וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: טראמפ אמר לי לתבוע את האיחוד - ולא לנהל מו"מ

ראשת ממשלת בריטניה אמרה כי נשיא ארה"ב ייעץ לה שעליה לתבוע את הגוש ולא לקיים עמו מגעים על הליך הברקזיט. היא הזהירה כי כל התהליך נמצא בסכנה ללא גיבוי מצד חברי מפלגה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייעץ לה במהלך ביקורו במדינה לתבוע את האיחוד האירופי כחלק מאסטרטגיית הברקזיט - ולא לנהל משא ומתן עם בריסל. התערבותו של טראמפ, שסיים היום את ביקורו בממלכה, בענייניה הפנימיים של לונדון גרמה לסערה, אחרי שתקף את התנהלותה של מיי מול האיחוד.

בריאיון שהעניקה לרשת BBC, הגנה ראשת הממשלה על תכנית הפרישה שלה מהברקזיט ודחקה במבקריה לתמוך בה. לדבריה, התכנית תאפשר לה לחתום על הסכמי סחר עם מדינות אחרות, לבלום את התנועה החופשית אל תוך שטחה של בריטניה ולסיים את זכות השיפוט של בית המשפט האירופי לצדק. טראמפ אמר כי התכנית במתכונתה הנוכחית עלולה "להרוג" כל סיכוי להסכם סחר, אך נאלץ לחזור בו ואמר כי דבריו בריאיון לעיתון ה"סאן" הם "פייק ניוז".

לדבריה, "באופן מעניין, הנשיא גם אמר במסיבת העיתונאים ש'לא אלך' מהמשא ומתן כי אחרת את תהיי תקועה. כך שאני רוצה לשבת ולהגיע להסכם הטוב ביותר עבור בריטניה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים לאחר פגישתם בלונדון, 13 ביולי 2018. AP
תומך בפרישה מלאה מהאיחוד. טראמפ ומיי, שישי/AP

מוקדם יותר הזהירה מיי בפוסט כי תהליך הברקזיט כולו בסכנה בשל ההתנגדות של חלק מחברי מפלגתה השמרנית לתכנית שלה. פחות מתשעה חודשים לפני מועד הפרישה רשמי, האליטה הפוליטית והעסקית בלונדון עדיין מפולגת על הדרך הטובה ביותר להשלים את המהלך השנוי במחלוקת.

חלקים במחנה התומך בברקזיט במפלגה חוששים כי ההסכם המתגבש עלול להשאיר את בריטניה קשורה בהדיקות לתקנות האיחוד ולא לממשל את רצון הרוב שהכריע בעד הפרישה מהגוש במשאל העם ב-2016.

עוד בטרם חשפה את תכניתה, פרשו ממשלתה שר החוץ בוריס ג'ונסון ושר הברקזיט דייוויד דייוויס, במחאה על כך שהיא אינה הולכת עד הסוף, לשיטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully