וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד תוקפים את אולמרט: "הפך לדוברו של אבו מאזן"

22.9.2018 / 20:51

פגישתו של ראש הממשלה לשעבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית עוררה עליו ביקורת חריפה במפלגת השלטון. השר ארדן: "עצוב לראות ראש ממשלה שמשרת את האינטרסים של הפלסטינים נגד מדינת ישראל"

צלמים זמניים מורשים

אחרי פגישתו של אהוד אולמרט עם יו"ר הרשות הפלסטינית בפריז, גורם בליכוד תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה לשעבר ואמר עליו שהוא "כמעט מסר את הכותל לידי הפלסטינים", ועכשיו "הופך גם לדוברו של אבו מאזן". הגורם הוסיף כי "בארצות הברית ובמדינות רבות בעולם הערבי כבר הבינו שאבו מאזן הוא המכשול האמיתי לשלום ושמשמעות הדרישות שהוא מציב אינה שלום אלא חיסולה של מדינת ישראל".

אבו מאזן הגיע לפריז לצורך פגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שלאחריה נפגש גם עם אולמרט. אולמרט אמר כי אין פתרון מלבד פתרון שתי-המדינות וכי אבו מאזן הוא היחיד שיכול להוציא אותו לפועל. השניים קיימו משא ומתן בשנת 2008, שבמסגרתו לא נידונה סוגיית המקומות הקדושים - או מסירת הכותל, אלא הקמת ועידה בינלאומית בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינים גנבו ציוד צבאי בגבול עזה; שריפות הוצתו מבלוני תבערה
בעקבות דיווח אנונימי: פלסטיני נעצר בחשד לניסיון פיגוע בעפולה
כשהברבור השחור יתקוף: מסנן הרעשים של צה"ל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם ראש הממשלה אהוד אולמרט פריז צרפת 22 ספטמבר 2018. וואפא, מערכת וואלה! NEWS
אבו מאזן עם אולמרט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, וואפא

בראיון לטלוויזיה הפלסטינית אמר אולמרט כי "על כל אדם באירופה, בארצות הברית ובישראל" להבין שאין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני מלבד פתרון שתי המדינות. "אבו מאזן הוא האיש שמסוגל לעשות זאת והוא רוצה להשיגו", הוסיף. "הוא נלחם בטרור מכיוון שזהו חלק מהתחייבותו להשגת שלום".

על הפגישה אמר אולמרט: "שמחתי לפגוש את אבו מאזן, מזמן לא נפגשנו. הוא מנהיג גדול, והאיש החשוב ביותר להתפתחויות העתידיות והקשרים בין הישראלים והפלסטינים". הוא טען כי "אני בטוח שאילו הייתי ממשיך בתפקידי לתקופה ארוכה יותר, כמו שאמר אבו מאזן, השלום כבר היה מושג", והדגיש: "אבו מאזן לא דחה את התכנית שלי, הוא לא אמר 'לא' ולא אמר 'כן'".

עוד באותו נושא

אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז 21 ספטמבר 2018. רויטרס
"לא דחינו משא ומתן עם הישראלים". אבו מאזן עם מקרון, אתמול/רויטרס

השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר כי "עצוב לראות ראש ממשלה לשעבר שמשרת את האינטרסים של הפלסטינים נגד מדינת ישראל ונגד הממשל האמריקני ועושה נזק לישראל בזירה הבינלאומי". ארדן הוסיף כי "אחרי שהנשיא טראמפ ונציגיו הבינו, שאבו מאזן הוא מסית וסרבן שלום המקדם יוזמות חרם נגד ישראל, מגיע אולמרט המנותק מהאמת ומהמציאות ומתייצב לצד המסית אבו מאזן".

גם שר המדע אופיר אקוניס התייחס לפגישה ואמר כי "אחרי שאבו מאזן השפיל את אולמרט, כשאפילו לא השיב להצעתו האומללה להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים ונסיגה לקוי 67, אולמרט מפיץ עכשיו שקרים נגד ממשלת ישראל הנבחרת". לדבריו, "משעשע שאולמרט חי עדיין בעשור הקודם ומאמין בפתרון 'שתי המדינות' שכבר ירד מהשולחן גם בוושינגטון".

סגן השר ח"כ מייקל אורן אמר כי "הממשל האמריקאי מאיים להעמיד לדין את מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי שנפגש ללא אישור עם מוחמד זריף, שר החוץ האיראני. פגישת אהוד אולמרט עם אבו מאזן היה נחשב לפשע פדרלי בארצות הברית וראש הממשלה לשעבר היה נידון לעד עשר שנות מאסר. מדובר בהפרה בוטה של הדמוקרטיה".

אבו מאזן: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"

בפגישתו עם מקרון אמש, אבו מאזן דחה את טענותיה של ארצות הברית שלפיהן הפלסטינים סירבו לקיים משא ומתן עם ישראל וביקש להעביר את המסר לנשיא דונלד טראמפ. "לא דחינו משא ומתן כמו שהישראלים הטוענים", טען אבו מאזן והוסיף שהצד הפלסטיני "מוכן לכל שיחות חשאיות או פומביות".

הוא גם אמר כי "האירופאים עובדים ברצינות כדי להשלים את הפער האמריקני", זאת על רקע החלטתו של הממשל האמריקני לקצץ בסיוע לפלסטינים ובפרט לסוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלסטינים באו"ם (אונר"א).

הדברים נאמרים לקראת העצרת הכללית של האו"ם, שתיערך במטה הארגון בניו יורק בשבוע הבא. בשולי העצרת ייפגש נתניהו עם טראמפ וכן עם מנהיגים נוספים. גם אבו מאזן צפוי לנאום על בימת העצרת, בנאום שהוגדר בפי כמה ממקורביו כ"יוצא דופן" ודרמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully