וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים וזריקת חפצים: המאבק בין תומכי ברלנד למתנגדיו מסלים

25.9.2018 / 19:45

בית כנסת בשכונת מאה שערים בי-ם, המכונה "השול", הפך למוקד אלימות בין תומכי מנהיג קהילת "שובו בנים" לבין מתנגדיו. המשטרה עיכבה כמה מתפרעים. ברלנד, שריצה עונש מאסר על עבירות מין בנשות קהילתו, עושה מאמצים לקבל הכרה מחדש בציבור החרדי

עריכה: איתי עמרם

אגרופים, בעיטות וזריקת חפצים - כך נראתה הבוקר (שלישי) תפילת החג בבית הכנסת של חסידות ברסלב בשכונת מאה שערים בירושלים. מקום התפילה, המכונה בפי מתפלליו "השול", הפך בחודש האחרון למוקד אלימות בין תומכיו ומתנגדיו של אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו. האירוע, שתיעוד ממנו הגיע לוואלה! NEWS, הוביל הפעם להתערבות של משטרת ירושלים שעיכבה כמה מהמתפרעים.

ה"שול" הוא אחד ממקומות התפילה המרכזיים של חסידות ברסלב בירושלים. חסידיו של ברלנד סבורים כי חזרתו למקום "תוסיף לו כבוד" כלשונם, באופן שעשוי להחזיר אותו למיינסטרים של החסידות ממנה נדחק משמעותית מאז הפרשה נגדו. מתנגדיו של ברלנד אינם מעוניינים בנוכחותו במקום לאור הרשעתו בעבירות מין בנשים מתוך קהילת "שובו בנים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות
"מרגישים תחת מתקפה": מכת היתושים שלא נותנת מנוח לתושבי המרכז
"עידן הפגע וברח נגמר": הסרטון המאיים של איראן על מדינות המפרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה מאמצים כדי לקבל הכרה בציבור החרדי. ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוויכוח הפך בחודש האחרון לאלים במיוחד כשבכמה הזדמנויות ברלנד הגיע למקום, ובין תומכיו למתנגדיו פרצו עימותים אלימים. הבוקר, כך לפי התיעוד, תומכי ברלנד הגיעו לבדם למקום וניסו להפריע למהלך התפילה. בתיעוד האירוע הם נראים משתמשים באלימות קשה נגד המתפללים. "זה היה כמעט כמו לינץ'", אמר אחד המתפללים לוואלה! NEWS. לטענתו, בימים האחרונים, חסידיו של ברלנד "ערכו פוגרום בבניין של בית המדרש. הם שברו רהיטים, ניתקו כבלים של חשמל ותשתיות וזרעו הרס רב". לטענתם, נערים המזוהים עם ברלנד פרצו למשרדים של בית הכנסת ונטלו משם מחשבים, הקלטות ו"טיפלו" כלשונם במצלמות האבטחה.

לעומת זאת, תומכי ברלנד מאשימים את התקשורת בכך שהיא מציגה חצי מהתמונה. "מציגים את הסרטונים והתמונות שנוח להציג", אמר מקורב לברלנד. "אף אחד לא מראה איך ביום כיפור הרב התפלל במקום יחד עם 2,000 מתפללים למרות ניסיונות של כמה קיצונים להפריע לנוכחותו במקום". המקורב טוען את הדברים חרף תיעוד שהציגו מתנגדי ברלנד שבו גם ביום כיפור התרחשה מהומה דומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תומכי אליעזר ברלנד מתעמתים עם מתנגדיו בבית כנסת במאה שערים בירושלים. צילום מסך
מתוך התיעוד/צילום מסך

ברלנד היה מנהיג אחת הקהילות הגדולות המשתייכת לחסידות ברסלב. אך מאז שנמלט מישראל, הוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם וריצה עונש מאסר בכלא כוחו נחלש משמעותית. עם זאת, מאז שוחרר, הוא יחד עם חסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה מחדש בציבור החרדי, בדגש בחסידות ברסלב. מאמצים אלה נתקלים לרוב בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו של הרב, מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

ההתפרעויות האלימות ב"שול" מצטרפות גם להתפרעות נוספת בערב חג סוכות כשחסידי ברלנד החלו בהקמת סוכה לאורך רחוב החומה השלישית אף שהעירייה אישרה את הקמת הסוכה רק ביום רביעי. פקחים עירוניים שניסו למנוע את הקמת הסוכה נתקלו באלימות מצד החסידים, ואלה נעזרו בכוחות משטרה שניסו להשליט סדר במקום. החסידים הציתו פחי אשפה אך לבסוף התקפלו ובעקבות החלטת העירייה, פירקו את הסוכה. אחד הנערים מקהילתו של ברלנד נראה אומר לשוטרים במקום: "הביאו ערבים על יהודים. שיימצאו אותם בקבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully