וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה והאיחוד במבוי סתום במו"מ על הברקזיט: "לא ניכנע"

22.9.2018 / 15:22

פסגת מנהיגי אירופה הסתיימה ללא תוצאות, ומיי זכתה לתמיכה על הצהרותיה התקיפות. שר החוץ הבהיר: "אנחנו אולי מנומסים, אבל הם צריכים לנהל עמנו מו"מ ברצינות". הסבירות לעזיבה ללא הסכם גוברת

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

בריטניה אמרה היום (שבת) כי היא לא תיכנע בשיחות הברקזיט עם האיחוד האירופי, ודחקה בגוש לשתף פעולה עם הצעותיה. זאת אחרי שאתמול ראשת הממשלה תרזה מיי אמרה כי השיחות עם מנהיגי היבשת הגיעו למבוי סתום, מה שחיזק את האפשרות שלונדון תעזוב את האיחוד במרץ הקרוב ללא הסכם.

"אם האיחוד סבור שדרך שלילת כל הצעה של הממלכה אנחנו ניכנע בסופו של דבר ונקבל את האופציה הנורבגית או שנישאר באיחוד, אז הם טועים מהיסוד ביחס לעם הבריטי", אמר שר החוץ ג'רמי האנט לרשת BBC. "אנחנו אולי מנומסים, אבל יש לנו סף ולכן הם צרכים לנהל איתנו משא ומתן ברצינות".

ההצהרה התקיפה של מיי אחרי פסגת האיחוד באוסטריה, שנתפסה בתקשורת בממלכה ככישלון, זכתה להערכה. ב"דיילי אקספרס" נכתב כי הייתה זו "שעתה היפה ביותר של מיי". עם זאת, לפי התגובות מצרפת ומגרמניה, נראה שגם באיחוד מתחפרים בעמדותיהם. הצדדים ינסו להגיע להבנות בחודש הבא, לקראת סיכומן הסופי בנובמבר.

עוד בנושא הברקזיט:
המשבר בבריטניה מעמיק: "50 מחברי מפלגתה של מיי דנו בהדחתה"
בוריס ג'ונסון: תכנית הברקזיט של מיי היא כמו חגורת נפץ
מיי: טראמפ אמר לי לתבוע את האיחוד - ולא לנהל מו"מ

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בפסגת האיחוד באוסטריה, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
מיי בפסגת האיחוד באוסטריה, השבוע/רויטרס

אתמול אמר נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק כי בחינת הצעתה של מיי על ידי האיחוד הייתה ידועה ללונדון זה שבועות רבים.

ב"טלגרף" דווח כי מיי עומדת בפני שורת התפטרויות ממשלתה בשבוע הבא, אם היא לא תציג תכנית חלופית לזו שנדחתה בפסגה בזלצבורג. בין המחלוקות העיקריות בין הצדדים היא סוגיית הגבול של צפון אירלנד, חלק מהממלכה, לבין אירלנד, החברה באיחוד האירופי. ממשלתה השמרנית של מיי נשענת על המפלגה הצפון-אירית היוניוניסטית (DUP) הקטנה, התומכת בברזקיט.

לפי שר החוץ הבריטי, כלכלת בריטניה תשרוד מצב של פרישה מהאיחוד ללא הסכם, ולדבריו רבים בממלכה תומכים עתה בפרישה מהגוש ללא הסכם. "זה יהיה קשה, אבל נמצא דרך לשרוד ולשגשג כמדינה", אמר האנט. "היו לנו אתגרים גדולים יותר בהיסטוריה שלנו, אבל זאת לא התוצאה הרצויה מבחינתנו".

כ-52% מהבריטים תמכו בעזיבת האיחוד במשאל העם ב-2016, לעומת 48%. בחודשים האחרונים, לפי הסקרים, חלה עליה בתמיכה בהישארות בגוש, אולם מיי שוללת את קיומו של משאל עם שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully