וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א מזהירה: בתי הספר ומרכזי הבריאות בסכנת סגירה

25.9.2018 / 4:09

שלושה שבועות לאחר שארצות הברית הודיעה רשמית כי תפסיק את מימון הארגון הודיע מזכ"ל אונר"א כי הכסף שנשאר לארגון יספיק רק עד אוקטובר הקרוב וכלל בתי הספר והמרכזים הרפואיים נמצאים בסכנת סגירה. "לא נוכל להמשיך את פעילות השירותים עד סוף השנה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תכניות האו"ם המיועדות לפליטים פלסטינים (אונר"א) הודיעה היום (שלישי) כי בתי הספר ומרכזי הבריאות שהקימה ברצועת עזה ובסוריה נמצאים בסכנה בעקבות פער תקציבי של יותר מ-185 מיליון דולר. מזכ"ל אונר"א, פייר קרהנבוהל אמר כי הכסף שקיים ברשות הארגון כיום מספיק רק עד אמצע אוקטובר. "אנחנו צריכים את הכסף כדי להיות מסוגלים להבטיח כי כל השירותים שלנו, מערכת החינוך, הבריאות, השירותים החברתיים ועבודת החירום שלנו בסוריה ובעזה יוכלו להמשיך לפעול עד סוף השנה" הוסיף אמר קרהנבוהל.

בחודש שעבר הודיעה ארצות הברית על עצירת הסיוע שלה לאונר"א בטענה כי הארגון "פגום מיסודו". החלטה זו עוררה סערה באו"ם ובין המדינות השונות והגבירה את המתח בין ההנגה ברשות הפלסטינית לבין ממשלת טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS
מאתרת מטוסים ברגע ההמראה - ומיירטת: המערכת שפוטין מעביר לאסד
דיווח: האחראי על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה יעזוב את תפקידו
מעקב במצלמות ומעצר בדרום ת"א: המצוד אחר הכדורגלנים החשודים

סיוע אונר"א לתושבי עזה. רויטרס
מרכזי השירותים של אונר"א בסכנת סגירה. מרכז חלוקת מזון ברצועת עזה/רויטרס

"קהילת הפליטים עדיין ממתינה לפתרון מדיני שישנה את המצב", הוסיף קרהנבוהל. המזכ"ל השווה את סוגיית הפליטים הפלסטינים לפליטים מוסלמים שנמלטו מבנגלדש והפליטים המוסלמים שברחו מבוסניה לסרביה. "השאלה היחידה שיש לשאול היא מדוע פליטים פלסטינים יהיו הקהילה היחידה לא תזכה לעזרה?",שאל קרהנבוהל.

עם החלטת ארה"ב בתחילת החודש קרהנבוהל תקף בחריפות את ההחלטה והפציר באנשי הארגון להמשיך בפעילותם. המזכ"ל התייחס לטענה כי הסוכנות מנפחת את מספרם האמיתי של הפליטים וטען כי "האופי המתמשך של משבר הפליטים הפלסטינים" אינו ייחודי וכי גם ילדי הפליטים באפגניסטן, סודאן, סומליה, קונגו ובמקומות אחרים מוכרים אף הם כפליטים ומקבלים סיוע על ידי האו"ם. "לא משנה כמה פעמים נעשים ניסיונות למזער או לחסל את החוויות האישיות או הקולקטיביות של פליטי פלסטין, לא ניתן להכחיש את העובדה כי מגיעות זכויות ל-5.4 מיליון גברים, נשים וילדים שלא ניתן להעלים", מסר קרהנבוהל.

עד לקבלת ההחלטה, ארצות הברית נחשבה לתורמת הגדולה ביותר של אונר"א ובשנת 2017 שליש מתקציב הארגון הגיע ממנה. מוקדם יותר השנה הממשל הודיע כי הוא יפחית את המימון במחצית - מ-130 מיליון דולר ל-65 מיליון. בעקבות החלטת הממשל מהלילה, 65 המיליונים שתעביר ארצות הברית השנה יהוו את התרומה האחרונה לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully