וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה תסגור את המרחב האווירי לחופי סוריה

22.9.2018 / 17:00

ברשת אל-מיאדין המקורבת למשטר אסד דווח כי סגירת המרחב האווירי לחופי סוריה תחל עם סוף התרגיל הימי של רוסיה בים התיכון. זאת בתגובה לנפילת המטוס בזמן תקיפת ישראל בלטקיה. משרד הביטחון הרוסי יפרסם מחר את תחקיר הפלת המטוס

רויטרס

רוסיה מתכננת לסגור את המרחב האווירי שמעל המים הטריטוריאליים של סוריה לאחר סוף התרגיל הימי שלה בים התיכון - כך דיווח היום (שבת) ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם משטרו של בשאר אסד. טרם נמסר אישור רשמי לכך ממוסקבה.

לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה ביום חמישי על ידי המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, בעקבות הפלת מטוס הסיור הרוסי בזמן התקיפה של ישראל בלטקיה ביום שני. על המטוס היו 15 אנשי צוות וכולם נהרגו.

עוד דווח כי רוסיה מנהלת מגעים בערוצים דיפלומטיים וצבאיים עם המדינות שמעורבות בנושא. התרגיל יסתיים ביום רביעי הקרוב.

במקביל, משרד הביטחון הרוסי הודיע כי הוא יפרסם מחר את תחקיר הפלת המטוס.

לקריאה נוספת:
רוסיה על היחסים עם ישראל אחרי הפלת המטוס: "מוקדם מדי לדעת"
המשבר עם רוסיה: צה"ל הציג את ממצאי תחקיר הפלת המטוס לצבא הרוסי
האחריות כולה על רוסיה: כשטיליה של המעצמה שוגרו נגד עצמה

מטוס סיור של רוסיה איליושין Il-20 ממריא מבסיס מרוסטוב על הדון, 2010. רויטרס
הופל בשוגג על ידי משטר אסד. מטוס סיור איליושין 22/רויטרס

הנשיא ולדימיר פוטין הבטיח לנקוט צעדים לחיזוק ההגנה על הכוחות הרוסיים בסוריה, אחרי התקרית שבה הפיל משטרו של אסד בשוגג מטוס סיור מדגם איליושין 22 ועליו 15 חיילים רוסים. מוסקבה הטילה אחריות על ישראל ואמרה כי היא אחראית לכך, בעוד שבירושלים הטילו את האחריות על דמשק ועל טהראן.

אתמול הסתיים הביקור של המשלחת בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, שנועד עם עמיתיו במוסקבה. הוא הציג את התחקיר של הצבא על הפלת המטוס והטיל את האחריות על משטרו של אסד, שירה 20 טילים במהלך התקרית.

אחרי תום הביקור הבהירו בקרמלין כי טרם התקבלה החלטה אם לקבל את הממצאים של ישראל וכי "מוקדם מדי להעריך מה תהיה החלטת הדרג המדיני לגבי היחסים עם ישראל". באל-מיאדין דווח אתמול כי מוסקבה דחתה את התחקיר וביקשה מישראל להמשיך בחקירה.

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully