וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש שימלט": הוארך מעצר העיתונאי הספרדי החשוד בפגע וברח בי-ם

בית משפט השלום בירושלים האריך בשבעה ימים את מעצרו של חוליו דה לה גווארדיה, החשוד בהריגה ובהפקרה של חיים טוקצ'ינסקי מקריית מוצקין בתאונה בירושלים. "נהג שיכור ופגע בהולך רגל בלי להגיש עזרה", ציין השופט בהחלטתו.

זירת תאונת הדרכים סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נהרג גבר כבן 30 24 בספטמבר 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בירושלים בליל האירוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, החשוד בדריסה למוות ובהפקרה של חיים טוקצ'ינסקי מקריית מוצקין. "מסוכנות ושיבוש עולות באופן ברור מהנסיבות וזאת לאור העובדה שהמשיב נמלט מהזירה מבלי להגיש עזרה ובמיוחד שמדובר בתושב זר ויש חשש גבוה להימלטות", ציין השופט ירון מינטקביץ בהחלטתו.

מדובר בהארכת מעצר שנייה לחשוד ששהה במעצר בית מאז התאונה בביתו של קונסול ספרד בישראל וסגנו התייצב היום בבית המשפט. לדברי השופט חומר החקירה מבסס את החשד באופן ברור. "גם אם חומר החקירה מלמד על כך שהיה למשיב מפגש עם שלושה רוכב אופנוע קודם לתאונה. עולה באופן ברור כי נהג שיכור ופגע בהולך רגל וגרם למותו", הטענה שדה לה גווארדיה פנה לשוטרים כדי להסגיר את עצמו "אינה מתיישבת עם חומר הראיות", אלא הוא נעצר על ידי שוטרים שהבחינו כי רכבו עבר תאונה.

נציג המשטרה ציין בדיון כי "הסרטון קשה לצפייה. מדובר בהריגה של הולך רגל במעבר חצייה במעבר באור אדום. נהג שיכור תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת בצומת". דה לה גווארדיה שחזר את התאונה ונציג המשטרה אישר שקיים תיעוד של שלושה אופנועים מקיפים את מכוניתו של החשוד וכי אלה נחקרו במשטרה ומסרו את גרסתם לאירועים.

במשטרה הדגישו כי דה לה גווארדיה חשוד בהריגה, הפקרה לאחר הריגה, נהיגה ברמזור אדום ונהיגה בקלות ראש. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים. בנימוק כי קיים חשד להימלטות ולמסוכנות של החשוד.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ: מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך גם אחת זה בסדר
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן
נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

חיים טוקצ'ינסקי. YOUTUBE, צילום מסך
טוקצ'ינסקי/צילום מסך, YOUTUBE

לדברי סנגורו ינון היימן, דה לה גווארדיה אמר כי לאחר התאונה עצר וירד מהרכב, אך חש מאוים, חזר לרכב ונסע. כמו כן, טען כי היה בהלם, נעצר בחניון במקום שבו ידע שיש משטרה והלך להסגיר את המעצר. אך נציג המשטרה אמר ניתן להפריך את הטענה הזו. לדברי היימן, השוטרים לא יכלו לעצור אותו כי לא ידעו מיהו. "זה היה בסמוך לאחר התאונה, ולא היו ידועים פרטים על הדורס". כמו כן, דחה היימן את הטענות לשיבוש.

אירוע הדריסה התרחש ביום שני לפני שלושה ימים, בכיכר פריז בירושלים שם ככל הנראה החשוד דרס למוות את טוקצ'ינסקי, פסנתרן ומלחין בן 30 ונמלט מהמקום.

על פי החשד, הדורס ניסה לתקוף שלושה גברים משום שגרמו לרעש שהפריע לכלבים שלו. לטענת החשוד השלושה רדפו אחריו באופנועים ולכן נסע במהירות מופרזת. המשטרה איתרה את השלושה ותשאלה אותם אך במקביל סבורים במשטרה כי החשוד נהג בשכרות.

עוד באותו נושא

"הוא היה עילוי": חיים נדרס למוות בתאונת פגע וברח בירושלים

לכתבה המלאה
זירת תאונת הדרכים סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נהרג אדם בן 30 24 בספטמבר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה בזירת התאונה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני יומיים אמר נציג המשטרה כי בבדיקת נשיפון שנעשתה לדה לה גווארדיה לאחר התאונה, נמצאה בדמו רמה גבוהה של 720 מיקרוגרם אלכוהול, וכי הוא הודה ששתה ארבע או חמש כוסות יין. לגבי גרסת החשוד, שלפיה ברח משלושה אופנוענים, אמר סנגורו עו"ד ינון היימן כי "מדובר בשלושה בני מיעוטים שהקיפו את רכבו, קיללו אותו בערבית ובעברית ודפקו לו על הרכב". לטענת עורך הדין, החשוד דרס את טוקצ'ינסקי בעת שניסה להימלט מהמקום. עוד הוסיף כי "זו פעם ראשונה שבית המשפט התייחס ברצינות לטענה שטענו מהתחלה שמרשי אוים והותקף על ידי שלושה אופנוענים. מצפה מהמשטרה שתבדוק את הטענה הזו לעומק".

(עדכון ראשון 9:55)

  • עוד באותו נושא:
  • דריסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully