וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יהיה ראש עיר חרדי בירושלים: ש"ס והליטאים יתמכו בליאון

19.9.2018 / 5:50

התמיכה הצפויה של הסיעות החרדיות במועמד, הנחשב למקורב לדרעי, ככל הנראה תגרור את פרישתו של המועמד החרדי יוסי דייטש ותגדיל את סיכוייו מול אלקין. עם זאת, בדגל התורה הבהירו כי עליו להוכיח שהוא מסוגל להביא לפחות 30 אלף קולות לא חרדיים

עריכה: ניב מעוז

הסיעות החרדיות ש"ס ודגל התורה יודיעו בקרוב כי הן תומכות במועמד משה ליאון לראשות העיר ירושלים בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודש. ליאון נחשב למקורבם של יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וקרובים לשניים פעלו בתקופה האחרונה לגייס את תמיכת כל הפלגים החרדים לטובתו. ההכרזה הצפויה על תמיכה בו הופכת אותו למועמד מוביל במרוץ הנוכחי אף שמבין שאר המועמדים - השר זאב אלקין ועופר ברקוביץ' - ליאון היה מועמד בעל סיכויים נמוכים.

התמיכה הצפויה בליאון היא דרמה פנים-חרדית, והיא ככל הנראה תגרור את פרישתו של המועמד החרדי יוסי דייטש. אף שהאחרון לא הכריז באופן רשמי על ריצתו לראשות העיר, מאחורי הקלעים הוא קיים חוגי בית, כנסים וקמפיין בעיתונות.
סיעת 'אגודת ישראל', עליה נמנים כל הפלגים החסידים במגזר החרדי הכריזה לפני יותר מחודש כי דייטש הוא המועמד שלה לראשות העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
מחסן הנשק הושמד לחלוטין: הלוויין חושף את תוצאות התקיפה בלטקיה
אחרי שהואשם בתמיכה בימין הקיצוני: ראש השב"כ הגרמני הודח
עין תחת עין: סין מטילה מכסים על סחורות אמריקניות בסך 60 מיליארד דולר

משה ליאון בכפר המכביה. ראובן קסטרו
הופך למועמד המוביל לראשות העיר. ליאון/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים החלו דייטש ואנשיו בניסיונות לגייס את תמיכת כל הפלגים במגזר החרדי, אך ללא הצלחה. ייתכן כעת כי בתגובה החסידים יתמכו בזאב אלקין לתפקיד. 'הפלג הירושלמי', זרם חרדי קיצוני שמונה כמנדט צפוי אף הוא לתמוך באלקין.

עוד באותו נושא

הדרך לראשות העיר פנויה: נסגר תיק החקירה נגד משה ליאון

לכתבה המלאה
השולחן והכסאות. מועצת חכמי התורה של ש"ס בישיבה. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
דרמה פנים-חרדית. ישיבת ש"ס וחכמי התורה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן

ההכרזה על תמיכה בליאון אינה נחרצת. בדגל התורה ובש"ס ינסו להימנע ממצב דומה לזה שאירע בבחירות האחרונות בירושלים אז תמכו באופן דומה בליאון, אך ראש העיר ניר ברקת שקיבל את תמיכתן של חלק מהחסידויות גבר עליו. גורם חרדי אמר אמש (רביעי) כי ב'דגל התורה' הבהירו לליאון כי "עליו להוכיח שהוא מסוגל להביא לפחות 30 אלף קולות לא חרדיים, אחרת מועמדותו תיבחן מחדש".

הפיצול החרדי בהצבעה בבחירות לרשויות המקומיות אינו רק בירושלים, והתמיכה בליאון הוא חלק מדיל רחב של דגל התורה וש"ס באלעד, בבית שמש ובבני ברק, זאת לעומת שיתוף פעולה בין שאר הסיעות החרדיות באותן ערים. בירושלים, הזירה החמה ביותר, יתנהל כעת קרב צמוד בין אלקין, ליאון וברקוביץ', ככל הנראה לקראת הכרעה בסיבוב השני.

חבר מועצת ירושלים יוסי דייטש עם משה ליאון. מערכת וואלה!
יפרוש מהמירוץ? דייטש וליאון/מערכת וואלה!

ממטה המועמד יוסי דייטש נמסר בתגובה: "בזירה המוניציפלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות. מחר בבוקר יתכנסו ראשי 'אגודת ישראל' לדון על המרוץ לראשות העיר ירושלים".

המועמד המוביל לראשות ירושלים עופר ברקוביץ מסר כי "אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה. ליאון קיבל את התמיכה של ש"ס ודגל התורה ואלקין במרדף נואש אחר המפלגות החרדיות והעסקנים החרדים, אבל הציבור הירושלמי איתי. בעוד ליאון ואלקין מזניחים את הציבור הציוני, הדתי לאומי והחרדים העובדים והלא מיוצגים, ירושלים בראשותי תפעל בשותפות לטובת כולם כולל כולם, זה לצד זה ולא זה על חשבון זה".

תגובתו של שר ירושלים והמועמד לראשות העיר זאב אלקין: "אחרי שהכחישו והסתירו במשך חודשים ארוכים, נחשפה תכניתם של דרעי וליברמן שוב לנסות ולהשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון שזוכה בכל הסקרים לתמיכה חד ספרתית של התושבים. לצערי, טובת ירושלים אינה עומדת לנגד עיניהם, אלא דילים פוליטיים ואינטרסים זרים המסכנים את עתידנו כאן בירושלים".

עוד הוסיף אלקין: "דרעי וליברמן הם אלו שהפעילו לחץ אדיר כדי למנוע ממני להגיש את מועמדותי לראשות העיר ונכשלו. דרעי וליברמן הפעילו לחצים גדולים על ראש הממשלה כדי שלא יתמוך בי ונכשלו. למה הם התאמצו כל כך לפגוע במועמדות שלי? כי הם יודעים, שאני המועמד היחיד שינצח אותם. עכשיו הזמן שלנו, תושבי ירושלים היקרים, חברים מכל המפלגות, להתאחד ולהוכיח להם כי הקומבינה הזאת לא תעבור. ביחד ננצח אותם!".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully