנאו נהג להשתכר במסיבות יחד עם חברו ללימודים, מארק ג'אדג', ולתקוף מינית נערות. סוונטיק אמרה שנכחה לפחות בעשר מסיבות שכאלה בין השנים 1981 ל-1983 וכי קבנאו וחברו "לא קיבלו 'לא' כתשובה". היא הוסיפה כי קבנאו נהג להיצמד לבנות ללא הסכמתן, להתחכך בהן ו"ניסה להזיז את בגדיהן כדי לחשוף את איבריהן המוצנעים".

מי שייצג את האישה הוא מייקל אוונאטי, עורך הדין של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס שסיפרה כי ניהלה רומן עם טראמפ בעשור הקודם. הנשיא פקפק בדיווח ואמר כי אוונאטי הוא "חסר חיים" ו"עורך דין מליגה ג'". קבנאו נשאל על כך על ידי היועצים בוועדת המשפט של הסנאט ודחה את הדברים על הסף.

במקביל, נשלחה תלונה אנונימית נוספת לסנאטור הרפובליקני קורי גארדנר, המייצג את מדינת קולורדו. במכתב שנשלח אל גארדנר, סיפרה אישה אנונימית כי בתה הייתה עדה לכך שבשנת 1998, קבנאו היה שתוי ודחף את חברתה "בצורה מאוד אגרסיבית ומינית" בתום בילוי משותף.

עוד באותו נושא

מועמד המחלוקת של טראמפ: "אני יודע את האמת - מעולם לא תקפתי מינית"

לכתבה המלאה
המועמד לבית המשפט העליון ברט קבנאו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יולי 2018. רויטרס, רויטרס
האשמות שקריות. טראמפ וקבנאו/רויטרס, רויטרס

הלילה במסיבת עיתונאים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ענה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשאלות כתבים בעניינו של קבנאו. "הוא אחד האנשים הכי איכותיים שהכרתי, אלו האשמות שקריות", אמר טראמפ. "למה המתלוננות חיכו כל כך הרבה? למה הסנאטורית שידעה על כך חיכתה עם המידע כל כך הרבה? אני אומר רק את זה - 36 שנים עברו ופתאום כשהשימועים בסנאט נגמרו השמועות מתחילות לצאת? כשאני מסתכל מה קרה למוניטין של אדם כל כך מבריק, אחד המבריקים בהיסטוריה, אני חושב שזו בושה".

הנשיא ציין כי יצפה בשימוע בסנאט והוסיף "אולי זה יהיה משכנע. ברט קבנאו היה אחד האנשים המכובדים בוושינגטון במשך שנים. הרבה אנשים מכירים אותו היטב ולא מאמינים להאשמות". עם זאת, הוא השאיר פתח צר לאפשרות שישתכנע למנות מועמד אחר.וכשנשאל בנושא השיב: "אם אשתכנע אחרת, כן".

כך או אחרת, הרפובליקנים כבר הודיעו כי בכוונתם להתקדם עם אישור המינוי ולהצביע על כך בוועדה כבר ביום שישי, כך שמליאת הסנאט תוכל לאשר את מועמדותו של קבנאו בתחילת השבוע הבא. זאת על אף שישנם שלושה סנאטורים רפובליקנים: ג'ף פלייק מאריזונה, ליסה מורקווסקי מאלסקה וסוזן קולינס ממדינת מיין, שנחשבים לפי שעה קולות מתנדנדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully