וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בדאלאס שמסעיר את ארה"ב: השוטרת פוטרה מעבודתה

25.9.2018 / 0:46

לאחר מחאה ציבורית נרחבת בטקסס, המשטרה פיטרה את השוטרת שירתה למוות בשכן שלה, אזרח שחור, לאחר שלטענתה "התבלבלה בדירה". תחילה הסבירה המשטרה כי תמתין לסיום החקירה לקבוע האם לפטר את השוטרת, אולם היום פרסמה הודעת פיטורין רשמית

שוטרים בזירת רצח באורלנדו שבמדינת פלורידה בארצות הברית, 12 ביוני 2018. אי-פי, AP
שוטרים בארצות הברית/AP, אי-פי

משטרת טקסס הודיעה היום (שלישי) כי השוטרת אמבר גאייר, שמואשמת בהריגת אזרח שחור, תפוטר מעבודתה. בתחילת החודש ישב בות'האם ג'ין, גבר שחור בן 26, בסלון דירתו בפרברי דאלאס שבטקסס כאשר לפתע הופיעה בדלת שכנתו - אמבר גאייר, שוטרת לבנה, וירתה בו כדור אחד בחזה. ג'ין מת זמן קצר לאחר מכן בבית החולים מפצעיו.

סיפור הירי הזה מסעיר את דאלאס מזה שלושה שבועות, כאשר הגרסאות על מה שהוביל לירי חלוקות. לטענתה של גאייר, היא ירתה בשכן המתגורר בדירה מעליה לאחר שחזרה לבניין ממשמרת, התבלבלה בקומה ולכן חשבה שיש פורץ בבית שלה. היא טענה כי "הדלת הייתה פתוחה במקצת" וכי היא ראתה "צלליות" בדירה וחשבה שמדובר בפורץ.

לדבריה, לאחר שהאיש בו הבחינה "התעלם מן הפקודות המילוליות שלה" היא ירתה שני כדורים שאחד מהם פגע בג'ין, ורק לאחר שהדליקה את האור הבינה כי התבלבלה בדירה. אולם, לטענת משפחתו של ג'ין, שכנים העידו באזניהם כי גאייר דפקה על דלתו והפצירה בו לתת לה להיכנס לדירתו לפני שנכנסה, כך שלא סביר שהיא התבלבלה בדירות.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
מאתרת מטוסים ברגע ההמראה - ומיירטת: המערכת שפוטין מעביר לאסד
ממשלת איטליה העבירה צו שיקל על גירוש מהגרים שהורשעו בעבירות חמורות
דיווח: האחראי על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה יעזוב את תפקידו

כוחות מחוץ לתיכון במדינת מרילנד, ארה"ב, 20 במרץ 2018. CNN, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה בארצות הברית/מערכת וואלה! NEWS, CNN

במקביל, נשמעה ביקורת חריפה כלפי התנהלות המשטרה במקרה. ימים ספורים לאחר הירי, הוציאה המשטרה צו חיפוש לדירתו של ג'ין, בסיומו פרסמה כי בדירה נמצאה כמות קטנה של מריחואנה, פרט שאינו קשור כלל לאירוע הירי. משפחתו של ההרוג אמרה בתגובה כי המשטרה מנסה להכתים את שמו. "הפשיטה על הבית היא ניסיון מגעיל להתנקש בדמות שלו אחרי שהתנקשו באדם עצמו", אמר בנג'מין קמפ, אחד מעורכי הדין המייצגים את המשפחה.

גאייר הסגירה את עצמה תחילה, אולם מאז שוחררה בערבות ויצאה לחופשה בתשלום, דבר שהוביל לסוגיה ארצית טעונה במיוחד ולמחאה נרחבת בדרישה לפטר אותה מן המשטרה. תחילה מפקדת המשטרה המקומית, רנה הול, הסבירה כי היא רוצה להמתין לסיום החקירה עד שתחליט האם לפטר את גאייר. הערב, פרסמה המשטרה את הודעת הפיטורין הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully