וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסן הנשק הושמד לחלוטין: הלוויין חושף את תוצאות התקיפה בלטקיה

19.9.2018 / 20:17

צילומי לוויין מראים מבנה בעיר החוף הסורית, שלפי ישראל שימש לאחסנת מערכות נשק מתקדמות. תקיפתן הובילה לתקרית הפלת המטוס הרוסי על ידי אסד. עוד נחשפה הפגיעה בנמל התעופה בדמשק, כולל שרידים השייכים ככל הנראה למטוס איראני

רויטרס

צילומי לוויין שפורסמו הערב (רביעי) חושפים את תוצאות התקיפה של חיל האוויר בלטקיה ביום שני, שבמהלכה הושמדו מערכות נשק מתקדמות. לפי הצילומים של חברת ImageSat International, נראה המחסן, שבו הוסתרו כלי הנשק, הרוס לחלוטין. במהלך התקיפה הופל בשוגג מטוס רוסי בידי צבא אסד, בתקרית שגרמה למשבר דיפלומטי בין רוסיה לישראל.

בצה"ל נאלצו לצאת ממדיניות העמימות והביעו צער על מות 15 אנשי הצוות הרוסים, אך הטילו את האחריות על דמשק ועל טהראן ואמרו כי המטוסים כבר שבו לישראל בזמן שמערכת ה-S-200 של אסד הפילה את מטוס האיליושין 20 של חיל האוויר הרוסי.

לקריאה נוספת על התקיפה בסוריה
נתניהו לפוטין: מביעים צער על התרסקות המטוס, אך האחריות על סוריה
צה"ל: סוריה אחראית להפלת המטוס הרוסי; מביעים צער על מות אנשי הצוות

מחסן תחמושת בלטקיה ומטוס איראני בשדה התעופה בדמשק - תיעוד תוצאות התקיפות האחרונות. ImageSat International, מערכת וואלה! NEWS
תוצאות התקיפה בלטקיה/מערכת וואלה! NEWS, ImageSat International

בתמונות נוספות שפורסמו על ידי חברת הלוויין, נראות תוצאות תקיפה שאירעה ביום שבת האחרון בנמל התעופה הבינלאומי לדמשק. המשטר האשים את ישראל, שלא התייחסה לדיווחים, שלפיהם הותקפו משלוחי נשק שהגיעו לאחרונה מאיראן. בתמונה נראים שרידי מטוס, ככל הנראה של חברת התעופה האיראנית אייר קאשם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מחסן תחמושת בלטקיה ומטוס איראני בשדה התעופה בדמשק - תיעוד תוצאות התקיפות האחרונות. ImageSat International, מערכת וואלה! NEWS
שרידי המטוס האיראני בנמל התעופה בדמשק/מערכת וואלה! NEWS, ImageSat International

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני כניסת יום הכיפורים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעקבות התקרית, שעוררה תגובות זועמות מצד מוסקבה, שבתחילה האשימה את ישראל. הוא הביע צער על מות 15 אנשי הצוות, אך הטיל את האחריות על אסד ועל איראן. הוא הוסיף כי מפקד חיל האוויר מוכן לצאת למוסקבה כדי להעביר את כל המידע הדרוש.

לפי הקרמלין, פוטין אמר בשיחה כי התקיפות של ישראל בסוריה מפרות את הריבונות שלה. "במקרה זה, ההסכמים למניעת תקריות מסוכנות לא נשמרו. כתוצאה מכך מטוס רוסי הותקף על ידי מערכות נ"מ סוריות. נשיא רוסיה קרא לישראל להימנע ממצבים כאלו מעתה", נמסר.

לפני השיחה עם נתניהו, אמר פוטין לכתבים כי הייתה זו שרשרת של טעויות שהובילה לתאונה. הוא הוסיף כי בתגובה תגביר רוסיה את ביטחונם של אנשיה ושל מתקניה בסוריה. "כולם ישימו לב לצעדים הללו", אמר אתמול הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully