וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך גם אחת זה בסדר

27.9.2018 / 2:20

בשולי עצרת האו"ם בניו יורק אמר הנשיא כי יתמוך בכל סוג של פתרון שיהיה מקובל על הצדדים הישראליים והפלסטיניים. לדבריו, "מצדי גם מדינה אחת העיקר שלא ייהרגו אנשים". טראמפ הביע תמיכה במועמדו לעליון, אך הוסיף כי ייתכן וישנה את דעתו בעקבות עדות המתלוננת

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס הלילה (חמישי) בניו יורק מסיבת עיתונאים בה התייחס באריכות למדיניות החוץ האמריקנית, למועמד לבית המשפט העליון ברט קבנאו ולשמועות כי הוא מעוניין לפטר את סגן שר המשפטים רוד רוזנשטיין. בהתייחס לפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והמילים שאמר בעד פתרון שתי המדינות, הבהיר הנשיא כי יתמוך בכל סוג של פתרון שיהיה מקובל על הצדדים: "אני רוצה להשיג דיל. כל חיי שמעתי שזה הדיל הכי קשה ואני חושב שנעשה אותו".

טראמפ סיפר על השיחה שקיים עם ראש הממשלה: "נפגשתי עם נתניהו, אדם שיש לי המון כבוד אליו ושתמיד שהיה מאוד נחמד אליי - הוא מאוד שמח על העברת השגרירות. במהלך הפגישה, שאל אותי אחד הכתבים לגבי מדינה אחת או שתיים. ואמרתי שאני חושב ששתי המדינות זה מה שיקרה. במובנים מסויימים זה קשה יותר כי זאת עסקת נדל"ן. זו עסקה קשה יותר. אבל במבט אחר, זה עובד טוב יותר כי כך האנשים שולטים בעצמם. אז שאלו אותי, ואמרתי שנלך בדרך של שתי מדינות ואני שמח שזה נאמר".

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן
קולונל מעוטר: נחשפה זהותו האמיתית של אחד ממרעילי המרגל הרוסי
תקועים בשלג, נואשים לעזרה: המכתב ששלחו המטיילים שנלכדו בהודו

נשיא ארצות הברית במהלך מסיבת עיתונאים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 26 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ במסיבת העיתונאים, הלילה (צילום: רויטרס)/רויטרס, רויטרס

על חתנו ג'ארד קושנר, האחראי על גיבוש תכנית השלום אמר טראמפ כי "ג'ארד אוהב את ישראל אבל הוא יהיה פייר עם הפלסטינים. צריך שכולם יהיו מרוצים וזו הסיבה שזה כל כך קשה, כי יש כל כך הרבה שנאה כבר כל כך הרבה שנים. שאלו אותי (בתום הפגישה עם נתניהו, ע"נ) אם אעדיף מדינה אחת או שתיים. אמרתי שתי מדינות. אם תשאל את רוב האנשים בישראל הם מסכימים איתי, אבל לא יגידו את זה. בשורה התחתונה, אם הם ירצו מדינה אחת זה בסדר מצדי ואם הם ירצו שתי מדינות זה בסדר מצדי. אני אהיה מרוצה עם מה שהם יהיו מרוצים איתו, אני רק המתווך. אני רוצה שתהיה עסקה כדי אנשים לא ייהרגו יותר".

עוד הוסיף הנשיא במהלך מסיבת העיתונאים כי מלך ערב הסעודית אמר לו בעבר שלא יהיה שלום במזרח התיכון עד שלא יהיה שלום בין ישראל והפלסטינים. "היו אולי 12 מנהיגים שאמרו לי את זה. והתחלתי להבין ששלום בין ישראל והפלסטינים הוא חשוב מאוד ואנחנו מנסים להשיג אותו", העיד טראמפ. "אם הם יעשו (מדינה) אחת או שתיים? אני בסדר עם כל דבר". על מבנה השגרירות החדש סיפר: "הוא נבנה מאבן ירושלמית - האהובה עלי".

עוד באותו נושא

נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

לכתבה המלאה
טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יהיה פייר עם הפלסטינים. קושנר (צילום: נועם מושקוביץ)/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"בושה מה שנעשה למוניטין של אדם כל כך מבריק"

חלק משמעותי במסיבת העיתונאים עסק במועמד למשרת שופט בבית המשפט העליון, ברט קבנאו, ששתי נשים טענו כי תקף אותן מינית. טראמפ אמר כי הוא מאמין לקבנאו וכי מדובר בהאשמות שקריות, אך ימתין להאזין לגרסתה של המתלוננת כריסטין בלייזי פורד בשימוע היום פני ועדת המשפט של הסנאט.

כשנשאל מדוע ההצבעה על מינוי המועמד לשופט בית המשפט העליון ברט קבנאו תתקיים כבר ביום שישי הקרוב במקום להמתין לחקירת ה-FBI אמר טראמפ כי בבולשת "כבר חקרו את קבנאו שש פעמים לאורך השנים ואין כאן מה לחקור. תוצאות החקירה לא תשנה את דעתם של הדמוקרטים שהורסים את המוניטין של האדם. מה שהם עשו לילדים שלו ולאשתו זה מעשה נוכלות. זה לא ישנה להם גם אם ה-FBI היה אומר שהכל מושלם".

ברט קבנאו ואשתו בראיון לפוקס ניוז. אי-פי, AP
מה שעשו למשפחתו - מעשה נוכלות. קבנאו ורעייתו (צילום: אי-פי)/AP, אי-פי

הנשיא הוסיף כי קבנאו "הוא אחד האנשים הכי איכותיים שהכרתי, אלו האשמות שקריות". כשנשאל אם הוא סבור שהמתלוננות נגד המועמד משקרות השיב: "למה הן חיכו כל כך הרבה? למה הסנאטורית שידעה על כך חיכתה עם המידע כל כך הרבה? אני אומר רק את זה - 36 שנים עברו ופתאום כשהשימועים בסנאט נגמרו השמועות מתחילות לצאת? כשאני מסתכל מה קרה למוניטין של אדם כל כך מבריק, אחד המבריקים בהיסטוריה, אני חושב שזו בושה".

טראמפ הוסיף כי יצפה בשימוע שיתקיים מחר ואמר: "אולי זה יהיה משכנע. ברט קבנאו היה אחד האנשים המכובדים בוושינגטון במשך שנים. הרבה אנשים מכירים אותו היטב ולא מאמינים להאשמות". עם זאת, הוא השאיר פתח צר לאפשרות שישתכנע למנות מועמד אחר. כשנשאל בנושא השיב: "אם אשתכנע אחרת, כן. גם אם היינו מביאים הנה את ג'ורג' וושינגטון הדמוקרטים היו מצביעים נגדו, אולי גם היו מוצאים משהו בעברו. מאה אחוז שצ'אק שומר (מנהיג הדמוקרטים בסנאט, ע"נ) והנוכלים היו מצביעים נגדו".

הוא ציין כי הוא מבין שישנן סיטואציות בהן מתלוננות לא ירצו לדווח על מקרה של תקיפה מינית והבהיר: "לא אמרתי שהן חייבות לדווח, זה דבר אישי וזה בסדר. אני רוצה לשמוע את סיפורה של פורד. זו המשרה הכי חשובה שאני יכול למנות אליה אדם". טראמפ המשיך לפרט את השקפתו לגבי המקרה ואמר כי "גם אותי האשימו האשמות שקריות. לדעתי אלה היו ארבע נשים. אנשים רוצים פרסום וכסף. חוויתי את זה בעצמי ולכן אני רואה את זה אחרת מאדם שצופה בזה בטלוויזיה".

סגן התובע הכללי של ארצות הברית רוד רוזנשטיין, ינואר 2018. רויטרס
מעדיף שלא לפטר אותו. רוזנשטיין (צילום: רויטרס)/רויטרס

במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, פרצו בצחוק חלק מן הנוכחים באולם בצחוק כשאמר כי "כמעט לא היה ממשל בהיסטוריה שהשיג את מה שהשגנו". טראמפ הגיב לתקרית ואמר: "זה פייק ניוז. הם לא צחקו עלי, הם צחקו איתי, נהננו יחד והם מכבדים את מה שעשיתי. מכבדים את אמריקה שוב".

הפתעה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה כשאמר הנשיא שהוא נוטה שלא לפטר את רוד רוזנשטיין, סגן שר המשפטים. בשבוע שעבר פורסם בניו יורק טיימס כי רוזנשטיין, הממונה על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, הודיע כי הוא רוצה להקליט את טראמפ בסתר כדי לקדם את הדחתו. בתחילת השבוע פורסם כי הוא עומד להיות מפוטר, אך זמן קצר לאחר מכן הודיע הבית הלבן כי לא יפוטר לפני שיפגוש את הנשיא. אמש, נשמע טראמפ מפויס וסיפר: "אני מדבר איתו, הייתה לנו שיחה טובה והוא אמר שלא אמר את הדברים האלה. הוא מכהן בממשל שלי ואעדיף שלא לפטר אותו". עם זאת, הבהיר הנשיא שייתכן כי הפגישה תדחה.

הנשיא סיפר על המגעים מאחורי הקלעים בינו ובין שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כי ישנן התפתחויות מאחורי הקלעים: "קיבלתי מקים שני מכתבים מדהימים ויוצאים מן הכלל מבחינת הרצון שלו לגרום לזה לקרות. שמעתי מישהו שתהה למה אני נותן כל כך הרבה לקוריאה הצפונית, אבל לא נתתי כלום. מה נתתי? לפני שנה, אחרי הנאום בעצרת האו"ם, אמרו שאני הולך להתחיל מלחמה. כעת, אף אחד לא מדבר על מלחמה. לקים ולי יש קשר טוב מאוד. הוא מחבב אותי ואני מחבב אותו. הראיתי לראש ממשלת יפן, שינזו אבה, את אחד המכתבים והוא אמר שזה מכתב היסטורי. זו פיסת אמנות. האם נעשה דיל? אני לא יודע. אבל בינתיים אין טילים ואין ניסויים גרעיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully