וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שטוענת כי מועמד טראמפ לעליון תקף אותה מינית: "מאיימים על חיי"

עורכת דינה של פרופ' כריסטין בלייזי פורד, שמאשימה את ברט קבנאו בכך שניסה לאנוס אותה בנעוריהם, אמרה כי לא תעיד בפני הסנאט עד שתיפתח חקירת FBI. הנשיא ממשיך להגן על מועמדו ובקונגרס הקציבו דד-ליין לעדות שעלולה לעכב את מאמצי טראמפ לעצב את בית המשפט

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

האישה שטוענת כי המועמד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית המשפט העליון ניסה לאנוס אותה בנעוריהם לא תעיד בפני הסנאט בשבוע הבא - כך אמרה אמש (רביעי) עורכת דינה של פרופ' כריסטין בלייזי פורד, שלדבריה זוכה לאיומים על חייה ולהטרדות מאז העלתה את הטענות נגד השופט ברט קבנאו, שמכחיש זאת על הסף.

במהלך ראיון ל-CNN, אמרה ליסה בנק, עורכת דינה של פורד, כי לפני שהיא תעיד בסנאט היא רוצה שתיפתח חקירת FBI בנושא. "זה מוקדם מדי לדבר על העדות בשבוע הבא", אמרה. "פורד כבר נאלצת להתמודד עם הטרדות ואיומים עליה ועל משפחתה וזה מה שהיא התמקדה בו בימים האחרונים". לדבריה, פורד נאלצה לעזוב את ביתה יחד עם משפחתה, הדואר אלקטרוני שלה נפרץ והתחזו לה ברשת. בהצהרה נוספת בנק אמרה כי פורד מוכנה לשתף פעולה עם הוועדה, אך ביקרה את החיפזון בקביעת ההליך. "החיפזון לקיים שימוע אינו נחוץ, ומנוגד לבירור האמת על ידי הוועדה", מסרה.

בינתיים, קבנאו המשיך זה היום השני להיפגש עם גורמים בבית הלבן, שממשיך לגבות אותו. טראמפ אמר כי הוא מתקשה להאמין שקבנאו היה תוקף מינית והוסיף כי יהיה זה מצער אם פורד לא תעיד בפני הסנאט.

עוד בוואלה! NEWS
פוטין: ישראל לא הפילה את המטוס, אירעה שרשרת תקלות
"נזק מאוד משמעותי": עבודות מאיימות על בית הכנסת הראשון בנווה צדק
קים לנשיא דרום קוריאה: הפסגה עם טראמפ ייצבה את האזור

כריסטין בלייזי פורד המתלוננת נגד מועמד טראמפ לעליון ברט קבנאו. מערכת וואלה! NEWS
לא תעיד בפני הסנאט. כריסטין בלייזי פורד/מערכת וואלה! NEWS

במהלך ריאיון שנערך בתחילת השבוע ל"וושינגטון פוסט", סיפרה פורד כיצד קבנאו הצמיד לכאורה אותה למיטה והפשיט אותה יחד בעת שהיו בני נוער. עוד טענה בלייזי כי גם בחלוף עשרות שנים האירוע גרם לה למצוקה מתמשכת והיא נזקקה לטיפול פסיכולוגי.

לדבריה, התקיפה אירעה בשנת 1982, בעת שהיא הייתה בת 15 וקבנאו בן 17. עוד היא אמרה כי בזמן מסיבה בעיר בת'סדה, מרילנד, קבנאו וחברו, שהיו שתויים, פיתו אותה לאחד החדרים, שם צפה חברו של קבנאו במתרחש, בזמן שהשופט לעתיד ניסה להשתיק את צעקותיה של פורד. עם זאת, היא הצליחה להימלט בסופו של דבר.

עוד באותו נושא

המועמד של טראמפ לעליון מסתבך: אישה טוענת שכפה את עצמו עליה

לכתבה המלאה
CNN: מבוכה לנשיא טראמפ לאחר פרסום ב"וושינגטון פוסט" על כך שמועמדו לבית המשפט העליון
"תקף מינית נערה בימי התיכון". אתר רשמי
זומן להעיד שוב ביום שני. קבנאו בשימוע בסנאט, החודש/אתר רשמי

כשמאמציו של טראמפ לעצב את בית המשפט העליון עם מינוי שופט שמרן נוסף עומדים על הכף, יו"ר ועדת המשפט בסנאט, הרפובליקני צ'אק גרסלי, קבע כי על פורד להחליט עד יום שישי בבוקר אם היא מתכננת להופיע בפני חברי הקונגרס. הוועדה רוצה לקבל תשובה אם הפרופסורית מקליפורניה מתכננת להעיד ביום שני, בין אם בשימוע ציבורי או מאחורי דלתיים סגורות. גם קבנאו הוזמן להעיד באותו היום. גרסלי אמר כי הוא מודאג מכך שפורד קיבלה איומים על חייה.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully